Bravo, meš mu baš ide.
Послато са SM-G960F помоћу Тапатока
Bravo, meš mu baš ide.
Послато са SM-G960F помоћу Тапатока
Odlican, samo me zanima kako si zadovoljan sa antirefleks slojem? Mene je to odvratilo od Hamiltona par puta
Danas nesto drugacije predstavljanje. Nalozio sam se pre nekog vremena na ideju modovanja satova i sklapanja jedinstvenih satova od delova po zelji. U medjuvremenu me malo proslo, delom zato sto video svasta na onoj FB stranici za modovanje seika i to mi je malo ogadilo celu ideju, a delom zato sto sam probao da odradim neke stvari sa promenljivim uspehom. Npr, menjanje stakla mi je islo ok, menjanje brojcanika zadovoljavajuce. Zamenu kazaljki sam uspeo da uradim ali je dosta pipavo. Ono gde se glavim je otvaranje kucista kada je bas pritegnuto (verovatno nemam dobar alat) i pipave stvari, kao zamena diskova za datum. To zahteva rastavljanje mehanizma i sklanjanje (i vracanje) vrlo sitnih srafova i jednostavno je pipavo Pokusao sam i sa dizajniranjem svog brojcanika i nalozio se i na to, ali se razocarao izvedbom koja je moguca ovde u Nisu, pa sam i tu ideju stavio po strani (za sada). U svakom slucaju, splasnuo me entuzijazam, ali sam nakupovao delova (i alata), pa rekoh da od toga izadje nesto upotrebljivo i da sklopim satic. Smorili su me genericki brojcanici bez natpisa ili sa kretenskim natpisima i logoima, kakvi se obicno prodaju po modding sajtovima, pa sam porucio komplet OEM Seiko brojcanika od modela SRPD33, kazaljki i diskova za dan/datum i resio da od toga napravim neki mix izmedju Seika i Explorera. Jeste i to mozda na granici (ili preko, subjektivna stvar) ukusa, posto kombinuje jezik dizajna dva brenda koji su jedni od najvecih na svetu. Ali je rezultat, rekao bih, vizuelno koherentan i nista ne bode oci.
Kuciste je 36mm explorer od Lucius Ateliera (prva verzija, sada je aktuelna druga). Uglavnom sam zadovoljan njime, finish je odlican, uglavnom poliran, lugs odozgo blago bruseni, ostre ivice, 20 bar vodootpornost. Ne izgleda nista losije nego neki midrange Seiko ili svajcarac. Mane su mu sto na prvoj verziji staklo nema anti-refleks premaz (na v2 ima) i sto se na mom konkretnom primerku, ne znam za ostale, krunica teze srafi. Stigne do pola, pa mora da se vrati nazad da bi napokon upala. To se ne desava bez mehanizma u kucistu, tako da mislim da nije do krunice ili kucista, vec mehanizam ne naleze 100% kako treba i kljuc je pod vrlo malim uglom u odnosu na osu kucista, pa onaj deo izmedju krunice i kljuca zapne u kuciste. Ponudili su da srede problem ali ko ce da vraca u Singapur pa opet ceka. Staklo sam zamenio za isti safir, samo sa AR.
36mm velicina jeste mala za danasnju "modu" ali mi je skroz ok. 38mm je mozda neka zlatna sredina, ali je ovo skroz dobro, pogotovu za field watch koji treba da sluzi u raznim uslovima, a ne da tezi na ruci i da kaci u sve zivo. Rolex Oyster kuciste meni lose stoji u velicinama iznad 39mm jer je nekako kao cepanka od celika, ali ovako na manjim velicinama super lezi na zglob.
OEM Seiko delovi su super. Sam sat SRPD33 mi se ne svidja u originalu jer je preveliki, ali ako se izostavi prsten sa kompasom, i spakuje u manji paket, totalno mi je zanimljiv. Ima neki rolex explorer vibe sa 3, 6, 9 ciframa, pa se i stilski uklapa u explorer kuciste. Indeksi i brojke su aplicirani pa daju malo na dubini. Boja je jako zanimljiva, na trenutke maslinasto-zelena, na trenutke tamno-siva ili cak crna. Kazaljke idu odlicno i ima par narandzastih i krem detalja, pa moze fino da se kombinuje i sa nekim nato koji ima narandzaste detalje.
