2990Likes
-
Re: Haifisch 23 - Moja kolekcija
Hvala kolega! Zaista mi je zadovoljstvo, ako neko nađe neku korisnu informaciju.
-
Re: Haifisch 23 - Moja kolekcija
SEIKO SARB017 ALPINIST AUTOMATIC
Iako je Japan sastavljen iz ostrva, njegov većinski deo sačinjavaju brdoviti pejzaži. Zato žitelji ogromno vremena provode na ovim područjima. Ako već tamo ne žive, onda izleti, sportske avanture i ozbiljnije planinske ekspidicije takozvanih Yama-otoko (planinara) prate svakondnevnicu pretežnog dela stanovništva.
U želji, da olakša i ulepša aktivnosti svojim sledbenicima, Seiko je 1961 godine ponudio pouzdan ručni sat, koji je mogao u potpunosti da se odupre zahtevnim prirodnim uslovima, kojima su izloženi. Tako je nastao Alpinist i za Seiko ima veliki značaj, jer se radi o prvom sportskom satu u portfoliu. To je bio model Laurel Alpinist. Radilo se o ručnom navijaču sa 17 rubina, prečnika 35 mm, koji je bio ponuđen u crnoj i krem boji brojčanika. Poklopac kućišta je sadržavao gravuru Seiko Laurel Alpinist.
Samo dve godine, kasnije dolazi druga generacija – Alpinist Champion 850. Pokretao ga je isti mehanizam a na poklopcu je sadržavao gravuru Alpinist Rainproof. Champion 850 je izlazio u nekoliko različitih verzija i sve su imale moderniji brojčanik u odnosu na prvu, a kod nekih modela se na poklopcu pojavljuje gravura planine.
Na treću generaciju je bilo potrebno čekati 32 godine. Tada je bio plasiran Red Alpinist u okviru Prospex serije. Sat je pokretao high end 4S15 mehanizam, koji je imao frevkenciju od 28.800 b/h. Pored toga, doneo je novosti, kao što su sočivo na datumu, Saplex staklo i unutrašnji rotirajući kompas bezel. Naziv Red je dobio po crvenom natpisu Alpinist na brojčaniku. Proizveden je u crnoj, krem i smaragdno zelenoj boji. Iako je proizvodnja trajala samo dve godine, model je dobio status legendarnog Seiko sata i važi za jednog od najtraženijih Seiko modela među kolekcionarima.
Četvrta generacija Alpinista dolazi 2003 godine – 8F56. Naziv je dobila po izuzetno preciznom (super accurate quartz) mehanizmu 8F56. Ovo je još ređa generacija od prethodne i među Seiko kolekcionarima ima status zlatne groznice. Satovi iz ove generacije su zadržali unutrašnji bezel kompas. Izlazili su u crnoj i krem boji brojčanika a novost je bila funkcija druge vremenske zone (GMT). Kućište je bilo iz titanijuma i takođe nosi Prospex oznaku.
Novosti, koje je 2006 godine donela nova, peta generacija, su se odnosile na povratak automatiki sa novim 6R15 mehanizmom, te kazaljke i indekse sa gravurom boje zlata. Model sa brojčanikom krem boje SARB013, model sa brojčanikom crne boje SARB015 i model sa brojčanikom zelene boje SARB017 su postali simboli uspeha Alpinist serije. Glavni krivac je SARB017, koji je najprodavaniji model u celokupnoj Alpinist liniji i zato ne čudi, da ni posle 12 godina, njegova proizvodnja ne prestaje.
Želeo bih napomenuti, da je originalna kožna narukvica zamenjena čeličnom, koja nije Seikova. Razlog je u činjenici, da nisam bio zadovoljan, kako je sat stajao na ruci. Narukvica je bila dosta kruta i tvrda i nikako se nija prilagođavala zglobu. Inače, uvek pokušavam da zadržim originalnu narukvicu i time sačuvam ideju dizajnera ali ovde sam prelomio i našao sam odlično rešenje, koje još bolje odgovara karakteru ovog sata. Zbog toga su slike mešane, odnosno sadrže obe varijante narukvice.
Kućište je napravljeno od nerđajučeg čelika. Gornji deo lugova je brušen, a elementi sa strane i bezel su visoko polirani.
Dimenzije sata bez krunice su: širina 38,7 mm, visina 12,2 mm i dužina 38,4 mm.
Razdaljina od luga do luga iznosi 45,0 mm, a između lugova 19,3 mm.
