3004Likes
-
Re: Haifisch 23 - Moja kolekcija
Poslednji krug u Monci
TAG HEUER HERITAGE - HEUER AUTAVIA CBE2110.FC8226
5. septembar, 1970 godine je jedan od najtužnijih datuma u istoriji kraljevskog razreda moto sporta - Formule 1. Kao u šest uzastopnih, kasno letnjih subotnih popodneva u prošlim godinama, austrijski šampion Jochen Rindt je beskompromisno, sa celom težinom noge na papučici za gas uleteo u Parabolicu, najbržu krivinu ovog sporta, ali disk na kočnicama nije izdržao opterećenje i trkački as odlazi u večnu legendu. Do kraja prvenstva su ostale 4 Grand Prix trke. Jedini, koji je mogao da ugrozi Jochenovu prednost u ukupnom plasmanu i oduzme mu titulu svetskog prvaka, bio je Jacky Ickx, vozač Ferrarija. Pobedio je na tri. Veliku nagradu SAD, predzadnju utrku te sezone, odnosi Jochenov suvozač Emerson Fittipaldi i svojoj ekipi Lotusu stavlja melem na rane. Lotus je samo dve godine ranije na Hockenheimu, zauvek ostao bez još jednog heroja benzinskog sporta - superšampiona Jim Clarka. Time je Jochen Rindt postao jedini posthumani svetski šampion u istorijatu ovog sporta.
Kobnog, petog septembra je izdahnuo na putu u bolnicu. U kolima hitne pomoći ruke mu je držala supruga, supermodel Nina Rindt. Kakva tužna igra i pomračenje sudbine. Dve mlade ruke na oproštaju su pratila dva sata, kupljena samostalno, bez ikakve sponzorske pozadine u istoj,1967 godini. Na Nininoj ruci je ležao panda Compax Universal Geneve 885103/02, dok je Jochenov prelazak u večnost pratio hronograf Heuer Autavia 2446 MK3. Kako to u životu biva, odlazak jedne legende predstavlja dolazak druge. Pola veka nakon rođenja, Autavia dolazi u reinkarniranom izdanju.
Kućište
Prečnik: 42,0 mm
Visina: 15,9 mm
L to L: 51,2 mm
L - L: 21,0 mm
Vodootpornost: 10 ATM - 100 metara
Težina: 110 grama
Nerđajući čelik; cela površina obrađena visokim poliranjem
Poklopac kućišta: Transparentan - safirno staklo, čelične površine finiširane načinom visokog poliranja
Bezel: Čelik & Aluminijum; Dvosmerno rotirajući, 60 klikova, 12-časovna vremenska skala
+
2016 godine Tag Heuer sprovodi masovnu anketu putem svoje web stranice i na većem broju različitih aukcijskih egzibicija u želji, da izađe u susret sledbenicima i pruži im reizdanje jednog od hronografskih modela iz bogate istorije. Glasačima je bilo ponuđeno 16 različitih modela. Sa preko 50.000 glasova, ubedljivu pobedu odnosi Autavia MK3 2446, predstavljena 1967 godine. Tada nastaje interni problem oko veličine kućišta. Veći deo ekipe je naginjao ka originalnom prečniku od 39,0 mm, dok je tadašnji CEO, Jean-Claude Biver insistirao na prilagođavanju modernim trendovima. Na kraju je prevagnula težina njegovih iskustava, kao i funkcije. 42,0 mm prečnik je određenim grupama prevelik ali ako uzmemo u obzir, da je to veličina najprodavanijeg "modernog" hronografa, Omege Moonwatcha, shvatićemo cilj Biverove ideje. Brzina nestanka sata je potvrdila pravilnost odluke starog horološkog maga.
Kao pozitivnu osobinu postavljam finiš kućišta u maniru visokog poliranja, čime je u potpunosti prenesen originalan način izrade.
Autavia i svojom visinom od 15,9 mm ostaje pravi primer punokrvnog sportskog sata. Današnje kućište je zbog automatskog kalibra za 3 mm više od originalnog ručnog navijača ali proporcije ostaju idealne zbog 4,0 mm većeg prečnika.
Još jedna pobeda Jean-Claude Bivera, koji se nije uklonio ideji, da se napravi potpuna replika originalnog modela, odražava se u vidu transparentnog poklopca sata. Više puta je naglasio, da je Autavia reizdanje sa određenom dozom samostalnosti.
