3004Likes
-
Re: Haifisch 23 - Moja kolekcija
Dobro je znati, hvala na info
-
Re: Haifisch 23 - Moja kolekcija
Kao da je bilo nekad
HAMILTON KHAKI FIELD PIONEER AUTO CHRONO H60416533
Kućište
Prečnik: 42,0 mm
Visina: 16,0 mm
L to L: 51,0 mm
L - L: 20,0 mm
WR: 10 ATM - 100 metara
Težina: 128 g
Nerđajući čelik, obrađen finim brušenjem, osim spoljašnih gornjih strana lugova, koje su visoko polirane
Poklopac kućišta: Klasičan, središnji deo visoko poliran, vanjske površine matirane rebrastom obradom čelika
+
Masivno i kompaktno kućište
Flute bezel sa matiranim čeličnim prstenom, koji je jedan od bitnijih elemenata retro izgleda Pioneera
Vrlo strm zaključak lugova se dizajnerski poptuno uklapa sa visinom kućišta
-
Maksimalno poliran srednji deo poklopca, sa efektom ogledala, vrlo brzo postaje uznemiravajuće vidljiv poligon čak i najmanje moguće ogrebotine
Krunica
Pozicija 3
Prečnik: 7,0 mm
Nije ušarafljiva
Matirana obrada čelika
+
Flute dizajn
Potpisna
Omogućava odličan prijem
Staklo
Safirno
Prečnik: 39,0 mm
Oblik: Kupolast (Domed)
+
Jednoslojni unutrašnji AR premaz
Kupolast oblik odlično uključen u retro prirodu sata
Brojčanik
Reverse Panda
Datum na poziciji 6
Podbrojčanik malog sekundnika na poziciji 9, podbrojčanik štopera do 30 minuta, na pozicji 3
Indeksi izraženi arapskim brojevima
Kazaljke: Catedhral
+
Izuzetno privlačan dizajn u potpunosti pravljen u stilu pilotskih hronogafa iz ranih '40 godina prošlog veka, koji se odražava u:
odsutnosti telematarske skale
Indeksi natisnuti na osnovu, kao većina tadašnjih modela
Podbrojčanici jedva primetno postavljeni ispod nivoa podloge
Konačni potpis Retro Looka predstavlja izbor Catedhral kazaljki i navedba Antimagnetic na pozicji 6, koja je samo ukrasan elemenat sa potpuno prozaičnim značenjem (satovi današnjice imaju toliko antimagnetskih svojstava, da takav natpis deluje, kao da bi na brojčnaiku naveli: ovo je sat)
-
Jedini elemenat koji "narušava" potpuni retro ugođaj sata je natpis Automatic na poziciji 6. Automatski hronograf je dete rođeno tri decenije kasnije Primedba je uslovna, jer je normalno i primereno, da proizvođač naznači način delovanja sata
Mehanizam
Hamilton H 31
Automatik sa mogućnosti ručnog navijanja
Cam Switching
Baza: ETA Valjoux 7753
Dimenzije: 30,0 mm x 7,9 mm
27 rubina / 28.800 b/h / 60 sati rezerve snage
Smer samonavijanja: jednosmerna, u smeru kretanja kazaljki
Opcija Hackinga
Antishock sistem: Incabloc
Nemirnica (Balance Wheel): Glucydor
Glavna opruga (Mainspring): Nivaflex
Spirala (Hairspring): Nivarox 2
Preciznost hronografa: 1/10 sekunde
ISO Certifikovana dnevna preciznost: +- 5 sec / d
Komplikacije: Mali sekundnik, datum, hronograf do 30 minuta
+
Vrhunski hronografski mehanizam na automatsko navijanje sa povećanom rezervom snage iz 44 na 60 sati, bez najmanjeg smanjivanja frekvencije rada
Odlična dnevna preciznost na bazi ISO certificiranja
Karakterističan jak rotor, čije se vibracije odnosno pokretanje mogu povremeno osetiti prilikom nošenja
Kaiš
Koža
20,0 mm
Klasična kopča (Pin Buckle)
Brušen čelik
+
Kvalitetan i atraktivan kaiš u retro stilu, koji suvereno prati koncept sata
Dodatna pokretna čelična zakovica
Swiss Made
-
Kopča nije potpisana
Embalaža
Dve kutije sa različitom tvrdoćom. Sat je vrlo sigurno smešten u donjem delu unutrašnje kutije. Spoljašna kutija je opremljena sa pretincem za dokumentaciju.