Krunica se nalazi na poziciji 3 i dobro je zaštićena kućištem. Ušarafljiva je. Napravljena je od poliranog čelika. Potpisana je, prečnik iznosi 5,8 mm. Na poziciji 4 se nalazi polirana krunica unutrašnjeg bezela sa površinom od 5,5 mm, koja nije potpisana i ušarafljiva. Razlog je, da se radi o krunici, koja upravlja kompasom. Odvijanje i uvijanje glavne krunice je potpuno jednakomerno. Uprkos nešto manjem obimu, krunica se dobro oseća i upravljanje predstavlja prijatno iskustvo.
Čelični prsten, koji obavija staklo je napravljen iz poliranog čelika, širina iznosi 2,0 mm.
Poklopac kućišta je napravljen iz brušenog nerđajućeg čelika i ušarafljen je. Karakteriše ga ugraviran simbol Alpinist serije, kao i podatak, da je sat napravljen u aprilu, 2017 godine.
Ne znam, dali postoji sat u affordable (cenovno pristupačnom) razredu, koga krasi ovako odlična završna obrada kućišta, ali Alpinist je sigurno u samom vrhu. Visoko polirani elementi (ne previše, nego baš toliko, da sat dobija areolu svečanog sjaja) lepo prelaze u odlično brušene gornje površine lugova. Svaki deo ruba kućišta je odlično zaokružen i klizenje vrhovima prstiju preko tih površina pruža osećaj, kao da u se u rukama nalazi satiz high end produkcije.
Staklo brojčanika je safirno. Postavljeno je 1 mm nad razinom ruba vanjskog bezela i spušta se prema sredini. Prečnik staklene površine iznosi 31,4 mm.
Brojčanik je smaragdno zelene boje, koja se preliva u različitim nijansama u zavisnosti od položaja sata. Spektar je od tamno zelene, svetlo-zelene do navedene smaragdne, ali brojčanik nije nikada u celini u jednakoj nijansi i to je ono što ovaj sat čini još privlačnijim i vanvremenskim. Prozor za datum se nalazi na poziciji 3. Posebna pohvala ide dizajneru, koji je pozadinu prozora obojio u zeleno i tako modelu dodao još jedan faktor, koji ga uzdiže iznad vlastitog cenovnog razreda.
Markeri su u zašiljeni a indeksi su predstavljeni arapskim brojevima. Postavljeni su na podlagu brojčanika i visoko su polirani. Obojeni su zlatnom bojom i odlično su čitljivi.
Oblik kazaljki je takozvani katedralni. Široke su ipremazane sredstvom za luminaciju. Ivice i untrašnji delovi su zlatne boje i potpuno u skladu sa indeksima, markerima i Seiko logom na poziciji 12. Oblik navedenih elemenata, njhova zlatna boja na smaragdno zelenoj podlozi brojčanika, dimenzija i oblik kućišta, proizvodu daju arhaični karakter i ovaj faktor je ono što poklonicima uveličava zadovoljstvo. Posedovati novi sportski sat sa dušom iz šesdesetih godina prošlog veka je zaista poseban osećaj. Ovde je obavezna napomena, da se radi o sportskom satu, mada bi ga, sudeći po vizualnom utisku, mogli slobodno uočiti na ruci nekog od učesnika ceremenije dodele Nobelove nagrade.
Posebno bih naznačio još jednu dodatnu funkciju modela SARB017, koja se sastoji iz unutrašnjeg rotirajućeg bezela sa funkcijom kompasa, koji se upravlja krunicom na poziciji 4.
Težina sata sa originalnom narukvicom iznosi 78 g.Deklarirana vodoodpornost iznosi 20 ATM, odnosno 200 metara.
Originalna narukvica je napravljena iz prave kože i braon je boje. Vrlo je atraktivnog izgleda i u tom elementu se potpuno uklapa u celinu proizvoda. Problem je u njenoj krutosti i time neprilagođavanju oblika zgloba. Materijal je toliko črvst i neelastičan, da se čak čuje prilikom pokretanja ruke. Verovatno je za bolji učinak potrebna određena količina vremena i svakodnevno nošenje u dužem periodu. Ali za to je potrebno strpljenje, a ipitanje je koliko bi ovako obrađena koža izdržala efekat konitnuriane upotrebe, pa je zato bolje naći advekatno rešenje u nekom drugom obliku.
Širina originalne narukvice iznosi 20 mm i spušte sa na 16 mm kod kopče.
Kopča je klasična iz brušenog čelika i nije potpisana.
Uzevši u obzir renome ovog modela, njegov kvalitet, izvrsnu završnu obradu, ovakva narukvica se nikako ne bi smela naći u njegovom kompletu. Neshvatljiva mi je tvrdoglavost Seika u ovom pogledu, jer nisam jedini, koji iznosi primedbe na ovaj elemenat proizvoda.
