Hamilton je brend, koji čvrsto drži rekord po broju pojavljivanja satova na filmskom platnu. Do kraja 2017 godine, filmska kamera je u objektivu više od 6000 puta zumirala modele ovog proizvođača i sa publikom delila napete, teške, malo manje i puno više srećne trenutke, te na taj način ustoličila Hamilton, kao važan deo nacionalne identitete amerikanaca. Elvis Presley u Blue Hawaii (1961), cela astronautska posada u Kubrickovoj 2001: The Space Odyssey (1968), Sly Stalone u Cliffhangeru (1993), Jeff Goldblum u Independance Day (1996), Will Smith i Tommy Lee Jones u Men in Black I i II (1997, 2002), Danny Glover u Lethal Weapon 4 (1997), Matt Damon u Talented Mr. Ripley (1999), Kurt Russell u Vanily Sky (2001), Josh Hartnett i Alec Baldwin u Pearl Harbour (2001), George Clooney u Ocean's Eleven (2001); Russel Crowe u Beautiful MInd (2001), Alec Baldwin u The Avaitor (2004), Will Smith u I'm Legend (2007), Matthew McConaghey u Interstallar (2014), Matt Damon u The Martyan (2015) i Benedict Cumberbatch u The Imitation Game(2015) su neki od najviđenijih filmova, gde su se mogli videti Hamiltonovi modeli.
A sve je počelo davne 1951 sa jednim od najlegendarnijih ratnih filmova The Frogmen (Ljudi-žabe), koji je pratio istinitu priču američkih marinaca - ronilaca, koji su bili zaduženi za pripremanje sigurnog terena za iskrcavanje američke vojske i potrebe snabdevanja na neprijateljskim teritorijama. Film je bio nominiran za oskara, ali su Elizabeth Taylor iMontgomery Clift u jakoj ljubavnoj priči u Mestu pod suncem zamalo odneli ovu prestižnu nagradu Richardu Widmarku, Robertu Wagneru i ostaloj ekipi.
Film je bio i priznanje Hamiltonu, koji je u početku 1942 godine, prekidanjem proizvodnje satova za komercijalnu prodaju, sve svoje raspoložiive kapacitete usmerio u proizvodnju mornaričkih hronometara, koji su bili od vitalne važnosti za izračunavanje geografske dužine, položaja i pravca kretanja. Američka mornarica ih je upotrebljavala za određivanje položaja kao alternativu standardnoj opremi, jer su radio signali u većem broju slučajeva bili prisluškivani sa strane neprijatelja, koji su potom nazad slali lažne informacije u imenu prvobitnog primaoca. Hamilton je bio jedini proizvođač, koji je za nepunu godinu dana uspeo, da razvije i proizvede 10.902 komada mornaričkih hronografa. Od dana, kada je prestao sa proizvodnjom satova za civilno stanovništvo, do kraja rata je proizveo preko milion satova, sa kojima je opskrbio američku vojsku. 2016 godine na Baselworldu, na svetlo dana isplivao je remake jednog od ronilačkog satova iz tih vremena – Hamilton Khaki Frogman Automatic Diver.
Kućište je napravljeno iz brušenog nerđajučeg čelika. Postupak je urađen izvrsno, brušene površine su vrlo gladke i potpuno jednakomerno finiširane.
Dimenzije sata bez krunice su: širina 42,0 mm; visina 14,5 mm; dužina 42,6 mm. Razdaljina od luga do luga iznosi 52,0 mm a između lugova 20,0 mm.
Krunica se nalazi na poziciji 3. Ono što definiše ovaj model je zaštitni poklopac krunice, koji je pokretljiv, sa prihvatom dugim 13,1 mm, sa početkom na poziciji 1.30. Poklopac sadržava navoj, koji se navija na osnovnu krunicu sata i time je štiti od ulaska vode, kao i od mehaničko-fizičkih uticaja.