Kvalitetna i prijatna embalaža bez bitnijih odstupanja na pozitivnu ili suprotnu stranu.
Dano / Dobijeno
1.850,00 €
2005 godine, predstavljen novitet, linija Khaki je na jednom mestu ujedinila vodeći motiv proizvođača, koji se odražavao u robustnim satovima pravljenih u Retro Military stilu. Svaki novi izlazak na tržište je dodao ciglu na hramu prepoznatljivosti i danas je Khaki daleko najpopularnija kolekcija Hamiltona. Iako je reč o švajcarskom brendu, percepcija prosečnog amerikanca ga još uvek tretira, kao domaći adut, što se potvrđuje u činjenici, da je ovaj proizvođač najeksponiraniji časovničarski učesnik u filmskoj produkciji, koja dolazi iz Hollywooda.
Pošto poslovica kaže: There's no business, like show-business, Swatch grupa Hamilton postavlja na posebno strateško mesto, pa je tako Harrison Ford niz godina bio jedan od ambasadora brenda.
Jedan od poznatijih promovisanih modela, Khaki Filed Pioneer Auto Chrono je dobio poluzvaničan nadimak Harrison Ford Watch i momci su malo preterali sa scenarijom, pa je promocija išla u smeru, da je ovaj čuveni glumac i profesionalni pilot manjih aviona, čak aktivno sudelovao prilikom njegovog nastajanja, diktirajući njegov dizajn. Misllim, da im je zajedničko samo to, da su jedan i drugi retro.
Već prvi pogled na sat donosi pitanje. Čija je ovo reinkarnacija? Koji model predstavlja osnovu za ove reizdanje? Odogovor je prilično iznenađujući. Radi se o potpuno novom modelu, bez istinskog pretka.
Dizajneri Hamiltona su seli u vremensku mašinu i vratili se 80-tak godina nazad u gradić Lancester (Pennsylvania), pokucali na vrata kancelarija tamošnjih kolega i sa njima zajedno vukll prelepe crte i krivulje na tehničkim crtežima današnjeg Pioneera. Pri tome se nisu ograničili samo na brojčanik, nego su i kućište ukrasili prelepim Flute bezelom i sve zajedno maestralno overili mini pušerem u visini kućišta, na poziciji 10, kojim je moguće brzo podesiti datum, ako novodobnog vlasnika mrzi predugo okretati krunciu sa istim ciljem. Baš, kao da je bilo nekad.
Ali kao što Back to the Future dolazi iz Hollywooda, tako i švajcarci imaju svoju verziju, pa su unutašnjost Pioneera opremili modernim Masterpiece-em, Valjoux-om 7753. Poznato je, da su po pravilu, verzije režisera svojih remek-dela, koje se objavljuju pod zvaničnim nazivom Director's Cut, duže od onih prikazanih na filmskom platnu, pa tako i Valjoux ima svoju produženu verziju u vidu Hamilton H-31 kalibra. Ova verzija, će vas zabavljati 16 sati duže od originalnog časovničarskog spomenika.
Nema puno satova, gde je tako uspešno spojena nepostojeća prošlost i realna sadašnjost. Hamiltonu je sa Khaki Field Pioneer to sasvim lepo uspelo. Kada imaš moćnu istoriju i kada gospodariš sa Know & How, onda jedino što sledi je Wov!
