Ovo je kao droga
Ovo je kao droga
Sad trenutno je na -8sek/24h.
Jel' moze jos malo kursa u vezi timegraphera?
@Djolemag, kazes da je ciljana amplituda 270, a ja sam citao negde da je pozeljno bar preko 270, pominju se i cifre od preko 300 (?)
I sta ako je amplituda niska (pretpostavljam da ukazuje na neki problem sa elasticnoscu balansa, mozda podmazanost(?)) a sta ako je visoka?
Bio bih zahvalan za tumacenje EKGa, posto to zauzima vecinu ekrana ali uglavnom se preskace u objasnjenima. Koliko sam shvatio ugao linije je dnevno odstupanje (sto horizontalnija to tacniji sat), e sad siguran sam da paralelne tackice imaju veze sa B.E. ali ne mogu da provalim da li je njihova medjusobna razudjenost B.E. ili je to odstupanje od pravca. Sta kada linija nije linija skoro jedna, vec dve dosta udaljene, kao kod Ivketa gore, a sta kada tackice svrljaju gore-dole, na primer kao ovde:
fala drustvo!
Pozz,
To sa amplitudom preko 270 je priča za malu decu
Heste tačno, u teoriji. Tacno je i u zapadnoj praksi, evo kako:
Odneses sat u ovlasceni servis, on uradi servis i zameni sve sto mu iole sumnjivo i onda je to kao u bajci....
Cak i ako je u pitanju casovnicar van autorizovane mreže, opet je prica slična : das sat, dovijes "estimate value of service charge" a final kad zavrsimo... I tu opruga ne igra mnogo...
Praksa u Srbiji je takva, da kad treba da zamenis feder (sto je inace preporuka za svaki servis), to je dodatni trosak za musteriju, te ne mozes na svoju ruku...
Jer izmedju 35 eur za servis i 45 eur sa oprugom, recimo, već ulazis u zonu da he neko rekao da tamo negde moze jeftinije, ne treba to da se menja itd... Najlakse je da onda ne radis taj sat ali on je vec rasturen ili uradjen itd...
Dakle, nazalost, kompromisi...
Lično, u 99% slucajeva menjam oprugu kad god mogu, na s ojim satovima uvek, osim ako je bas dobra, a to se vidi u prvih 24h rada...
Postize se amplituda preko 270 bez vecih problema, naravno uz odgovarajući lift angle...
Recimo, unutas 6497 ima lift angle 44 stepena, njegovih 270 stepeni amplitude, bice prikazano kao 305+ stepeni ori timegrapheru podešenom na 52 stepena lift angle, sto ne odgovara istini...
Sustina je da je amplutuda veća kod mehanizama sa manjim tolerancijama, dakle koji su preciznije uradjeni, sto je i logicno...
Neki mehanizmi su previse lenji i imaju nizu amplitudu... Cist primer je bilo koji stari seiko 63xx, 700x serije... Opet, treba uzeti u obzir da proizvodjac nigde nije naveo ciljanu max amplitudu vec samo nesto tipa "min 180 nakon 24h" ili tome slicno...
U realnom zivotu, mnogo je bitnije da imas podjednaka odstupanja u suprotnim položajima, recimo disl up i dial down, sa slicnom amplitudom, a da li je ona 248 ili 282 stepena, nece biti od presudne vaznosti...
Jos jedna bitna stvar, kad pomenuh oprugu/feder:
Cesto se kod zamene izmeri stari feder pa se po njrmu stavi isti ili najbliza mera, polazeći od pretpostavke da je to bio original... A ne mora da bude... Podaci za taj mehanizam kazu neku drugu meru... I tako nastaje zacarani krug, sa pogresnim federom idemo u nizu amplitudu , vece odstupanje itd itd...
Generalno, za dobar rad i dobru amplitudu, mehanizam mora da bude hirurski cist, svi rubini dobro očišćeni nakon pranja, sve osovine prave, balans i spirala ispravni, sve nauljeno po propisu itd... I tada u 95 % slucajevo to sve radi kako treba...