Dvosmerno rotirajući bezel je još jedan od aduta ovog sata. Iako je koncept Autavie shvaćen kao racing hronograf, njegov autor Jack Heuer, ga je zamislio kao univerzalan sat, koji će se dobro snaći i u vodi i u vazduhu, o čemu svedoči za to vreme izuzetan WR od 10 ATM. Zbog toga bezel ili brojčanik ne sadržava tahimetarsku skalu, nego je podeljen na 12 časovnih jedinica, koje su vrlo pogodne za različita merenja, kao i za očitavanje vremena u drugoj vremenskoj zoni, što je bio drugi glavni razlog, da ga je kupio Jochen Rindt, koji je zbog prirode sporta ogromno vremena provodio na putu.
Masivno kućište i konkretni, strmo padajući lugovi odlično balansiraju sat i omogućuju kvalitetno nošenje. Očigledna je i razlika u obradi lugova. Na modernoj verziji, oni su prijatno zaobljeni i na koži ostavljalu osećaj mekoće i topline, dok su na izvornom modelu primetno oštriji i grublji. Moćni lugovi pojačavaju osećaj prisustva sata na ruci, koji deluje čak i pomalo agresivno ali prvenstveno u pozitvnom smislu te reči.
Kućište i bezel su izrađeni In House u Tag Heuer pogonu u Cornolu, 60 kilometara udaljenom od centrale u La Chaux De Fondsu. Godišnja produkcija kućišta u tom pogonu iznosi 250.000 komada, što predstavlja 40 % ukupne produkcije brenda. Razlika, koju predstavlja sfera kvarca se outsorcuje. Domaća kućišta su izuzetnog kvaliteta, o čemu svedoči stalnia klijentala poput Hublota, Zenitha i Chaumeta.
Cenovni razred u kombinaciji sa modernim trendovima, donosi logičan zaključak, da bi osnovan sastojak bezela morala biti keramika. Dobro je, što nije. Takvo reizdanje bi izgubilo priličan deo vlastitog smisla. Ako je danas safirno staklo Must Have opcija, za bezel to još uvek ne važi, posebno ako je izrađen na visokom nivou, kao u ovom slučaju.
Krunica
Pozicija 3
Prečnik: 6,3 mm
Klasična - nije ušarafljiva
Polirana završna obrada, kao i hronografskih pušera na pozicijama 2 i 4
+
Kvalitetan potpis u vidu Heuer logotpipa
Za razliku od mnogih sličnih modela, nije ušarafljiva. Moderna kućišta i način ugradnje krune u konstrukciju omogućuje vodootpornost od 10 ATM, bez potrebe za pronalaženjem rešenja u vidu vijačne tube.
Staklo
Safirno
Prečnik: 38,0 mm
Oblik: Kupolast (Domed)
+
Visoko uzdignuto (1,0 mm) iznad razine bezela, čime je proizvođač u celini sledio originalnojm dizajnerskom rešenju
Vanjski i unutrašnji AR premaz postiže potpunu lakoću čitanja brojčanika
Brojčanik
Tip: Reverse Panda Dial
Datum: Pozicija 6
Podbrojčanik 12 časovnog countera na poziciji 9; podbrojčanik 30 minutnog štopera na poziciji 3; podbrojčanik malog sekundnika na poziciji 6
Tip kazaljki: Pencil
Markeri u obliku barova
+
Odluka proizvođača za potpunim stilskim održavanjem originalnog dizajna, koji se najviše odražava u štampanom logotipu Heuer i nazivu modela Autavia. Na brojčaniku nećemo nigde naići na moderno ime Tag Heuer. Uprkos tome, postoje razlike u detaljima na originalnoj verziji i reizdanju. Ovo je slika originalnog modela iz 1967 godine
Fotografija preuzeta sa Acollectedman.com
Dizajnerske razlike su rezultat različitih mehanizama. Dok je originalni model pokretao ručni navijač Valjoux 72, automatik Heuer 02 u reizdanju je doneo međusobnu promenu pozicija malog sekundnika i podbrojčanika 12-časovnog countera (sa pozicije 9 na poziciju 6). Za razliku od Valjouxa 72, Heuer 02 sadržava datum, koji je na reizdanju diskretno postavljen na poziciju 6 sa belom pozadinom prozora, gde se potpuno stapa sa osnovnom bojom subdiala i ne odvraća pažnju pogleda prilikom čitanja podataka. Zbog toga je originalan navod Swiss sa njegovog mesta sada pomaknut na kružnu sekundnu skalu na poziciji 6, a mesto iznad datumskog prozora sada krasi naziv pokretača sata Heuer 02. Rađe ne pitajte, da li bi kreator modela, Jack Heuer bio oduševljen ovom idejom. Uzevši u obzir njegovu opsednutost za što boljim i razumljivim čitanjem izmerenih podataka, odgovor je negativan. Ipak, to ne smanjuje utisak savršene transformacije originalnog dizajna u novo lice, gde su mogućnosti bile značajno ograničene tehničkim karakteristikama unutrašnje opreme.