Radi se o sistemu, koji se pojavio 28 godina nakon razvoja prvog vodoodpornog sata. Taj prvi sat je bio predstavljen 1851 godine na Velikoj svetskoj izložbi u Londonu i naravno, radilo se o džepnom satu. Predstavila ga je časovničarska radionica W. Petit & Co. Sat je bio izložen u staklenom akvarijumu i okružen zlatnim i srebnim ribicama. Ovde treba napomenuti, da se ne radi o zvaničnom pronalasku, koji nije bio nigde zvanično patentiran i naučno proveren, jer je Britanski Horološki Insitut bio ustanovljen tek 7 godina kasnije (1858 godine).
Poznato je, da je prvo vododoporno kućište patentirano 3.2.1872 sa strane američkog časovničara Aarona Dennisona, ustanovitelja branda Waltham Watches. 1879 godine američki časovničar Ezra Fitch pronalazi zaštitni poklopac za krunicu džepnog sata, koji je bio u upotrebi sve do 1926 godine, sa zvaničnim početkom proizvodnje ušarafljive krunice, koju su pronašli švajcarski časovničari Paul Perregaux i Georges Perret i patentirali 31.10.1925 u La Choix De Fondsu, patentnim brojem 114948.
Sledeće godine Hans Wilsdorf, ustanovitelj kompanije Rolex, otkupljuje sva prava na patent i odmah ga registruje u Velikoj Britaniji (1.9.1926, patent 260554) a zatim u SAD i Nemačkoj. Zanimljivost predstavlja činjenica, da je na prvim Rolex Oyster kućištima kao vreme patenta 260554 navedena 1925 godina a ne 1926, kada je otkupljen švajcarski patent. Po tadašnjim zakonima, to je bilo dopušteno, jer je datum prijave švajcarskog patenta, priznat i tumačen sa zvaničnim pravnim nazivom: Prioritetni datum. Zato je pogrešno mišljenje, da je Rolex pronalazač ušarafljive krunice.
Ali da se vratim na pokopac Frogmana, koji je matiran i potpisan starim Hamiltonovim simbolom, koji je visoko poliran. Širina iznosi 9,4 mm. Radi se o vrlo jednostavnom sistemu. Navijanje je lakše, jer omogućuje veći nadzor nad celim procesom. Suprotno od toga, nameštanje datuma i vremena na osnovnoj krunici zahteva nešto više pažnje i strpljivosti i svakako je primernije za tanje prste, pošto je maksimalna razdaljina između krunice i dignutog poklopca 1,2 cm. Siguran sam, da su Hamiltonovi inžinjeri imali u vidu ovu mogućnost prilikom dizajniranja i da ovo ne bi trebalo predstavljati neki veći problem.
Bezel je jednosmerno rotirajući sa 120 klikova. Obruč je napravljen iz brušenog čelika. Korona iz aluminijuma se koso spušta prema rubu obruča, sadrži minutnu skalu sa oversized indeksima a širina iznosi 4,3 mm. Rotiranje je potpuno jednakomerno i bez traga praznog prostora u ležištu, koje bi prouzrokovalo klimanje.
Poklopac kućišta je ušarafljen. Napravljen je iz brušenog čelika, središnji deo je matiran i sadržava odlično urađenu gravuru simbola ovog modela – ronioca.
Kućište ostavlja utisak, koji doliči ovom modelu. Vrlo je masivno, kompaktno i ne preterano stisnuto, tako da se može reći, da satu ostavlja prostora za disanje. Sviđa mi se razlika između njegove prednje i zadnje strane. Dok je prednja strana izuzetno fino brušena i nekoliko omekšava dizjan, zadnja je namerno grublje finiširana i odiše pravim robustnim i tvrdim dojmom, koji je primeran ovom krepkom gnjurcu.
Staklo je safirno. Nalazi se na istoj razini, kao korona bezela i jedva primetno se spušta prema sredini. Površina iznosi 30,2 mm i omogućuje odlično čitanje brojčanika u različitim položajima ruke.