Sat pokreće automatski mehanizam sa opcijom ručnog navijanja Seiko 6R15, sa 23 rubina, frekvencijom od 21.600 b/h i rezervom snage 50 sati. Mehanizam ima hacking funkciju, kod koje se sekundara zaustavlja prilikom podešavanja vremena.
Kalibar 6R15 se ugrađuje od 2006 godine. Najjednostavniji opis ovog mehanizma bi bIo, da je osnovnom kalibru 7S26 dodana mogućnost hackinga i ručnog navijanja. Glavna namera za izradu je bila, da se dobije nešto jefitinija ali isto tako pouzdana zamena za high end 4S15 mehanizam, koji se mogao naći u King Seiko modelima.
Zvanično dnevno odstupanje ovog mehanizma iznosi +25 do – 15 sekundi ali u praksi dostiže granicu +-4 sekundi.
Luminacija sata je odlična. Čista, dugotrajna i jaka.
Sat dolazi u prijatnoj kartonskoj sivoj kutiji, u kojoj je postavljen po celoj dužini sa otvorenom kopčom. Kutija je dugačka i uska. Krasi je Seko logo sa vanjske i unutrašnje strane poklopca. Sat je dobro smešten na podlogu i pričvršen remenima sa obe strane. Mada ambalaža po kreiterijumu kvaliteta, nije ništa posebno, ipak ima draž vremena u kojoj su nastale prva i druga generacija Alpinista i prosto diktira pažljiviji tretman od stranevlasnika u smislu, što dužeg očuvanja.
Usudio bih se reći, da je Seiko SARB017 Alpinist jedan od najisplativijih satova, koji se može naći u današnjoj ponudi. Za tek nešto više od 500 €, ne samo, da se dobija odličan proizvod, koji izgledom i kvalitetom dodiruje mnogo veće visine, nego sat sa zavidnom kolekcionarskom vrednošću, koji se ravnopravno postavlja uz mnogo jača imena.
Ono što na mene ostavlja najjači utisak je neka vrsta pozitivne kontroverznosti. Iako u sebi sadrži eleganciju klasične prirode, ovaj sat je ipak pravljen za surove uslove. Prvi utisak je zaista zavaravajući. Teško je zamisliti ovu kombinaciju klasične lepote, vrhunsko obrađenih površina, malog prečnika i nežnih detalja u snežnoj oluji, orkanskim vetrovima i okovonog u led. Ali to je Seiko. Toliko puta nas je razmazio i uvek dolazi još nešto više.
Iako je sa sedmom generacijom Alpinista i modelima SARB059, SARB061 i SARB063, 2009 godine, proizvođač prešao u mainstream sa prečnikom od 42 mm, zeleni SARB017 još uvek čvsto stoj,i kao sinonim ove serije.
-
Re: Haifisch 23 - Moja kolekcija
Hvala za opis, procitah u dahu
Sent from my SM-A310F using Tapatalk
-
Re: Haifisch 23 - Moja kolekcija
-
Re: Haifisch 23 - Moja kolekcija
Odličan Alpinista. Hvala na predstavljanju.
-
Stariji član
- Reputacioni uticaj
- 18
-
Član
- Reputacioni uticaj
- 16
Re: Haifisch 23 - Moja kolekcija
Haifisch, odlican sat. Svaka cast!
Послато са SM-G532F уз помоћ Тапатока
-
Re: Haifisch 23 - Moja kolekcija
Hvala kolege! Biće još toga za predstavljanje. Kao što je lepota nečega u očima posmatrača, tako je i ocena sata, na kraju krajeva, ipak subjektivna postavka. A kad voliš nešto, što već koliko-toliko liči na sat, onda atributi ponekad nadmašuju imenice. Kao što sam ranije napisao, za mene postoje samo dobri i još bolji mehanički satovi. Ipak, pokušavam, da budem objektivan i da sat sagledam iz što više raznih kriterijuma.
Ljubomora Nadam se, da toga neće biti, jer smatram, da moji satovi ne prelaze zonu, koja bi ljude bojila u zeleno. Čar kolekcionartva je uživanje u sakupljanju i pristupu ka stečenom. Nije siromašan onaj koji nema, nego onaj ko ne zna. Kad bih imao znanje o horologiji, koje bih želeo da umam, onda bi moja kolekcija bila sasvim drugačija. 99 % kolekcije bi činili vintage satovi sa raznim Landeron, Venus, Valjoux i A. Schild (pre ulaska u ETU) kalibrima, sportstki hronografi iz 60 i '70 godina i tehničko prestižni satovi brendova, kojih više nema ili su tu ali, kao da ih nema (Yema, Favre Leuba, Doxa....).