Trodelni visoko aplicirani barovi, kod kojih je proizvođač sa umetno patiniranim početnim delom, pod In House nazivom Orange luminova, na potpuno novom brojčaniku postigao učinak poluvekovno starih elemenata. Sličan, malo manje primetan dodatak je istim postupkom dostignut i na kazaljama. Time je reizdanju udahnut potpun vintage osećaj i dodatno ustoličien smisao njegove reinkarnacije.
Najveća odlika brojčanika, koja ujedno predstavlja glavni razlog, da ga je Jochen Rindt neprestano nosio je maksimalno izražajan, skoro neverovatan, potpun kontrast između crne boje osnove brojčanika i belih subdialova, koji je dodatno podržan vertigo uzorkom njihove unutrašnjosti, kao i pozicioniranjem ispod razine podlage. Takav sklop omogućava brzo, lako i kvalitetno očitavanje podatka u otežanim uslovima, koji su se u slučaju pilota trkačkog bolida ogledavali prilikom velike brzine i tresenja celog cockpita. Autavia se u ovom elementu izdvaja od vršnjaka već sve vreme postojanja i ta osobina je ovenčala oreolom svetosti u segmentu sportskih tool satova. Istovremeno, ovaj model se odlično snalazi i u daleko formalnijim situacijama i svedoci smo uočavanja njegove prisutnosti na mestima i u prilikama, gde je pre pola veka niko nije smeo postaviti ni u najluđim snovima.
Pristojna luminacija, koja nije blještave prirode ali sasvim korektno i preko cele noći omogućava čitanje vremena u tami.
Mehanizam
Tag Heuer - Heuer 02 - In House
Automatik sa mogućnosti ručnog navijanja
Prečnik: 31,0 mm
Visina: 6,9 mm
Broj komponenata: 168
33 rubina
Frekvencija: 28.800 b/h - 4 Hz
Rezerva snage rade: 80 sati
Opcija Hackinga
Smer samonavijanja: jednosmerna
Spirala: Carbon TH In House
Antišok sistem: KIF
ISO certifikovana preciznost: -6 + 6 sec/d
Tehnike završne obrade mehanizma: Cotes de Geneve, Rotor - Black PVD coating
Predstavljen 2017 godine
+
Najvažnija odlika mehanizma je osobina integrisanog Column Wheel hronografa sa vertikalnim kvačilom, koja mu dodeljuje atribut prestižnosti u vidu glatkog funkcionisanja, gde izostaje minimalan gubitak vremena prilikom pokretanja štoperice
Visoka rezerva snage rada (80 sati) je postignuta bez smanjivanja frekvencije i samo sa jednim Berrelom u kome se skladišti energija postignuta nadprosečno dugom glavnom karbonskom spiralom, koja predstavlja odlično tehnološko rešenje.
Mehanizam ima mogućnost nadgradnje u kriterijum hronometra, kao i sistem nameštanja kaveza za Torubillon (Heuer 02T)
Izuzetno mali broj komponenata (168), za ovakav tip hronografa predstavlja još jedan dokaz vrhunske kreativnosti konstruktora
Heuer 02 je plod potpunog In House razvoja i za razliku od prehodnika Heuer 01, nekadašnjeg TH 1887, koji je kupljen Seiko Credor hronograf 6S37, ne nudi nikave initigratne začine u smislu originalnosti proizvođača. Heuer 02 je Tag Heuer ustoličio na prestižnu mapu fabrikant horoloških subjekta i postavio tačku na i smisla uvrštavanja brenda u Haute Horlogerie razred. Proizvodnja komponenata i sastavljanje mehanizma se odvija u pogonu Tag Heuera u Chevenezu, gde se na godišnjem nivou proizvede 50.000 In House kalibara.
Odličan način naglašavanja strukture mehanizma u vidu crvenog Column Wheela, koji vizualno značajno istupa i obeležava pogled kroz transparentno dno sata. Segmentnu orjentaciju sata naglašava open heart rotor, prevučen pvd premazom u obliku volana bolida formule 1.
Remen & Kopča
Kamilja koža
Širina: 21 cm
Kopča: klasična Pin Buckle
kombinacija polirane i mat obrade čelika
+
Izuzetno kvalitetan remen od kamilje kože, koji sa 3 mm debljine garantuje dugovečnu upotrebu.