Brojčanik je plave boje, koja u zavisnosti od položaja ruke refleksira od potpuno svetle do tamne nijanse. Datum se nalazi na poziciji 4.30. Pozadina prozora je bele boje i možda je šteta, što kombinacija nije obratna.
Pošto se radi o remake modelu, upotrebljen je stari logotip Hamiltona.
Brojačnik karakterišu vrlo veliki trouglasti markeri na pozicijama 3,6 i 9 i za Hamilton tipičan oversized indeks na pozciji 12. Ostali markeri su u obliku barova, obrubljeni visoko poliranim čelikom, prevučeni superluminovom i vrlo je pohvalno, što su postavljeni na podlagu.
Kazaljke su diversko streličaste. Duge su i široke. Oštrica sekundare je obrubljena u crvenom i stvara odličnu vizualnu dinamiku.
Najveći atribut brojčanika je izuzetna čitljivost. Svi elementi na njemu u potpunosti istupaju iz podloge i satu pored vrlo privlačnog dizajna daju proporcionalnu praktičku upotrebljivost.
Narukvica nastavlja stilsko usmerenje kućišta. Masivna sa pokretljivim linkovima, koji se dobro prilagađuju ruci. Oba vanjska reda čini visoko brušen čelik, a srednji se sjaji u poliranom finišu. Širina narukvice iznosi 20,0 mm kod lugova i 18,0 kod kopče.
Kopča se zatvara na klik, sadrži produžetak za navlačenje preko ronilačkog odela. Napravljena je od brušenog čelika i potpisana je.
Težina sata sa originalnom narukvicom iznosi 189 g a deklarisana vodoodpornost, koja je poduprta ISO 6425 certifkatom, iznosi 30 ATM odnosno 300 metara.
Sat pokreće Hamilton H10 mehanizam, koji je nastao na bazi ETA C07.6XX, kome je smanjena frekvencija iz 28.800 polunjihaja na21.600/h i time povećana rezerva snage na 80 sati. Sadrži hacking funkciju i ima 25 rubina. Razvijen je 2014 godine. Predstavljen je na Baselworldu u proleće naredne godine. Kao i ostali Hamiltonovi derivati, ni H10 ne sadržava plastične elemente.
Luminacija sata je izvrsna. Čista, dugotrajna i vrlo moćna.
Sat dolazi u ambalaži, koja je jedinstvena za ovaj proizvod. Vanjska kutija je identična ostalim modelima. Tvrda crna kutija sa otvaranjem cele prednje strane i Hamilton logom na vrhu. Unutrašnja kutija predstavlja pravo iznenađenje. Uvučena u umetnu penu, maketa ronilačke kapsule iz vrlo kvalitetme tvrde plastike sa providnimpoklopcem na vrhu, prevučenim folijom. Otvor kapsule ponosno pokazuje plavi brojčanik Frogmana. Zaista vrlo maštovito, prikladno i izuzetno prijatno.
Hamilton Khaki Frogman je sat, koji dovodi u pitanje smisao postavljanja ovog proizvođača u niži srednji razred švajcarske ponude na tržištu. U poređenju sa konkurentima iz razreda više, evidentno je, da su neke granice besmislene i da nemaju materijalne podlage.
900 € je još jedan pokazatelj, da je apsolutna vrednost ovog broja u stvari relativan pojam. Manje je više. I ovo važi za ovaj model. Samo što se ono manje odnosi na izdatak, koji je potreban, da se dođe do ovog proizvoda. On zaista sadržava mnogo toga, što Hamilton nosi u ovih gotovo 80 godina od nastanka prvobitnog Frogmana.
Poslednja ispravka: Haifisch23 (4.6.2018. u 20:49)
Hvala na predstavljanju. Posle tvojih tekstova zaista još više cenim svoj Hamilton Khaki UTC Navy.
