Veoma zanimljiva i kvalitetna kolekcija. Čestike sa moje strane!
Ne bih, da je ocenjujem po nekim generalnim kriterijumima u smislu, da svaka kolekcija mora sadržavati dress, diver, pilot, race, quartz, vintage, automatik, ručni navijač...., jer mi je to nebitno. Ono što je važno, da je kolekcija sačinjena od satova, koji vlasniku osvoje srce i zarobe mozak.
Pošto mi je uvek puno važnija unutrašnjost nego vanjski izgled sata, ako bih birao favorita, onda bi to svakako bio onaj sa 4130 kalibrom. Teče 20 godina od njegovog zvaničnog rođenja a još uvek je svež i moderan mehanizam, koji je brendu postavio tako potrebnu tačku na i. Naravno i Calibre 16 sa Valjoux 7750 spada u osnovnu lektiru horologije i kada se ovakva dva trofeja nađu u istoj kutiji, može se samo čestitati vlasniku iste.
Ono što na mene ostavlja poseban utisak, to je Pontos - Maurice Lacroix. ML 143 baziran na Selliti SW 200 donosi vlastiti rotor i još neke sitinije vlastite detalje, podešen je na tri pozicije (Elabore grade, koji je za stepen viši od osnovnog - Standard grade). Ono što ga čini posebenim u tvojoj kolekciji je činjenica, da se pored tri izuzetno zvučna imena horologije, nalazi jedno ime, koje je više rezervirano za pomnije pratioce scene. Daleko najmlađe od svih ali ime, koje je isključivo vlastititim trudom izborilo svoje mesto pod suncem i istupilo iz senke mnogih poznatijih i zvučnijih imena.
Šta je sve nastalo od nekadašnjeg trgovca svilom i zastupnika Audemars Pigueta, Jaeger-LeCoultra, Heuera i Eterne na tržištu Azije je zaista vredno poštovanja. Čak ni kada je Desco Von Schuthless u selu Sagnelegier kupio prostorije i opremu fabrike satova Tiara nije ništa nagoveštavalo, da će se u sredini kvarčne krize, posle 14 godina proizvodnje satova za druge brendove, odlučiti za to vreme, tako odvažan korak i započeti proizvodnju vlastitih satova pod nazivom Maurice Lacroix. Kupovinom fabrike proizvođača kućišta Queloz iz komšiluka, 14 godina kasnije još jače učvrščuju položaj a lansiranjem linije Mechaniques (kasnije Masterpieces), 1992 godine im otvara vrata High End produkcije. To je linija sastavljena iz satova sa kalibrima ETA, Unitas i Peseux, koje je ML vešto i jeftino kupovao za vreme kvarčne krize, konzervisao i ponovo vratio u život u vreme ponovog oživljavanja klasične mehaničke produkcije.
Ono što ih je končano ustoličilo i održalo u tom razredu je bilo zapošljavanje 32-godišnjeg časovničara Andreasa Strehlera, 2003 godine, koji im tri godine kasnije stvara prvi In House mehanizam. I to ne ono što be si u takvim prilikama očekivalo (bez datuma, datum ili dan, datum) nego ručni navijač, hronograf ML 106, prilikom čijeg razvijanja Andreas nije krio, da se u dizajniranju ugledao na legendarni Venus 175. Da posebno ne napominjem sledeću godinu, kada Andreas predstavlja pravo remek delo, kalibar ML 128 u modelu Memoire 1, prvi takve vrste u istoriji, koji sa samo dve osnovne kazaljke može preuzeti ulogu štoperice i nakon završenog merenja, zahvaljujući komplikaciji mehaničke memorije vrati nazad, prikazajući tačno tekuće vreme.
Danas Maurice Lacroix potpisuje 14 In House mehanizama, što automatskih, što ručnih navijača, zapošljava 250 radnika i izvozi u 60 država sveta.
Imati u kolekciji sat, koji dolazi sa takvog mesta, predstavlja jednu malu draž i jednu posebnu težinu domaćeg arsenala.
Zanima me, da li imaš već neki plan za budućnost? Da li već razmatraš neki određeni model ili više iz daleka bacaš podled na scenu?
Ono, što bih lično preporučio je usmeravanje pažnju ne samo na legendu, već i na ikonu horologije. Omega Moonwatch. Jedan od retkih modela, koji nema potrebu, da se prilagađa trendovima ili vremenu, već je sam bezvremenski. Pored drugog najlegendarnijeg modela (u generalnom smislu) Daytone, u kolekciju bi se lepo uklopio ovaj najlegendarniji. Ali pošto znam, da ti na satove gledaš i sa estetske strane, ovu preporuku uzmi sa rezervom. Zato me i zanima u kojem smeru gledaš na neki mogući naredni korak.
OTE=Ivke1;258274]Prilog 148170Prilog 148171Prilog 148172Prilog 148173
Došao sam mrtav umoran sa posla i kroz pregledavanje satova se odmaram. Pala mi je na pamet ideja, sad da li je kome interesantna ili ne vidjet ćemo.
Ako nemate ništa pametnije volio bih čuti vaše komentare na moj izbor satova. Pišite šta vam se svidja ali mi je još draže čuti šta od ovih satova nikad ne bi uzeli i zašto. Ocijenite satove, nema ljutnje, negativna kritika je često bolja od pozitivne zato pucajte.