Sklapanje mi je odradio casovnicar, zbog diskova za dan/datum, nisam hteo da se mlatim. Probao sam na rezervnom NH36 mehanizmu da zamenim i eto ga tamo u delovima, nisam uspeo da ga sklopim nazad Sluzice kao donor delova ovom.
Da ne duzim, evo par fotki. Planiram da ga stavim na retro braon kozni kais, a za potrebe slikanja sam koristio Hirsch Lucca i Rally kaiseve.
Kako se vama cini? Svetogrdje ili cool?
Na slikama ispod se vidi razlika u boji iako je ugao svetlosti skoro isti izmedju njih
Luminacija je plava i OK je, mada nije na nivou Seiko divera. Bilo bi jos bolje da i brojke svetle.
Super!
Bas zbog slike i pitam, jer se bas vidi da je posvecena paznja veca nego kod Khaki modela. Prosto je neverovatno da ti modeli od oko 600-800€ imaju tako los (ili nepostojeci) antirefleks sloj.
Svakako je ovaj tvoj hronograf u cenovnoj kategoriji gde bi svako odsustvo bolje obrade bilo velika sramota za Hamilton, i ovde se o tome vodilo racuna. Zaista, remek delo su napravili!
Napokon da ugrabim trenutak da predstavim krunu (ne rolex krunu) kolekcije - Omega Aqua Terra 38mm u plavoj boji.
Kao sto mozda znate, dugo sam tragao za GADA satom koji ce mi na neki nacin zatvoriti kolekciju i prosle godine sam resio da iskoristim rodjenje cerkice da se pocastim necim malo posebnijim. Izbor sam sveo na par Grand Seiko modela i Aqua Terra u beloj, plavoj ili zelenoj boji. Grand Seiko sam cak i kupio ali me nije odusevio, pa je vracen nazad. Kod Aqua Terra sam se bas razmisljao oko boja. Bela je u teoriji naupotrebljivija i najverovatnija da bi se jednog dana dopala i ceri, ali nisam bio odusevljen uzivo, nekako mi je bila bezivotna. Zelena mi je bila fenomenalna, ali sa 41mm je na gornjoj granici onoga sto bih nosio. Plava mi se jako dopala ali sam usao u celu pricu sa predubedjenjem da necu plavi sat, delimicno i zbog preklapanja sa Seiko PADI diverom. Ali o nekim stvarima ne treba praviti planove unapred, posto mi se plava jako dopala uzivo i izbor je na kraju pao na nju
Zbog ranije pomenute cere nemam vremena da postavim propisno aparat na stativ i uslikam macro fotografije kakve ovaj sat zasluzuje. To cu u narednoj rundi, a za sada nudim par probranih fotki sa telefona i opis nakon prvih 45 dana od kada je kod mene. Krenucu od stvari koje se vise vide ka stvarima koje se manje vide.
Brojcanik je jednostavno fenomenalan. Izveden je tako da izgleda od crne do plave boje u zavisnosti od toga kakvo je svetlo. Pod dnevnim svetlom ili vestackim svetlom je dosta taman i kazaljke i indeksi odskacu vrlo jasno od pozadine. Ono gde nije idealan je kada vrlo jaka svetlost bije direktno odozgo. To mi se desilo par puta u radnjama sa satovima ili kaficima gde ima onih reflektora odozgo. Onda izgleda najsvetlije i postoji rizik da se kazaljke slabije vide, ali srecom takve uslove retko srecem.
Zahvaljujuci horizontalnim zarezima i apliciranim indeksima (i logou) koji imaju vise povrsina razlicito zavrsenih, brojcanik odaje 3D utisak i ima puno nivoa i dubine. Poziva posmatraca da se zagleda i trazi detalje i igra se sa svetlom.