Bilo bi dobro da nam kažeš koji ti je obim zgloba kako bi mogli da odredimo nosivost satova koje predstavljaš u odnosu na naš zglob
Hvala Nešoni! UTC sa ETA 2893-2 je još jedan u nizu odličnih povoljnih satova, koji dolaze iz Hamiltona.
Obim mog zgloba je nešto oko 18,3 cm. Sve je slikano mobitelom, pa ne verujem, da neke slike pružaju realne razmere. Kada ih pogledam, ponekad se i sam iznenadim. Ima satova, koji na njima izgledaju preveliki a u realnosti ne bih rekao. Bsš, sam danas primetio crvenog Victorinox divera, čija je slika na ruci u reviewu od pre nekoliko dana. U javi nije ovako velik...ali meni to ionako neme veze. Imam satove od 35 mm do 48 mm i nikada ih nisam birao, po tome, kako mi stoje na ruci.
Ono što su danas Swatch, Richemont, LVMH ili Kering grupacija, to je već davne 1883 godine predstavljalo udruženje Alpina Union Horlogere S.A. Osnovao ga je časovničarski vizionar Gottlieb Hauser u želji, da udruži švajcarske proizvođače, koji bi zajedničkim snagama, ideje pretvarali u tehničke inovacije i podizali nivo kvaliteta proizvoda, te time umanjivali troškove proizvodnje, zajedničkog nastupa na tržištima i posledično vodili u jačanje pozicija grupe, kao i pojedinih članova.
Već u samom početku su imali proizvođača surovih (ebauche) mehanizama – Alpinu Ebauches u Ženevi. Pridruživanjem još jednog aduta Jacoba Strauba, moćnog proizvođača mehanizama pod nazivom J. Straub & Co, vodeći štab grupacije se seli u srce švajcarske industrije satova - Biel, 1900 godine. Tako je društvo, nazvano Alpinisti, u početku dvadesetog veka, kada su se preimenovali u Union Horloge, sadržavalo već poštovana imena, kao što su: J. Straub & Co; Alpina Ebauches by Duret & Colonnaz; za kućišta je u glavnom bio zadužen Hugenin; Kurth Freres – kasnije Certina, Schwob Freres Co. – kasnije Cyma; Robert Freres – kasnije Minerva i J.Assmann Glashutte. Istovremeno nastaje znameniti trougao – zaštitni znak Alpine. Osmislio ga je Jacob Straub u nameri, da sa njim označi i tako zaštiti svoje mehanizme.
1908 godine nastaje robna marka Alpina. Članovi društva su se složili sa idejom, da se pod ovim nazivom plasiraju samo high end satovi društva, koji u sebi nose neke od Breguet delova. Tako nastaje i poznati logotip brenda, crveni trougao. Četri godine kasnije iz fabrike u nemačkom Glashuttu, dolazi čuveni prvi Alpinin hronometar, koji se prodavao sa garancijom. 1915 godine dolazi i prva zlatna medalja osvajanjem trofeja na Švajcarskoj nacionalnoj izložbi. 1920 godine Alpina postiže status jednog od najvećih komercijalnih subjekata švajcarske industrije satova. 2000 distributera širom Evrope prodaje satove brenda. Sledeća godina predstavlja početak onoga, po čemu je i danas ovaj bend najuočivljiji – pojavljuju se njihovi prvi pilotski satovi.
1926 godine se brend upisuje i istoriju horologije, ustanavljanjem sistema međunarodne garancije za svoje proizvode. Mada su izdavali garancije već 18 godina, one su važile za Švajcarsku, Nemačku i Francusku. Ovim činom, garancija je pokrivala celo svetsko tržište.