Ali pošto nemam toliko tehničkog znanja, da bi se upustio u nabavku skupih vintage satova, jer to sebi mogu priuštiti samo izučeni horolosti...onda, ako nekoga obuzmu ljubomorne misli...ipak, radi se o uopštenoj kolekciji i ništa više od toga. To je moj maksimum, zadovoljan sam njime ali poznajem neke kolekcionare, koji imaju navedeno znanje. Za svoje prelepe kolekcije su dali manje novca od mene. Nisam ljubomoran, nego im se divim. Znanje je bogatsvo.
-
Re: Haifisch 23 - Moja kolekcija
VICTORINOX AIR BOSS MACH 5 24832 GMT AUTOMATIC
Kada je Victorinox 1989 godine odlučio, da ponudu vojničkih švajcarskih noževa proširi sa linijom satova, prouzrokovao je gomilu neverice u stručnoj i široj javnosti. Nedoumica se svodila na pitanje smisla takve odluke, pošto je firma izuzetno dobro stajala, zapravo popularnost njenih proizvoda je rasla iz godine u godinu.
Najazaslužnije za takav univerzalni imidž, bilo je američko tržište. Poznato je, kakav odnos imaju amerikanci prema oružju i ne čudi, da je švajcarski nož predstavljao obavezan deo pribora u tamošnjim domovima. A sve je počelo 1945 godine, kada su američki vojnici prilikom povratka iz Evrope masovno kupovali ove sprave i tako trajno urezali ime branda u svest najšire populacije.
Zato u prvi mah začuđujuća odluka Victorinoxovog managementa, deluje sasvim logično. Kompanija je odlično stajala i pokretanjem linije satova, mogla je već u samom startu priuštiti sebi modernu proizvodnu liniju i dobavljača najboljih tipskih mehanizama – sunarodnu ETU. Tako je 102 godine nakon prvog švajcarskog noža iz Victorinoxa stigao prvi sat sa čuvenim štitotm i švajcarskim krstom na brojčaniku.
Dvadeset godina kasnije, od svakog petog sata, koji iz Švajcarske dolaze u SAD, jedan je Victorinox Swiss Army. Ako uzmemo u obzir podatak, da godišnji izvoz švajcarskih satova u Ameriku iznosi preko 5 miliona komada, onda možemo zamisliti težinu i važnost ovog posla.
Usput je Victorinox uspeo, da spase glavnog konkurenta u segmentu ponude noževa. Naime, Victorinox i Wenger su bili jedini oficijalni dobavljači te opreme za švajacarsku nacionalnu vojsku, još od 1908 godine. Zato su oboje imali pravo,da koriste grb sa štitom i švajcarskim krstom. Može se reći, da je Victorinox bio jači subjekat na tržištu, ne samo zbog činjenice, da je 9 godina stariji od suparnika, nego zbog razvijenije prodajne mreže i jačeg marketinškog pristupa. Zato je na svoje noževe stavljao natpis Original Swiss Army Knife, dok se Wenger potpisivao sa Genuine Swiss Army Knife (pravi švajcarski vojnički nož). Wenger uspeva, da dodatno zaoštri konkurenciju, kada 1997 u program uvodi proizvodnju satova.
Jedna od većih ekonomskih žrtava terorističkog napada, 11.9.2001, bila je prodaja odnosno jaka restrikcija uvoza noževa na teritoriju SAD. Ovo je dobro uzdrmalo obe kompanije. Puno više je pretrpeo Wenger, koji je 2005 godine stao na prag bankrota.
Krv je nanjušila jedna od kineskih finansijskih grupacija i taman, kada je već sve bilo pitanja dana, bili smo svedoci poznate priče iz švajcarskih Alpa, kada je, uz blagonakloni DA države, Victorinox otkupio sve akcije Wengera i doveo ga pod svoje okrilje. Ovo je bio odličan strateški potez, jer možemo zamisliti klaonicu na tržištu, kada bi se pojavili tri puta jeftiniji i ujedno legalni noževi iz Guangzhoua, sa natpisom Wenger Geniune Swiss Army Knife.
Victorinox nije odmah ukinuo Wenger noževe, nego je to uradio 2013 rebrenderiranjem u Delemont Series. Sa druge strane, Wenger watches ima potpunu slobodu u kreiranju i proizvodnji satova.