Pozdrav[/QUOTE]
Poslednja ispravka: Haifisch23 (23.5.2020. u 20:12)
Prov da te pozdravim Haifisch23 i zahvalim na tekstu.
Iskren ću biti i odgovoriti da sad za sad ne planiram vise satova kupovati. Bar se nadam da ću se suzdržati. Mnogo satova bih ja još želio u svojoj kolekciji a medju njima i Omega Moonwatch. Smatram tj. pokušavam da se racionalizujem i stvarno vidim šta mi je potrebno. Pokušavam da se držim samo satova koje ću koristiti. U zadnje vrijeme sam počeo nekontrolisano da kupujem koje kakve gluposti. Nisu u pitanju pare toliko koliko što kad se okrenem shvatim da mi to ne treba ama bas ni za šta. Moram sebe racionalizovati a najviše ću pokazati snagu ako počnem od onoga sto stvarno volim. Kao sto i sam kažeš Daytona, Tag i Omega bi bas bile tim ali moram se malo umiriti.
Sto se tiče ML sata, par puta sam napisao da je sat stvarno dobar. Ja poznajem ovaj model nisam imao prilike da dodjem u dodir sa drugim modelima pa ne želim o njima govoriti. Vidim da se ne spominju puno po forumima. Ne kudi ih niko ali se i ne spominju. Svidja mi se sto ML ima svoj nekakav pravac i ne dodvorava se nikom. Vjerujem da će vremenom preci u visu klasu.
Od svih satova koje imam mogu reci da je TH najpraktičniji, on je kao dobro dijete tu je i sluša. Sto ga nisam prodao mogu da zahvalim tebi. Objasnio si mi neke stvari i danas mi je drago sto sam ga zadržao.
Lijep pozdrav.
1. Daytonu već imaš. Ako postoji mogućnost da nabaviš belu ili crnu u čeliku, to bih odmah uradio.
2. Omega Moon, kao što je kolega predložio.
3. Breitling SO, imaš, odličan sat, od Breitlinga Navitimer ili Chronomat, to je klasika i lična karta kompanije.
4. Išao bih na Submariner ili Pepsi/Batman, u zavisnosti od preferencija, uvek utrživi.
5. Za merak, El primero, model koji je verovatno stariji od tebe, a i dalje nije izgubio ništa od značaja i atraktivnosti.
6. Pokušao bih da nađem dobro očuvan sovjetski hrono, Okean, Šturmanski, npr.
7. Ako postoji neki drag primerak iz nasleđa, pokušao bih da sačuvam.
8. Neki dobar vintage, Omega, Longines, Zenith, IWC, može da se nađe po oglasima.
Po principu, što je babi milo, to joj se i snilo, tako i ja predlažem ono što bih voleo u svojoj kolekciji.
I da dodam, vidim da si pre neki dan bio na fudbalu, meni se slično desilo pre par godina, da sam bio na sportu, a pored terena vredan sat u torbi, pa sam odmah nakon toga kupio za male pare Seiko SNZG 13.
Vjeruj mi Piksi da imam mnogo želja ali mislim da se moram smiriti.
Negdje sam čak mišljena da bi najbolje bilo jednu metalnu Daytonu i Sea Dweller Deepsea, presijava se malo na plavo. Bukvalno u ta dva sata imas sve sto treba. Iskreno mislim da se to neće nikad desiti. Jer bi ja uvijek vukao neke satove koji su mi dragi i bilo bi mi zao prodati.
Mala kolekcija, ali volim da ih poredam i gledam. Znam da to prelazi u nivo gdje bi se možda trebala potražiti stručna pomoć.
Breitling mi postaje u zadnje vrijeme ne interesantan. Od početnog odusljevljenja do toga da mi postaje dosadan. Čak imam osjećaj da mi nešto smeta na njemu ali nisam siguran šta.
Lepo, lepo.
Što se onog drugo tiče, ne brini.
Struka je ovih dana zaokupljena virusom.
PS
Braja ti je tu glavni baja. Pre bi se rešio onog žutog. Ne zbog marke već boje.
Poslednja ispravka: aviator (12.6.2020. u 10:57)
Na slikama Braja izgleda ljepše, uživo onako. Sto se tiče žutog nisam ni ja ljubitelj te boje, htjeo sam ga zamjeniti za metalni sa crnom podlogom. Izgledao je kao moj TH. Da se razumijemo mnogo je bolji od TH-a ali nije me impresionirao. Uz elegantnu garderobu( košulju, odijelo) metalni nije toliko lijep kao žuti. Znaš onaj osjećaj kad zaboraviš da imas sat na ruci i kad ga ugledaš iskrade ti se osmjijeh koliko je lijep.
Sto se tiče Rolexa prije bi uzeo Deepseu 126660, taj sat me oduševio. Moj zglob je velik 22cm- mislim, tako da taj sat savršeno stoji na mojoj ruci. Metalna Daytona sa crnim ciferom je izgledala maleno na mom zglobu. Ljepše mi je stajao TH posto izgleda veće.
Poslednja ispravka: Ivke1 (12.6.2020. u 11:49)
Bookmarks sajtovi