Tridesete godine donose prvi sportski sat pod nazivom Block Uhr, sa kojim stiže prva krunica Brevet 1464 sa vrlo tesnim sistemom zaptivanja, koji je u potpunosti sprečavao ulazak prašine. To je omogućilo, da pet godina kasnije, tačnije 1938, nastane čuveni model Alpina 4. Broj 4 je u sebi sadržavao osobine, koji su tada bile jedinstvene samo ovom satu: antimagnetik, vodoodporan, odporan na udarce i izuzetno kompaktno kućište iz nerđajućeg čelika. Ako mu dodamo, jedan od tada najrobustnijih kalibara, ručni navjač Alpina 92, postaje jasno, zašto je ovaj sat proslavio brend.
Tokom drugog svetskog rata, savezničke sile zabranjuju Alpini, da pod tim nazivom prodaje satove u Nemačkoj. Tako 1942 godine, nastaje brend Dugena - Deutsche Uhrmacher-Genossenschaft Alpina. Nakon rata Dugena uspeva, da se uz dosta sreće, iz istočnog Berlina preseli na zapad, u Darmstadt, gde 1948, započinje svoju uspešnu priču. Iste godine, poznata časovničarska škola u Bielu odabira Alpina 592 kalibar, kao temeljno didaktičko sredstvo za učenje novih generacija stručnjaka. Ovo je bilo veliko moralno priznanje za brend.
Sledećih godina nastaje poznati Alpina 70, sportski model sa nadgrađenim 592 u 598 mehanizam, 1957 godine izlazi prvi sportski automatski sat, model President a dve godine kasnije predstvaljaju prvi sportski hronograf – Alpina 4 Chronograph. 1969 je takođe važna godina za brend, jer pokreću liniju ronilačkih satova pod nazivom Seastrong.
Iako je bilo puno signala o nadolazećoj kvarčnoj revoluciji, Alpina je i dalje težište održavala na mehaničkim satovima, pa ne čudi potpuni silazak sa šireg vrha sredinom sedamdesetih godina.
Sada nezavisna i mala firma biva prodana privatnim investitorima u Nemačkoj, koji nisu naslutili lagani revival tradicionalizma krajem osamdesetih i početkom devedestih, što je dovelo gotovo do trajnog gašenja brenda.
Na svu sreću, Aletta i Peter Stas imali su čaroban recept za prenos fikcije u realnu fantastiku. Mladi poduzetnici iz Holandije, koji su za samo 10 godina, od kada je bio predstavljen prvi sat novoustanovljene vlastite kompanije iz Ženeve, Frederique Constant, uspeli da brend iz ničega podignu na nivo Tissota, Certine i Hamiltona, su u Alpini videli ono, što drugi nisu umeli, da prepoznaju. 2002 godine postaju vlasnici ovog tradicionalnog brenda i formaldehid zamenjuju kiseonikom, vraćajući ga tamo, gde je rođen – u Ženevu.
Već sledeće godine Baselworld pruža gostoljublje potpuno novoj liniji Alpininih satova. To su bili robustni, sportski modeli, nazvani Avalanche. Pet godina kasnije Alpina predstavlja prvi vlastiti (in-house) mehanizam. To je bio AL 950. Slede mu AL 910; AL 718 i AL 710. Za samo 6 godina Alpina brend postaje sastavni deo redovite ponude preko 200 distributera širom sveta.
Najveća potvrda fenomenalnih 28 godina uspeha bračnog para Stas, dolazi 2016 godine, kada Frederique Constant i Alpina pored Arnold & Son, postaju najelitniji članovi Citizen grupacije.
Nisam siguran, da je Gottlieb nešto slično imao u mislima, kada je pre 135 godina udruživao švajcarske proizvođače, ali svakako se ne prevrće u grobu.
Alpina Sunstar Startimer Pilot u sebi ne nosi kućni mehanizam ali odlično dokumentira opravdanost ogromnog i brzog uspeha brenda.
Kućište je napravljeno iz brušenog nerđajućeg čelika. Prečnik bez krunice iznosi 43,8 mm, visina 11,0 mm i dužina 44,0 mm. Razdaljina od luga do luga iznosi 51,3 mm a između lugova 22,0 mm.