Danas je Victorinox Watches sa novim postrojenjem (od 2006 godine) u švajcarskim Jura alpima, treći najveći količinski izvoznik švajcarskih satova. Linija se sastoji od ponude za dame i muški deo populacije. Trećinu čine automatski satovi a ostalo je kvarc. Kategorije su od vojničkih, diver, pilotskih i poslovnih satova.
Jedan od prvih i veoma važnih modela je serija Air Boss. GMT Mach 5 spada u petu generaciju.
Kućište je napravljeno iz nerđajućeg brušeog čelika. Čelik je jednakomerno brušen u horizontalnom smeru.
Dimenzije sata bez krunice su: širina 43,0 mm, visina 12,5 mm i dužina 43,0 mm.
Razdaljina od luga do luga iznosi 51,0 mm, a između lugova 22,5 mm.
Glavna krunica se nalazi na poziciji 4 i nije zaštićena kućištem. Nije ušarafljiva. Napravljena je od poliranog čelika. Potpisana je, prečnik iznosi 6,7 mm. Krunica za odabir grada iz određene vremenske zone se nalazi na poziciji 2. To je navedeno natpisom City na vanjskoj strani. Prečnik ovog elementa iznosi 7,7 mm i napravljen je od brušenog čelika.
Gornji deo kućišta, odnosno prsten oko stakla je takođe napravljen iz brušenog čelika. Širina iznosi 3,8 mm i sadržava natpis City na poziciji 12, koji služi za određivanje grada iz vremenske zone u kojoj pratimo tekuće vreme.
Poklopac kućišta je napravljen iz brušenog nerđajućeg čelika sa transparentnim središnjim delom iz safirnog stakla, kroz koje se vidi ukrašen automatski mehanizam.
Završna obrada sata je na visokom stepenu. Svi elementi kućišta su brušeni jednakomerno, a ovde bih posebno istakao lugove, kod kojih je prelaz na stranski vanjski deo preko dodatnog ruba, visoko poliran i predstavlja savršen kontrast u načinu finiširanja, koji je karakterističan ostalim elementima. Time proizvodu daje potreban segment formalnosti.
Prednje staklo je takođe safirno. Na kućište je postavljeno na takav način, da stoji 0,5 mm nad rubom prstena bezela. Jedva primetno se spušta prema sredini i omogućava odličan pregled i čitanje podatka sa brojčanika, što je kod sata ovakve vrste od velike važnosti. Prečnik površine iznosi 35,0 mm.
Podloga brojčanika je crne boje. Datum se nalazi na pozciji 3. Pozadina prozora je bela, što je u ovom slučaju dobrodošlo, jer se odlično uklapa sa indeksima i naznakama na bezelu. Upadljiva je još jedna harmonija boja, a to je crveni Victorinox grb na poziciji 12 u kombinaciji sa crvenom oštricom GMT kazaljke.
Glavni atribut brojčanika a time i sata, nosi dvosmerno rotirajući unutrašnji bezel, koji je napravljen iz dve etaže. Donja označava vrednost vremenske zone, koja se odnosi na grad naveden nad njom - na gornjoj etaži bezela. Zastupljeno je 24 vremenskih zona i posledično, isto toliko gradova. Zajedno sa podlogom, bezel stvara troslojni brojčanik sa vizualnim efektom izuzetne dubine.
Indeksi u obliku arapskih brojeva su beli i sačinjeni iz dve skale. Prva sadržava oversized indekse sa vrednostima do 12 a druga (unutrašnja) sa malim brojevima u vrednosti od 13 do 24 sata. Svi indeksi su natisnuti na površinu brojčanika, a veći su luminirani.
Kazaljke u obliku mača su široke i luminirane. GMT kazaljka ima široku oštricu, sačinjenu od žarko crvene boje. Najaktivnija kazaljka – sekundara, je tanka, bez posebnog oblika i nije dodatno označena, što je dobra odluka, jer je brojčanik već zauzet sa puno prijatnih detalja.
Težina sata sa originalnom kožnom narukviom iznosi 93 grama. Deklarisana je vodoodpornost od 10 ATM, odnosno 100 metara.
Narukvica je napravljena iz prave kože, širina iznosi 22,0 mm kod lugova i 19,3 mm kod kopče. Radi se o kvaltitetnoj narukvici, koja je mekana, prijatna i vrlo izdržljiva.
Kopča je klasična, napravljena je iz brušenog čelika i potpisana simbolom Swiss Military.
Luminacija ide uz ruku sa kvalitetom sata. Punokrvna, čistai dugotrajna.