Poslednja ispravka: Haifisch23 (8.10.2020. u 21:54)
-
Stariji član
- Reputacioni uticaj
- 18
-
Re: Haifisch 23 - Moja kolekcija
-
Re: Haifisch 23 - Moja kolekcija
Crno Bijeli Svijet
MIDO MULTIFORT AUTO CHRONO M005.614.11.031.09
Kućište
Prečnik: 44,0 mm
Visina: 15,0 mm
L to L: 50,0 mm
L - L: 22,0 mm
WR: 10 ATM - !00 metara
Težina: 214 g
Nerđajući čelik, sa strane fino brušen, vrhovi lugova visoko polirani
Poklopac kućišta: Transparentan (mineralno staklo), čelične površine obrađene grubim brušenjem
+
Vrlo masivno i kompaktno kućište
Strmo padajući lugovi veličinu sata održavaju u vizualno manjim merama, nasuprot relativno velikom prečniku
Odlična završna obrada
-
Masivnost kućišta je primernija za one, koji vole osećaj prisutnosti sata na ruci
Krunica
Pozicija 3
Ušarafljiva
Prečnik: 7,5 mm
Polirana obrada čelika
+
Potpisana
Staklo
Safirno
Prečnik: 40,0 mm
Oblik: Ravno (Flat)
+
Višeslojni AR premaz sa obe strane
Brojčanik
Panda
Dan i datum na poziciji 3
Podbrojčanik malog sekundnika na poziciji 9, podbrojčanik štopera do 30 minuta na poziciji 12 i podbrojčanik štopera do 12 sati na poziciji 6
Kombinacija markera u stilu barova i perforirane osnove u obliku kružnica, ispunjenih luminovom
Kazaljke: Pencil
+
Vanvremenski Panda Dial, kojeg ne ometa ni treći podbrojčanik u boji srebra, koja se skoro neprimetno stapa sa belom bojom osnovnog brojčanika
Jedinstven i unikatan dizajnerski potpis Mida sa rebrastom strukturom osnove brojčanika - takozvani Radiator Shape, koji je Mido upotrebio već 1934 godine, prilikom plasiranje prve kolekcije Multiforta
Rebrasta osnova je na celoj površini zasenčena sa vrlo diskretnim tankim uzorkom, koji se u obliku koncentričnih krugova širi prema rubovima i pruža potpun performans senka i svetlosti
Dizajnerski potez postavljanja markera u perforiranu osnovu, predstavlja izuzetnu retkost
Omogućavanje luminove na crnim kazaljkama, koje su takve zbog razlikovanja od osnove, predstavlja još jednu eksotičku odluku
Strmo pozicioniranje Tachymetra overava sportsku narav sata
-
Luminacija je ispod proseka ali još uvek omogućava čitanje u tami
Mehanizam
Mido 1320
Automatik sa mogućnosti ručnog navijanja
Baza ETA Valjoux 7750
Dimenzije: 30,0 mm x 7,9 mm
25 rubina / 28.800 b/h (4 Hz) / 44 sata rezerve snage
Cam Switching
Smer samonavijanja: jednosmerna (u smeru kretanja kazaljki)
Opcija Hackinga
Antishock sistem: Incabloc
Nemirnica (Balance Wheel): Glucydor
Glavna opruga (Mainspring): Nivaflex
Spirala (Hairspring): Anachron
Regulator: Etachron
Preciznost hronografa: 1/10 sekunde
Certifikovana Dnevna preciznost: +- 4 sec / d; maksimalno odstupanje +- 15 sec / d
Komplikacije: Mali sekundnik, Dan, Datum, hronograf do 30 minuta i 12 časova
Predstavljen: 2003 godine
+
Mido 1320 je kalibar, koji se pravi u samo dve stepena: Top i Chronometre Grade
Rotor ukrašen Ženevskom Šarom (Cote De Geneve), predstavlja visok standard švajcarskog časovničarstva
Narukvica
Nerđajući čelik
22,0 mm
Brušeno-satinirana obrada linkova
Kopča sa letpir (Butterfly) sistemom otvaranja
Matirana završna obrada
+
Vrlo kvalitetna, masivna i elastična narukvica, koja u potpunosti odgovara velikoj težini sata, kojeg nosi
Odličan satiniran finiš
Potpisana kopča sa trostrukim sigurnosnim sistemom
Embalaža
Spoljna kutija iz vrlo tvrdog, dodatno ojačanog kartona sa načinom otvaranja cele prednje strane. Jednostavan nosač na dnu iz umetne pene, pruža prikladan prostor za dokumentaciju.
Glavna kutija iz lakog drveta, koje je prevučeno prijatnom umetnom masom. Sat je vrlo sigurno umešten u uzak prostor na sredini
+
Atraktivno i kvalitetno pakiranje, koje uz normalan tretman omogućava dugovečno trajanje
Sadržava reljefnu sliku Mido robota Robija, koji podseća na slavne dane iz sredine prošlog veka, kada je mladež razveseljavao komercijalnim figuricama i ulogom glavnog lika u vlastitom stripu
Dano / Dobijeno
1.825,00 €
Mido Multifort Chronograph je sat, koji na vagi sigurne kupovne, črvsto stoji na pozitivnoj strani. Činjenica, da Mido nije tako masovno poznato ime, kao ostali akteri Swatch grupacije u istom razredu (Tissot, Certina i Hamilton) ne predstavlja hendikep, nego svojevrsnu prednost, jer za njime obično posežu kupci, koji pomnije prate časovničarsku scenu. Aktualnu i prošlu.