Krunica se nalazi na poziciji 3. Ušarafljiva je i potpisana. Prečnik iznosi 7,5 mm. Ovaj elemenat je jedan od onih, koji brendu omogućuje veću prepoznavnost. Masivna krunica, konveksnog oblika, koji vrlo uočljivo istupa iz kućišta, obično izaziva nedoumicu, koja se odnosi na mogućnost zarivanja u kožu prilikom nošenja. Mogu potvrditi iz ličnog iskustva, da je bilo kakav strah, neosnovan. Potreban je ekstreman naklon šake prema gore, da bi došlo do jačeg kontakta. Krunica se inače lepo uvija u kućište. Ležište u satu prihvata navoj odmah na početku i nema potrebe za jačim pritiskanjem krunice, da bi se počelo ušarafljivanje.
Čelični prsten, koji obavija staklo je širok samo 2,0 mm, visoko je poliran i koso se spušta prema osnovnom kućištu. Ovim su dostignuta dva efekta: sat izgleda nekoliko veći (mada za ovim nema nikakve potrebe) i dodana mu je velika doza elegancije, što uz dosta prosečnu visinu, omogućava nošenje i u formalnim prilikama.
Poklopac kućišta je ušarafljen i predstvalja kombinaciju poliranog i matiranog nerđajućeg čelika, te transparentnog srednjeg dela iz safirnog stakla, kroz koje se vidi lepo ukrašen satni mehanizam. Pored osnovnih podataka, na čeličnom delu je ugraviran zaporedni broj sata u limitiranoj seriji od 8888 komada.
Kućište ovog Alpininog modela je masivno i kompaktno. Lugovi su dugački i otvaraju sat, što mu daje potpunu simetriju sa visinom, zbog čega lepo leži na ruci i veliki prečnik pretvara u prijatno podnošljivu veličinu.
Završna obrada je faktor, koji kod ovog proizvođača ima značenje uobičajene vrhunskosti. Potpuno jedankomeran uzorak vodoravnog brušenja, površine su glatke, prijatno zaokružene, ivice osetljive na dodir ali nimalo iritirajuće.
Prednje staklo je safirno. Postavljeno je na istoj razini, kao prsten kućišta i jedva primetno se uzdiže prema sredini. Prečnik iznosi 37,8 mm i omogućava odličan pregled i čitanje brojčanika iz svakog ugla posmatranja.
Brojčanik je srebrno-sive odnosno antracit boje. Ovde dolazimo do faktora, koji je jedan od presudnih za ogroman uspeh Alpine nakon novog početka. Posvećenost detaljima. Iz centra brojčanika se prema rubovima u obliku sunčevih žaraka širi kombinacija svetlo-tamnih, mikro tankih linija, koje same po sebi nisu uočljive ali u kombinaciji sa vanjskom svetlošću sačinjavaju vanvremenski efekat. Posmatrač dobija utisak, kao da se nalazi u spravi, koja se približava suncu. Ovde, ovaj sat postiže učinak punokrvnog pilota.
Datum se nalazi na poziciji 3 i konačno dolazi sat sa prozorom bez bele pozadine. Crna podlaga, koja je skladna sa unutrašnjim rubnim prstenom i beli brojevi datuma, čine zaista upečatljivu kombinaciju.
Jedna od karakteristika brendovih brojčanika su veliki i vrlo izraženi indeksi u obliku arapskih brojeva. Visoko polirane ivice indeksa se u potpunosti slažu sa sunčevim efektom brojčanika. Na poziciji 12 se nalazi čuveni Alpinin trougao. Svi indeksi su postavljeni na podlagu.
Leaf (list) kazaljke su nešto tanje od proseka ali su zato potpuno bele boje, što im daje maksimalnu raspoznatljivost i odstupanje iz podloge. Unutrašnjost je premazana sredstvom za luminaciju.
