ManchesterWatchWorks TM was founded in July of 2013 with the cornerstone belief that high quality luxury watches with timeless designs can be exclusive and attainable too. To this end, all of our timepices are designed in-house and all components are custom made to our strict, detailed specifications. The lone exception being the movements. These are carefully selected to be proven robust and reliable movements with as little maintenance required as possible. As such, all are either Swiss or Japanese manufactured movements.''
Da se primetiti da proizvode zanimljive omaže legendarnim satovima, ali dobro odmerene, bez ulaska u teritoriju kopiranja. Postaviću nekoliko fotografija drugih modela.
Da li vam je poraslo mišljenje o MWW? A da, jesam li spomenuo da su sada patentirali nov tip bezela za ronilačke satove?
Sada malo Morgan (morgen). Morgan je trkački konj, zvanična životinja savezne države Vermonta. Projekat je pokrenut kampanjom na Kickstarter-u. Isprva su planirane tri verzije sa komplikacijama datuma i bez datuma. Sve varijante karakteriše jak vintage vibe mehaničkih hronografa sedamdesetih.
U konačnoj verziji srednji model je dobio okvire oko indeksa. Naknadno je izbačen i Monaco dial:
Kako je vintage hype naduvan, cene mehaničkih hronografa su otišle u nebo. Osim toga sećam se koliko mi je pronalazak dela za Seiko 6139 bio problematičan. Kao ljubitlju vintage dizajna, ovaj projekat mi je bio zanimljiv u startu. Međutim, cena od 290 dolara i dostavom od 40 mi je bila no pasaran. I tako je Morgan bio u domenu želje dok jednog jutra uz kafu nisam video oglas na wus-u. Kolekcionar iz Holandije je prodavao svoj po pristupačnoj ceni. Kako je još bila kombinacija boja koja mi se najviše sviđala, prelomio sam. Nekoliko dana kasnije bio je na mojoj ruci.
U startu jedna opaska. Kolega Milanović me je ispravno opisao kao "nosača satova" a ne kolekcionara. Moj stav je da su satovi za nošenje a ne čuvanje ispod jorgana tako da u situaciji kada se sat konstantno nosi, oštre ivice na kućištu su pale za slobodu. Pomenuto kućište je nekog šestougaonog oblika, izrazito oštrih linija (ja to zovem ''obrada da se isečeš''). Većina površina je lepo brušena. Jedine polirane površine su na bokovima, i to jako lepo izgleda na suncu. Pusher-i su takođe nesvakidašnji, pravougaonog oblika i imaju otpor kao imitacija mehanike. Krunica je potpisana, istim logom kao i na brojčaniku. Lugovi su probušeni - još jedan plus, menjanje kaiševa je vrlo jednostavno. Vodootpornost je 10 atm, kućište 316L - prilično standardno. Kućište je promera 40 mm bez krunice, debljine 11,8 mm a l2l je 48,5 mm, uglavnom idealno za moju devojačku ruku. Širina lugova je 20 mm, i to mi je drago jer je najveći broj kaiševa te dimenzije. Front je brušen vertikalno, i u istom smeru je šara na brojčaniku. Vrlo lep detalj. Brojčanik u zavisnosti od osvetljenja menja boju od beličaste do jasno vidljive srebrne. Uglavnom jako nezahvalan sat za fotografisanje. Brojčanik je sendvič tipa, što doprinosi vizuelnom utisku mnogo skupljeg sata. Crvena sekundara, crna unutrašnja tachy skala (preciznije UHP što mi se još više dopada) i levi i desni subdial tamno plave boje sa sunburst efektom u kombinaciji sa oblikom kućišta vrište Zenith El Primero 1969.
Setite se onoga o pametnim omažima. Staklo je ravno, milimetar izdignuto, safirno sa unutrašnjim antirefleksivnim premazom. Ako se za nešto može reći da je mana to su satna i minutna kazaljka oblika kovčega. Uslovno rečeno mana, jer se hromirane ivice mrvicu slabije vide. Samo mrvicu, jer je brojčanik srebrno brušen a ne beo ili sunburst. Iluminacija je plava bwg9, vrlo lepo izgleda u tami.
Najčešće ga nosim na ovom Martini nato kaišu u ovim vrućim uslovima. Dok je bilo hladnije nosio sam ga na crvenoj koži. Originalno dolazi na crnoj koži i sivo crnom nato kaišu. Ne crno sivom koji je uobičajena kombinacija. Prodavac nije hteo da da originalne kaiševe, zato sam ga dobio po nižoj ceni. U planu mi je kontakt sa osnivačem firme kako bih ih nabavio. Mislim da mu koža i nato nabolje stoje, čelik nikako jer je sat malo buckast i prevelik je razmak od iglice do tela. Evo još malo slika pa nek govore umesto mene.
Mehanizam je ISA SWISS 8371C kvarcni bez rubina sa štopericom koja radi na višoj frekvenciji kao imitacija mehanike. Sve u svemu vrlo slično seikovom meca quartz i miyouta rešenjima. Proizvođač navodi da je taj mehanizam izabran zbog dužeg trajanja baterije (5 godina) i indikatorom istrošenosti iste.
Kada se sve sabere i oduzme, mene je ovaj sat kupio svojom sirovošću. Brušene površine, ćoškasto kućište, oštre linije, nekoliko boja a nije prešareno, retro krmak koji je prespavao sedamdesete, osamdesete, devedesete, dvehiljadite, probudio se i pokazuje srednji prst a la Steve McQueen trenutnoj modi a sve za male pare.
Bookmarks sajtovi