Spisak dostignuća brenda, koja su velikim slovima upisana u horološku antologiju je vredan čežnje i mnogo većih imena od prethodno nabrojanih. Od patenta Aquadrua (prvi sistem apsolutne vodoodpornosti u istoriji) iz 1933 godine, preko prve nesalomljive glavne opruge u bilo kojem satu (Unbreakable ili Lifetime Mainspring) iz 1935 godine, do velike prekretnice u čitavom časovničarstvu sa ikada prvim hronografom na centralno čitanje, legendarnim Multicenterchrono-m, 1943 godine, gde je spomenik Valjoux VZ transformiran u kalibar Mido 1300, pa sve do još jednog istorijskog noviteta iz 1954 godine, kada je sistem ručnog navijana, Powerwind smanjio broj komponenata potrebnih za tu operaciju iz 17 na 7.
Ako uz to pridodamo liniju Multifort, kao prvu u istoriji, te 1935 godine, koja je donela satove na automatsko navijanje sa revolucionarnom kombinacijom, Antishock & Antimagnetic & Waterproof, onda je prilično jasno, zašto su satovi iz te kolekcije još uvek tako čvrsto vezani za brend.
Sve ovo znači, da reputacija te linije ne sme biti ni za trunčicu dovedena u bllo kakvu sumnju, što se tiče kvaliteta. A tamo gde se spominje kvalitet dostupan svima, tamo se, već po pravilu, nalazi još jedno ime - ETA.
Ako ručicu menjača prebacimo za stepen više i nešto nekada prilično nezamislivo, automatski hronograf donesemo u dom prosečno platežno sposobnog kupca, onda će i ovaj razlomak u brojčaniku sadržavati šaroliku paletu imena horologije, dok će nazivnik u daleko najvećem bruju slučajeva, nositi samo jedno ime - ETA.
Pardon, Eta Valjoux.
U čitavoj plejadi dokumentiranih hvalospeva, koji slave uspešnu revitalizaciju mehaničkih satova nakon okončanja kvarčne krize, a posebno automatskih hronografa, uglavnom se zlatne medalje dodeljuju Chronoswissu, Breitlingu i Tag Heueru. Tačno je, oni su ovu vrstu toliko populirzirali, da običnom kupcu sa zapadnih tržišta, više nije bilo potrebno uzimanje kredita, da bi se domogli ove, samo u fizičkim jedinicama mera, male dragocenosti. Ali nije samo Swiss Made, taj geografsko-kvalitativni horološki gral naveden na brojčaniku, ono što im je bilo zajedničko. Srce svih tih satova je kucalo u ritmu Valjouxa 7750.
Pardon, Eta Valjoux 7750.
To ime se u svim tim himnama, koje tako glasno na tron uzdižu njegove nosače, spominje manje-više sporadično. Nešto, kao uobičajen sastavni deo opreme, kao prateći bend, koji samo ispod osenčenih reflektora daje ritam budućem pobedniku festivala, obasjanom snopom blještave svetlosti. Nemam nikavu nameru da Tagu, Braji i Gerd Langu Rudigeru umanjim važnost, samo kažem, ako su oni okićeni zlatnim medaljama, onda Valjoux 7750 zaslužuje orden zasluga i časti. Pardon. Eta Valjoux 7750.
Na svu sreću, davno pre nego što je rođen wunderkind Valjoux 7750, švajcarsku industriju satova su vodili pametni ljudi, koji su su u fabrici satnih mehanizama ETA s.a, smeštenoj u Grenchenu, prepoznali izuzetan potencijal i time je odmah nakon osnivanja 1932 godine, sa strane Eterna s.a., uključili u godinu dana ranije, osnovanu grupaciju ASUAG.
ETA se u ovom društvu odlično snalazila i postepeno postala centar, oko kojeg su se odvijale sve najvažnije aktivnosti. Od 1966 godine do kraja kvarčne krize, ASUAG u ETA s.a, koncentriše sva najvažnije proizvođače satnih kalibara. Prvi, koji gubi ličnu kartu je Unitas, a zatim sleduju horooški velikani Fleurer, FHF, A.Schild, Peseux, Landeron, pa i najznačajniji specijalista za hronografe, Valjoux, koji je već 1966 godine, pod svoje okrilje svrstao čuveni Venus.
Uz vlastitu vrhunsku proizvodnju, potpuno je jasno, kakvo horološko čudovište je bila ETA s.a, krajem '70 godina prošlog veka. Ali, to je bio samo tigar na papriu, jer je kvarc izbrisao sve prelepe šare na njegovom telu. Ipak, gospodin Nicolas G. Hyek je horološka mačka sa devet života, pa je spasio Swiss Made industriju nagovaranjem banaka, da financiraju udruživanje grupacija ASUAG i SSIH (Omega, Tissot, Lemania) u današnju SWATCH grupaciju.