Imam utisak, da je dizajner crvenim trouglom na početku sekundare, poslao poruku: sve sve vrti oko Alpine. Alpina je centar.
Čelična narukvica predstavlja vrlu dinamičnu igru brušenih i poliranih linkova. Poređani su u vrlo pokretljiv niz, koji se odlično prilagođava ruci, uprkos masivnosti narukvice. Širina je jednaka na celoj površini i iznosi 22,0 mm.
Narukvica prelazi u kopču sa matiranim završetkom, koji sadrži polirani simbol brenda. Zatvara se na leptir način. Vrlo dopadljivo ivrlo kvaltietno.
Srce sata predstavlja Alpina AL-525 mehanizam. Nastao je na bazi Sellita SW 200 kalibra. Alpina je originalan rotor zamenila svojim i uradila finu dekoraciju. Mehanizam ima frekvenciju od 28.800 poluotkacaja na sat, sadrži 26 rubina i ima rezervu snagu od 38 sati. Sa obzirom, da je Selitta 40 godina pravila ovaj mehanizam kao ETA 2824-2, onda znamo o kakvoj kvalitetije reč. Ujedno, reč je
o Top Grade verziji mehanizma, koji je podešen na 5 pozicija, što znači, da prosečno dnevno odstupanje ne prelazi granicu od +- 4 sekundi.
Ako uzmemo u obzir, da je vlastitim rotorom Alpina neutralisala nešto veće habanje materijala, koje je za nijansu prisutnije nego u slučaju ETA, možemo još mirnije razmatrati budućnost sata, koji nosimo.
Težina sata sa originalnom narukvicom iznosi 170 g. Deklarisana vodoodpornot je 10 ATM odnosno 100 metara.
Luminacija sata je potpuno u okvirima očekivanja. Solidna, ne blistava i dovoljno dugotrajna.
Sat dolazi u veoma kvalitetnoj ambalaži, koju čine dve kutije. Vanjska je napravljena iz vrlo tvrdog kartona sa otvaranjem cele prednje strane. Unutrašnja je sačinjena iz još tvrđeg materiala i presvučena u umetnu kožu. Sa obe strane gornjeg poklopca je uočljiv Alpinin logotip. Unutrašnjost je sačinjena od mekane tkanine.
Sat je vrlo dobro smešten na sredini kutije. Vrlo prijatna i korektna ambalaža, koja dostojno prati visoku reputaciju brenda.
Alpina Startimer Sunstar Pilot je sat, koji vlasnika osvoji dva puta. Već prvi pogled je dovoljan, da zarobi misli a detaljno upoznavanje vremenom, osvaja i srce. To je model, gde svaki detalj prezentira ozbiljnost proizvođača, koja prevazilazi opštu filozofiju u stllu: dovoljno je, da je sat Swiss Made, pa će se prodati sam od sebe.
Obično je prva pomisao, da je cena od 1.350 € preterana. To je činjenica, koju je teško opovrgnuti, bez obzira, što je Alpina pozicionirana za razred više od sredinske linije Swatch grupacije, koja obično služi za komparaciju – Tissot, Certina, Hamilton.
Iako sam i sam pristao na ovu cenu, upoznavanjem sata sam stigao do zaključka, da ima puno logičnih odgovora u njoj. Čak više »za«, nego onih »protiv«.
Poslednja ispravka: Haifisch23 (6.6.2018. u 21:09)
Haifisch23, cestitke na bogatoj kolekciji i korisnim tekstovima! Potkrade se poneka pravopisna greska, ali je publicisticki stil pisanja, pracen licnim impresijama, sasvim na mestu. Licno preferiram satove jednostavnih linija, ali sam sa zadovoljstvom iscitao sadrzaje, pogotovo vezane za istorijat casovnicarskih kuca. Vidi se da si kupovao srcem, a ne planski po nekom sablonu. Najvise mi se dopao elegantni sivi Hamilton iz 60-ih.
Bookmarks sajtovi