Ovaj proizvod pokreće automatski mehanizam sa dodatnom funkcijom ručnog navijanja ETA 2893-2. Ukrašen je sa 21 rubinom, frekvencija poluotkucaja iznosi 28.800 u jednom satu a rezerva snage dostiže 42 sata. Ima mogućnost hackovanja.
Komplikacije predstavljaju datum i GMT funkcija. Osnova za ovaj kalibar je ETA 2892-2. U slučaju GMT verzije, visina mehanizma iznosi, još uvek malih 4,2 mm, što je 0,6 mm više od izvora. Ugrađivanje ovog kalibra je počelo 1999 godine.
Pošto je opšte poznata, izuzetna kvaliteta ETA 2892-2, potpuno je jasno, da i 2893-2 slavu crpi iz istog izvora u jednakoj proporciji.
Sat je zapakiran u duploj ambalaži. Vanjska kutija je napravljena od črvstog kartona, sa preklopnim prednjim delom, koji omugućuje uzimanje untrašnje kutije direktnim povlačenjem prema sebi. Ispod postolja unutrašnje kutije se nalazi pretinac za dokumentaciju.
Unutrašnja kutija je prevučena kvaltetnom umetnom kožom, otvara se na preklop, prema gore. Na vrhu se, kao i kod vanjske kutije nalazi Victorinox grb. Unutrašnjost je prevučena mekanim umetnim materialom, koji odlično obavlja zaštitnu i estetsku funkciju. Kvalitetna i vrlo privlačna ambalaža, elegantne prirode, pomalo neočekivana od proizvođača robustnih satova.
Victorinox Air Boss predstavlja neku vrste dodane ponude u prodajnom segmentu proizvođača. Ovo je ipak sat namenjen pretežnoj upotrebi u situacijama, koje nisu ekstremne u smislu fizičke prisutnosti na terenu. Uprkos masivnom i kompaktnom kućištu, model raspolaže sa značajnom dozom elegancije i može se nositi i u formalnijim prilikama. Sasvim je moguće zamisliti situaciju visoko rangiranog oficira sa ovim satom na međunarodnoj vojničkoj konferenciji na drugom kontinetu. Sa druge strane Victorinox je proizvođač za široku populaciju i ovaj model prevazilazi bilo kakva rangiranja. Čak i cena od 1.000 € za sat sa ETA kalibrom 2893-2 ne ostavlja puno prostora za polemiku u negativnom smislu.
-
Re: Haifisch 23 - Moja kolekcija
DAVOSA TERNOS PROFESSIONAL DIVER AUTOMATIC CERAMIC 161.559.40
Na svu sreću, nekada su zime bile prave. Pune snega, hladne i dugotrajne. Pre 130 godina ledenici u švajcarskim alpama nisu dozvoljavali, da ispod sloja leda proviri ni metar kamene podlage. Doline su bile zatrpane snegom i u periodu od novembra do aprila, za muški deo populacije nije bilo puno posla. A pošto su švajcarci umereni i promućurni ljudi, nisu gubili vreme, pa su tako izostanak zelenih pašnjaka u dugim zimskim noćima, nadoknađivali sklapajući satne mehanizme, izmišljajući nove komplikacije i prenosivši znanje iz roda u rod, iz sela u selo, iz grada u grad. Na taj način, kada se u proleće led otopio, voda nije samo odnosila zimu, nego je sa sobom donoslla nova genijalna otkrića i sve ovo, što danas tako častimo i obožavamo.
Jedan od tih nenadmašnih ljudi bio je Abel Hasler, koji je u ranoj mladosti, star 17 godina, počeo sa pravljenjem srebrnih kućišta za džepne satove. Ljubav je ubrzo preneo na braću. Dvojica su 1884 ustanovili časovničarsku radionicu u Ženevi a jedan, sledeće godine, u Bielu. Naravno, da su rad očevih ruku pratili radoznali pogledi svih šestoro sinova. Jedan od njih Paul Hasler je već sa deset godina znao, da napravi jednostavan satni mehanizam ili da ocu pokaže, kako ostvariti započetu ideju. Zato nije nimalo začuđujeće, da 1917 godine pokreće vlastiti biznis otvaranjem firme Paul HaslerTerminages D'Horlogerie, pravljenjem delova i sklapanjem mehanizama za veće kompanije. Posao je lepo tekao i konstantno se širio ali krajem dvadesetih godina dolazi do prve svetske ekonomske krize i mnogi časovničari bivaju prisiljeni, da zatvore vrata.