Print na brojcaniku je svuda odradjen u diskretno srebrnoj boji koja daje taman fin kontrast sa pozadinom bez da bude previse sljastece. Naravno, izveden je perfektno i ostro. Vredi pomenuti i bruseni aplicirani omega logo koji zasija kada ga svetlost pogodi kako treba. Odlican izbor da se uradi bruseno jer onda zasija dok se kod GS-a koji sam prethodno kupio vise gubio logo pri jacem svetlu jer je bio poliran.
Obostrani anti-refleks premaz na staklu cini da se najcesce i ne vidi da staklo postoji. Sa druge strane, cini mi se da se otisci vide jos vise zbog spoljnog premaza (a cera voli da pipa), a i donekle brinem da se ne osteti jer sam vidjao da ljudi uspeju da izgrebu spoljni sloj i onda se te ogrebotine vide, a ne mogu da se srede nikako. Nadam se da do toga nece doci
Kuciste je idealnih proporcija za moj zglob. Lug-to-lug je sveden i prvi element na narukvici je zenski, pa narukvica lepo pada odmah na izlasku iz kucista. Debljina je na papiru relativno puno (12.4mm) ali se u stvarnosti ne nosi kao debeo sat. Zavrsna obrada na kucistu je ocekivano odlicna, mada bih rekao da je GS tu ipak bolji, prelazi i ivice su ostrije i preciznije odradjeni.
Neki zameraju polirane povrsine na narukvici, ali mislim da idu odlicno uz ostatak sata. Jeste da se na njima otisci vide i da ce se verovatno grebati jako lako, ali mi stilski totalno ide uz sat. Kompletno brusena narukvica bi bila takodje okej, ali bi malo vise naglasila sportski karakter sata, dok mu polirane povrsine malo daju na eleganciji.
Kad smo kod narukvice - udobna je i moguce je pronaci dobru meru zahvaljujuci tome sto su stavili dva elementa od 6mm, dok su ostali 8mm. Kombinacijom kracih i duzih elemenata na narukvici je moguce ubosti zlatnu sredinu, mada bi jos bolje bilo da su osmislili neki on-the-fly adjustment kojim se moze fino podesiti duzina bez alata. Svakako mi je drago sto nisu ubacili diver kopcu kao npr rolex jer mi je sat lepsi i laksi sa diskretnijom leptir kopcom.
Ovako izgleda na direktnom suncu - plavetnilo je dosta izrazenije, a citljivost je i dalje na nivou.
Ovo je ugao koji sam pomenuo gore koji mi je najmanje privlacan - tu je brojcanik najsvetliji i kazaljke su pod jakim direktnim svetlom, pa je i lepota i citljivost malo dovedena u pitanje.
Nikako ne treba zaobici i 8800 coaxial mehanizam koji prelepo izgleda i radi jako solidno, mada sam mozda ocekivao uravnotezeniju tacnost izmedju razlicitih pozicija. U rezimu kada nosim sat na ruci u toku dana, a nocu sedi bocno sa krunicom na gore, prosecna tacnost je ispod +1.5sec po danu. Medjutim, ako sat cuvam u kutiji veci deo dana, okrenutog licem na gore, prosecna tacnost je negde oko +5sec po danu. U sertifikatu koji sam dobio uz sat stoji da je na METAS testiranju bio +3.8sec, sto uzima u obzir prosek za sve pozicije. U principu sam zadovoljan, samo nisam ocekivao da se tacnost razlikuje toliko licem na gore.
Od mana bih izdvojio kopcu. Sama kopca funkcionise super i izgleda lepo. Dobro je sto je uradjena tako da se ne oslobadjaju obe strane narukvice pritiskom na kopcu. Jednu stranu drze i male keramicke loptice pa je potrebno osloboditi tu stranu da bi sat mogao da se skine. To je super jer onda ne moze sat otpasti od ruke ako se slucajno oslobodi leptir kopca. Ono sto nije dobro je sto je kopca iznutra dosta dugacka. Udobna je za nosenje i lepo naleze na zglob, ali zbog duzine ne dozvoljava da sama narukvica isprati oblik ruke, nego ostrije pada tu gde se kopca zavrsava. Slika ispod ilustruje taj problem.