Time je ETA s.a. iz nekadašnje animacije ili tačnije rečeno karikature, transformirana u stvaran život. Tigar je postajao sve veći i sve glasniji, pa je došlo veme, da se oslobodi iz kaveza. Ključ je došao u obliku ponovo u život vraćenog, Valjouxa 7750, čiji pradeda je bio ručni navijač Venus 188, deda ručni navijač Valjoux 7733, da bi otac, mlađahni Edmond Capt sinu udahnuo plemenitju osobinu, mogućnost samonavijanja, 1974 godine. To je bila prva horološka beba, čije se stvaranje pratilo preko ultrazvuka - kompijuterske simulacije.
Sve kasnije, vezano za ovaj kalibar je osnovna lektira moderne horologije. Ne samo, da je unakazio tezu stvaraoca filozofije Pop kulture, Andy Warhola, Fame is fifteen minutes long, nego je postao klasičan evergreen.
Jer, kako drugačije protumačiti neosporivu činjenicu, da se takav horološki dragulj, kao što je Mido 1320, koji život započinje sa Top Grade statusom, može naći u satu svrstanom u Affordable Swiss hronografski cenovni razred. To je ta klasa, gde vrhunski kvalitet nije izražen cenom, pet puta većom od prvog četvorocifrenog broja, već samo dvostruko. Osećaj zadovoljstva je direktno proporcionalan.
Pošto je izrađen u broju primeraka, koji se može izjednačiti njegovim novčanim iznosom, onda je užitak imati ga, toliko veći.
Poslednja ispravka: Haifisch23 (10.10.2020. u 21:39)
-
Re: Haifisch 23 - Moja kolekcija
Kako se pokazao dvostrani AR? Privlaci me Sinn ali nekako zazirem od dvostranog AR. Trebalo bi da izgleda najbolje i sa najmanje refleksija, ali taj spoljni sloj se grebe, pa je onda nejasna poenta safira ispod koji se ne grebe. Kakvo je tvoje iskustvo, jesi uspeo da ga sacuvas od ogrebotina?
Pozdrav
-
Re: Haifisch 23 - Moja kolekcija
Ni sa jednim nisam nikada imao problema. Vanjski premaz je puno jači od unutrašnjeg.
-
-
Re: Haifisch 23 - Moja kolekcija
Hvala Bezbi!
Sve zavisi od percepcije. Za mnoge je sat sastavni deo garderobe, možda njena nadgradnja, pa onda predstavlja bitniji deo outfita.
Ja sat shvatam, kao nešto sasvim drugo. Čudesnu napravu, jedno od najvećih dostignuća čovečanstva, gde se nauka, umetnost i tradicija stapaju u jednu celinu, koja ima sposobnost preciznog merenja vremena ,a u nešto slabijem slučaju vrši funkciju samo negovog prikazivanja.
Za mene je sat takođe izrazno sredstvo čoveka ali ako već moram, onda garderobu prilagođavam satu, a ne obratno.
Mehanizam mi je daleko najvažniji deo i definišem ga, kao srce i mozak sata.
Naravno, kao što čovek ne može preživeti bez organa, kakav je koža, tako i sat mora funckionisati u kućištu. Za kontakt sa spoljašnim svetom služi lice, odnosno brojčanik itd.
Ali svi znamo, kad prestane kucanje srca, onda stane mozak.....
Na kraju sve je slično kao i kod čoveka. Prvo te privuče lice, prelepe oči, neodoljiv osmeh, pa onda otkrivaš unutrašnjost a na kraju je njegova unutrašnjost ono što ga definiše i koja je u konačnoj fazi, vidlljiva i na njegovoj površini.
-
Stariji član
- Reputacioni uticaj
- 10
Re: Haifisch 23 - Moja kolekcija
Haifisch23, kad bi morao ( bio primoran ) da izabereš jedan sat oslobođen od cijene. Koji bi to sat bio? Znam da je pitanje teško, ne moguće ali nemaš izbora.
Bas me interesuje šta bi to bilo.
Pozdrav kolega.
Vaš status
- Ne možete postavljati teme
- Ne možete odgovarati na poruke
- Ne možete slati priloge uz poruke
- Ne možete prepravljati svoje poruke
-
Pravila foruma
Bookmarks sajtovi