Dizajniran u vintage stilu, predstavlja idealnu kombinaciju sa satom i patiniranim delovima na brojčaniku.
Pohvala proizvođaču za odluku klasične kopče, koja se uklapa u ceo vintage paket, iako se u ovom cenovnom razredu očekuje taj sastavni deo u Deployant načinu
Vrhunsko dizajniran potpis kopče sa Heuer logotipom
Embalaža
Klasična Tag Heuer kutija iz tvrdog kartona, obučenog u umetnu masu sa načinom otvaranja prema gore. Sat je sigurno smešten u unutrašnjem prostoru prijatnog izgleda. Ništa spektakularno, sa ravnodušnim emocijama.
-
Uz svu pažnju, posvećenu istorijskoj validnosti reizdanja, izostanak embalaže, dizajnirane u stilu vremena iz kojeg dolazi sat u mojem shvatanju predstavlja ozbiljan propust. Primedba proizvađaču.
Dano / Dobijeno
4.900,00 €
Vrlo je malo brendova sa tako velikom i širokom bazom obožavaoca zaostavštine, kao što je to u slučaju Tag Heuera. Sportski modeli, mehanički hronografi iz '60-tih godina prošlog veka, sa potpisom Heuer predstavljaju značajan doprinos rapidnom rastu vintage tržišta u posledenje dve decenije. Ne toliko zbog revolucionarnosti u smislu strukture njihovog hardware-a, nego zbog povratka u vreme društvenih preobrata, koji sa današnjeg stanovišta sterilnosti predstavljaju romantičan pogled na oslobođenje pojedinca u individualnom ili grupnom smislu, kao pripadnika jedne ili više subkultura, koje su se rađale takoreći svakodnevno.
Heuer i svet motosporta su disali jednakim ritmom. Možda je bolje napisati Jack Heuer i motosport su imali krvotok od benzina. Praunuku osnivača brenda je kao aktivnom učesniku ove grane sporta, razumevanje potrebe spajanja funkcionalnosti i tačnosti bila zvezda vodilja prilikom preuzimanja kompanije 1961 godine. Već sledeće godine kreira model Autavia, koji je prvi Heuer hronograf sa rotirajućim bezelom. 1963 godine kreira prvu Carreru, nakon toga sa njegovog stola dolaze Camaro i Monaco, koji Heuer uzdižu na tron najprodavanijeg proizvođača hronografskih satova.
Današnji Tag Heuer još uvek nosi ovu prestižnu osobinu. I današnji Tag Huer je odvažan, kao nekadašnji. Setimo se samo Mikrographa, Mikrotimera i Mikrogrdera, koji su pre desetak godina, svojim vasionskim frekvencijama pomerali granice tačnosti mehaničkih hronografa. Ali poznavaoci i dugogodišnji pratioci brenda se ne mogu oteti osećaju izrazite sterilnosti, koja je rezultat današnjeg doba. Vozači Formule 1 su roboti sa kompjuterskim mozgom i sve manje odvažni ludaci i plejboji, koji svaki dan žive, kao da im je zadnji...I kada se nakon 40 godina na tržištu pojavi novi sat sa potpisom Heuer Autvia, onda nastaje pomama. Malrboro, Camel, Rothmans, Martini, Jack Daniels, Ferrari, Lotus, McClaren, Brabham, dugonoge lepotice ispred bolida pred startom trke i Heuer, Heuer, Heuer. Sve to na i u 4 centimetara.
Reizdanje Heuer Autavie ima poseban značaj za brend i po tome, jer je u njuemu prvi put zakucao Heuer 02 mehanizam. Danas je prilično lako sastaviti dobar sat ali je još uvek đavolje teško napraviti dobar sat. Tag Heuer zna jedno i drugo.
-
Mlađi član
- Reputacioni uticaj
- 7
Re: Haifisch 23 - Moja kolekcija
Svaka čast! Jedan od boljih tekstova koje sam pročitao u zadnje vreme!
Sent from my iPhone using Tapatalk
-
Re: Haifisch 23 - Moja kolekcija
Cestitam, davno si ga prokomentarisao i predlozio kao bolji sat u odnosu na novi Sinn 103. Pratio sam i citao o njemu i imao neki osecaj da ces ga upecati.