Sve u svemu, jako sam zadovoljan. Sat ispunjava sva ocekivanja - moze da se nosi u svim prilikama, jako je udoban, izgleda prelepo...da sam kupio ovaj sat prvi, verovatno bi se zadrzao na kolekciji od 2-3 sata. AT, jedan G-shock i mooozda neki diver ili flieger.
Poslednja ispravka: bancika (17.2.2023. u 16:09)
Zaboravih da napomenem jos dve negativne strane
- krunica izgleda odlicno - proporcionalne velicine, potpisana, sve na mestu i osecaj prilikom navijanja ili srafljenja krunice je jako dobar. Navoj je dobro uradjeno i krunica lepo upada. Medjutim, oblik i velicina krunice nije najzgodniji za hvatanje dok je sat na ruci. Nemam problema da ga navijem ovako, ali kada je sat na ruci, prilicno je tesko odsrafiti/zasrafiti krunicu.
- rezerva snage od 55hr nije konkurentna na trzistu i ocekujem da ce Omega sa sledecom generacijom u najmanju ruku dici na 80hr. 55 nije dovoljno da prekrca vikend nenosenja. Svi ostali su tu ispred Omege (rolex, iwc, GS, pa cak i tissot ), trebalo bi da se uozbilje
Atutomatici koje sam nabavio su u toku razrade dobili na tačnosti, u odnosu na prvu nedjelju nošenja. Jeli to kod tebe slučaj?
Послато са SM-G960F помоћу Тапатока
Palo mi je na pamet ali nije to slucaj. Testirao sam naizmenicno da cuvam nocu sat u kutiji sa ostalima gde gleda na gore ili u transpornoj kutijci gde sedi bocno. U prvom slucaju uvek dodaje oko 5sec dnevno, u drugom uvek dodaje oko 1.3-1.5sec.
Ako može jedan savet - ne diraj krunicu, dok je sat na ruci. Niti je ne odvrći, niti je ne navijaj, niti ne podešavaj vreme. Bez obzira, koliko je kvalitetan navoj, krunica je jedan od najosetljivijih delova i osnonvno pravilo je, da se sve to radi kada se sat drži u rukama, ako želiš da ti dugo traje.
Što se tiče rezerve snage od 55 sati - to je jedna od žrtava kombinacije Co-Axial zaskočnog mehanizma (escapementa) i METAS certifikacije. Omega je sa frekvencijom 25.200 b/h, silicijum Si14 spiralom i prečnikom 26,0 mm našla idealnu kombinaciju (u prevodu: konačno je sledila savetima Georga Danielsa), koja garantuje METAS kriterijum preciznosti za svo vreme njegovog rada. Ne zaboravimo da je prošla verzija ovog kalibra (8500) već 2008 godine radila sa 60 sati rezerve rada ali je taj kalibar bio znatno veći (29,0 mm) i bio je klasičan hronometar (-4 do +6 sec/d).
Zato im povećanje rezerve snage predstavlja veliki problem. Verovatno će posegnuti za rešenjem identično onome na hronografskom kalibru 9900, što znače da će sadašnju jednu cev za čuvanje energije obogatiti sa dodatnom ali to bi im u daleko najboljem scenariju donelo 10 dodatnih sati uz sadašnju frekvenciju (25.200 b/h). Omega 9900 radi na 28.800 b/h i ima 60 sati rezerve snage, a pravilo je da veća frekvencija troši više energije.
Ipak, Omega polako napreduje na ovom polju, pa su iz prvobitnih 44 sati, došli na 48 a onda su zahvaljujući Si 14 došli na sadašnjih 55 uz duplo veću preciznost. Bojim se, da su tu postigli maksimum i da će morati rešenje tražiti u promeni materijala. Možda, da iz silicijuma pređu na karbonsku spiralu.....ali to je opet pitanje za Nivarox a ne za Omegu.
Bookmarks sajtovi