Paul je uspeo, da održi radnju ali dolazkom drugog svetskog rata, snove odlaže na određeno vreme i tek 1946 zajedno sa bratom Davidom, osniva kompaniju Hasler Freres, u kojoj prave vlastite mehanizme i satove, pretežno za tržište SAD.
15 godina kasnije suvlasnici firme postaju njihovi sinovi Wilfred i Eric, koji sa sobom donose novo znanje i nove pristupe, pa tako kompanija sve više jača pozicije i u Evropi. Ali u sledećoj deceniji stiže novi udarac, u vidu kvarca iz Azije. Preduzeće se pridružuje elektro smeru i nekako uspeva, da se održi na površini.
Do postepenog preokreta dolazi krajem osamdesetih godina, kada se ponovo budi želja za mehaničkim satovima. Familija Hasler uskače na prvi voz i kreiraju seriju mehaničkih modela pod nazivom Davosa u koje ugrađuju Valljoux 7750 i 7751. Odaziv javnosti, trgovaca i kupaca je nadmašio sva očekivanja i kolekcija počinje, da se širi novim modelima sa prikazom rezerve snagei regulatorima. To je bio dovoljan razlog, da i firma preuzme naziv Davosa.
Zanimanje za brend sve više raste i 1998 godine se ova mala firma predstavlja na najvećem svetskom sajmu satova, Baselworldu.
2001 nastaje limitirna serija Panamericana, koja je pronašla put do kolekcionara prestižnih satova i biva razgrabljena.
2004 nastaje takođe limitirana serija pilotskih automatskih hronogarafa pod nazivom Centum, u čast obeležavanja 100-godišnjice prvog leta avionom, braće Wright. Kolekcija se rasprodala u rekordnom roku i doživela masovne pohvale sa strane stručne javnosti.
Ponudu obogaćuju sa sve više modela damskih satova i tako osvajaju i ovaj segment tržišta.
Limitirani model Classic Skeleton ulazi u izbor Top 10 satova za 2009 godinu.
2013 godine linije Argounaut i Ternos su nominirane za izbor sata godine u velikom Chronos Watch Magazine.
Sve ovo je doprinelo, da Davosa više nije mikro-brend, koji vapi za vazduhom na marginama industrije satova i skuplja odbačene ostatke najvećih subjekta, nego se u vrtlogu konkurencije izborila i svoje parče čvrsto drži u rukama i sama odlučuje o budućim koracima. Danas je brend prisutan u 41 država širom sveta i konačno ubire plodove maksimalne posvećenosti, koju nosi u nasledstvu već 130 godina.
Davosa Ternos Professional Diver ne donosi sa sobom revoluciju ali je dostojan rezultat skladne i sistematske evolucije.
Kućište je napravljeno od kombinacije poliranog i brušenog čelika. Lugovi su brušeni, dok su stranice visoko polirane.
Širina bez krunice iznosi 42,4 mm, visina 16,2 mm i dužina 42,0 mm.
Krunica se nalazi na poziciji 3, delimično je zaštićena kućištem i ušarafljiva je. Napravljena je iz poliranog čelika, potpisana je, prečnik iznosi 7,9 mm. Velika širina omogućuje lak dostup, ležaj je prihvata već na samom početku i uvijanje teče glatko i jednostavno.
Na suprotnoj strani kućišta, na poziciji 9, helijumov ventil pokazuje primarnu narav ovog sata.
Jedna od većih odlika modela je hi-tech keramički bezel. Rotira se jednosmerno sa 120 klikova. Sa strane je ukrašen gusto i jednakomerno nazubljenim, visoko poliranim čelikom. Korona se koso spušta prema rubu. Širna prstena iznosi 4,8 mm. Sadrži minutnu skalu. Bezel je precizno postavljen u ležište, vrtenje je jednakomerno i bez traga klimanja.
Poklopac sata je napravljen iz brušenog čelika i ušarafljen je. Središnji deo je matiran i sadrži Davosa logotip. Pored osnovnih podataka o satu, naveden je i zaporedni broj sata u seriji. Ovaj model nosi broj 704.
Kućište u potpunosti ispunjava očekivanja za ovakvu vrstu sata. Masivno, kompaktno i stisnuto u neuništiv oklop. Završna obrada zaslužuje najviše ocene. Stranice su vrhunsko polirane, prelaz na brušene površine je potpuno čist i jasan. Rubovi su fino i glatko obrađeni i čak i najnežniji prelazak prstiju preko ivica ne daje osećaj iritantne oštrine.
Staklo je safirno. Postavljeno je na takav način, da se rub nalazi 0,5 mm iznad razine korone bezela i ravnomerno se uzdiže prema sredini. Prečnik iznosi 30,0 mm.