Vrlo lep sat, meni na oko lepsi Jack Heuer 85th birthday. Mada razlika izmedju dva Heuera nebitna kad kuca in house mehanizam
Sent from my iPhone using Tapatalk
-
Re: Haifisch 23 - Moja kolekcija
-
Re: Haifisch 23 - Moja kolekcija
Hvala svima!
Mihajlo,
Dugo, dugo, skoro predugo sam ga pecao. Naš AD ga nikako nije uspeo dobiti (Slovenija je malo tržište) i nakon tih nekoliko pokušaja preko njih, sat se rasprodao. Tako, da mi je onda preostao samo Chrono 24 i u ponedeljak je stigao, takođe potpuno nov.
Jack Heuer Panda Autavia je takođe izuzetno atraktivan (posebno mi se sviđa, kako su i na njemu diskretno postavili datum) ali prevagnulo je veće istorijsko uporište modela za koji sam se odlučio. Skoro nestvaran crno-beli kontrast brojčanika je uživo još upečatljiviji nego na slikama, koje ga ne mogu dočarati. Kod ovog modela sam prekršio još jedno svoje pravilo. Ne sećam se, da sam ikada pre dao prednost kožnom remenu ako je istovremeno postojala opcija čelične narukvice. Ovde uopšte nisam razmišljao. Ova kombinacija je jednostavno srasla sa ovim modelom.
Heuer 02 je zaista odlično tehnološko dostignuće. Neverovatna mi je činjenica, da automatski hronograf sa datumom sadržava samo 168 komponenti. Samo za usporedbu. Rolexov 4130 u Daytoni još i danas važi kao tehnološko čudovište sa samo 201 komponentom a čak nema datuma. Valjoux 7750 sa datumom (bez komplikacije dana u nedelji) sadržava 240 komponenti. Breitlingov 01 je sačinjen od 346 delova, Seiko 8R48 - 311 delova, Zenithov El Primero ima 331 komponenti, Omega 9900 - 337 delova, čak i ručni navijač kalibar Moonwatcha, Omega 1863 ima 234 komponenti. Jedini, koji je uspeo da se u skorije vreme spusti ispod broja 200, je IWC 69350 sa 194 delova ali on nema komplikaciju datuma, dok Heuer 02 čini čak 26 komponenti manje. Razvojno odeljenje Tag Heura je poznato po tome, što od svih na sceni najviše koristi 3D printere prilikom procesa konstrukcije. Izgleda, da su na pravom putu.
-
Haifisch 23 - Moja kolekcija
Svaka im cast na tome. Cestitam jos jednom. Zagolicao si mi mastu da malo pratim stvari u tom smeru.
Vrlo lako moze da se ocekuje i Viceroy izdanje
Sent from my iPhone using Tapatalk
-
Mlađi član
- Reputacioni uticaj
- 4
Re: Haifisch 23 - Moja kolekcija
Moram da se zahvalim na ovoj recenziji , koja je osim kvalitetnog prikaza jednog časovnika ,suptilno začinjena istorijskim faktima, što je čini neizmerno pitkom za čitaoca. Takodje pruža i kvalitativan doprinos podižući standarde opšte komunikacije i obraćanja...
...zaista uživam u svakom ovakvom tekstu ... izuzetna retkost danas...
Sent from my SM-G980F using Tapatalk
-
Re: Haifisch 23 - Moja kolekcija
Hvala kolega za ove lepe misli!
Poslednja ispravka: VLADAN P (28.11.2021. u 22:58)
-
Re: Haifisch 23 - Moja kolekcija
Dužan sam izvinjenje Tag Heuer-u zbog kritike na pakovanje u gore opisanom osvrtu.
Danas ujutru me je iznenadio DHL sa paketom. Na vrhu je bila koverta sa porukom u kojoj se prodavač sata izvinjava za pogrešno poslanu kutiju. Naime, sat im je pakirao pripravnik i nije bio upoznat, sa posebnom embalažom, koja mu pripada. Kada su uočili grešku, odmah su na svoje troškove oragnizovali transport.
Sada je utisak mnogo bolji. Naravno, ne radi se o približavanju nekadašnjem pakiranju, jer ono nije bilo na razini današnjih standarda. Izgledalo je ovako:
Fotografije preuzete sa Bukowskiauctions.com
Ipak i ovo je dobro
Šampionski za posvetu velikom šampionu Formule 1.
-
Re: Haifisch 23 - Moja kolekcija
Isterali su retro fazon do kraja.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Vaš status
- Ne možete postavljati teme
- Ne možete odgovarati na poruke
- Ne možete slati priloge uz poruke
- Ne možete prepravljati svoje poruke
-
Pravila foruma
Bookmarks sajtovi