Recimo da na dobrom mehanizmu, nakon pranja i sklapanja, amplituda bude 245...kad se nanese ulje za tu namenu na zube anker tocka ili levrestajne ankera (konkretno moebius 9415 je striktno za tu namenu deklarisano), amplitida posle 10-ak minuta znacajno skoci, za 20 do 30 stepeni...
Sto se tice graph i ekg, dobro poredjenje... Linija ce biti strma uzbrdo, tj s leve na desnu stranu ako sat ide u plus a suprotno ako ide u minus...
Rastojanje izmedju linija je manje sto je manji beat error. Idealno postoji jedna linija na 0.0 ms B.E.
Jedna predstavlja otkucaj ulaznom kamena na ankeru, druga je otkucaj izlaznog kamena, s tim sto ne znamo koja je koja... Jer zavisi od toga kad je timegrapher uhvatio sample... Bitan je ritam...
Konkretno na ovom primeru sa slike vidi se mali šum, to su tackice koje odstupaju od idealne linije... Dokle god su grupisane tu negde, moze se ziveti s tim. One mogu biti uzrokovane mnogo čime :
Okolni sum koji mikrofon registruje, dakle podesiti gain timegraphera...
Dalje, nekonzistentnost spirale, mikronska dlaka na njoj, dodirivanje krugova negde, neki trun na anker tocku, blago odstupanje kamena na ankeru izvan ravni, okrnjen zupcanik, da ne nabrajam... Svasta moze da bude...
Vrlo cesto to nestane nakon nekog vremena... Iskreno, par puta mi se desilo sa mojim mehanizmima da tako nesto nestane nakon zamene federa ili nakon ponovnog pranja... Nobody is perfect
Sent from my ELE-L29 using Tapatalk
Odmah da se izvinem, kucam s telefona, ima gresaka, fali slovo, pogresno slovo...
Sent from my ELE-L29 using Tapatalk
Poslednja ispravka: VLADAN P (8.2.2021. u 12:59)
Želim da se zahvalim svima na trudu da mi pomognete. Dosta sam toga naučio i mogu reci da je uživanje ustimavati sat.
I pored aparata da bi se nastimao sat treba i vrijeme. Ja sam stimao neka dva,tri dana. Podesim sat pa ga nosim 24h i gledam koliko odstupa. Onda opet stavim na aparat i podešavanm. Uglavnom sat je na -4 sek sto mislim da je bas dobro vrijeme naspram satarog -20 do -25 sek.
Žalosno je sto to ne urade prilikom proizvodnje ali i razumijem da bi to podiglo koštanja proizvodnje.
Uglavnom sad je Seiko u okvirima COSC-a.
Pozdrav svima!
Molim za pomoć. Nabavio sam Poljot Aviator s mehanizmom poljot 3105 kojem ne radi datum.
Moj urar mi kaže da treba naći i promijeniti ovaj zupčanik koji pokreće mehanizam datuma (na slici zaokruženo crvenim).
Kako je u Zagrebu nemoguće naći dijelove za Poljota, pronašao sam na internetu ovo...
Molim odgovor da li zupčanik na trećoj i četvrtoj slici predstavlja dio označen crvenim krugom na prvoj i drugoj slici?
Unaprijed hvala svima!
nikad nije kasno
ne,nije to taj zupcanik
Poslednja ispravka: VLADAN P (14.2.2021. u 0:17)
Puno hvala Somy, naravno da nikad nije kasno.
Već sam shvatio da to nije taj zupčanik, odnosno ja sam na internetu našao ovaj dio označen crvenom strelicom
a treba mi ovaj označen crvenim krugom... .
Još jedno pitanje, ako mogu. Da li je ovaj dio koji meni treba (u crvenom krugu) sastavni dio platne (main plate) ili se ipak može odvojiti od nje i skinuti?
kako izgleda sa druge strane?
Bookmarks sajtovi