Brojčanik je mat plave boje, koja savršeno odgovara ovom modelu. Uspeva, da u pravoj meri ublaži robustnost sata i čak, da ga dopuni daškom elegancije. Datum se nalazi na poziciji 3. Pozadina prozora je bele boje i ta odluka dizajnera zaslužuje pohvalu, jer se prozor nalazi tačno na toj poziciji i zamenjuje marker, tako da je bela pozadina u potpunom skladu sa ostalim markerima na brojčaniku.
Markeri su diverski, u obliku školjkinih bisera. To ne važi za markera na poziciji 6 i 9, koji su u obliku barova i simbolični diverski marker na poziciji 12. Postavljeni su na površinu brojčanika, uovičeni poliranim čelikom i luminirani.
Mercedes kazaljke ukazuju na izvor, odakle je sat crpio izgled. Kazaljke su srebrne, unutrašnjost je premazana sredstvom za luminaciju.
Vrlo kvalitetna narukvica je sastavljena iz redova od 3 vertikalna linka, koji su napravljeni iz brušenog nerđajućeg čelika. Linkovi su vrlo gibljivi i odlično se prilagađaju ruci. Širina iznosi 22,0 mm kod lugova i 20,0 mm kod kopče.
Kopča je napravljena iz brušenog čelika, zatvara se na klik i ima sigurnosni poklopac, koji je potpisan i napravljen iz poliranog čelika. Prisutan je način otkopčavanja, koji produžava narukvicu i daje dovolljno prostora za postavljanje sata preko ronilačkog odela.
Težina sata sa originalnom narukvicom iznosi 205 g a deklarisana vodootpornost iznosi 50 ATM odnosno 500 metara.
Sata pokreće mehanizam Davosa DAV2824, koji je derivat Top Grade ETA 2824. Sadrži 25 rubina, frekvencija iznosi 4 Hz (28.800 b/h) i ima rezervu snage od 38 sati. Kalibar ima hacking funkciju. Komplikacija je datum. Podešen je na 5 pozicija, prosečno dnevno odstupanje iznosi +- 4 sekundi a najviše dnevno odstupanje ne prelazi +- 15 sekundi.
Luminacija sata je potpuno odgovarajuća njegovj prvobitnoj nameni. Jaka i dugotrajna.
Sat dolazi u vrlo privlačnoj i kvalitetnoj ambalaži. Vanjska kutija je napravljena iz tvrdog kartona i sa otvaranjem cele prednje strane uspešno štiti i omogućava dostupnost do unutrašnje kutije. Ova kutija predstavlja pravo iznenađenje za proizvod u affordable cenovnom razredu. Napravljena je od masivnog drveta sa visokim sjajnim stepenom lakiranja. Unutrašnjost je obložena mekanim materialom i predstavlja pravi primer privlačnog pakovanja sa sat. Sve je vrlo jednostavno i visoko kvalitetno. Proizvođač zaslužuje veliku pohvalu za ovo pakiranje.
Verovatno grešim ali tvrdim, da ovaj sat, koji je po brojčaniku homage Rolex Subu i sa bezelom, koji je homage Tudor Pelagosu, više sebi šteti, nego koristi. Žao mi je, da ovako vrhunsko urađen i obrađen sat završava u istom misaonom području sa puno slabijim homage-ima, kojih je nebrojeno. Uz neke neznatne promene na dizajnu, mogao bi dobiti potpuno vlastitu ličnu kartu. Posebno, ako uzmemo u obzir iskustvo, znanje i posvećensot proizvođača, koji ima sve potrebno, da tako nešto napravi. Uostalom, to je već dokazao sa modelom Apnea.
Za 850 € se može dobiti pregršt dobrih satova i pregršt slabijih satova. Ali za tu sumu nisam još našao sat, koji je ovako dobro urađen i koji ostavlja ovako dobar utisak. Mada se radi o još uvek maloj Davosi, ovaj sat osećajem, koji pruža, daleko nadmašuje ovu cenu. Imam dovoljno iskustva, pređenih koraka po raznim radnjama, ispruženih ruku prema moru vitrina sa satovima i već tonu isprobanih satova na levoj ruci, da mogu ovu slobodno, da napišem.
Poslednja ispravka: Haifisch23 (28.5.2018. u 21:06)
Vaš status
- Ne možete postavljati teme
- Ne možete odgovarati na poruke
- Ne možete slati priloge uz poruke
- Ne možete prepravljati svoje poruke
-
Pravila foruma
Bookmarks sajtovi