Shibumi CARE!!!
Shibumi CARE!!!
Tolarbo, takva rec zna i ume da zaduzi coEka. Al' ajd', ja cu ti verovati, pa makar i ....
Pozz
"The future is something which everyone reaches at the rate of 60 minutes an hour, whatever he does, whoever he is".
Levi ili desni zglob, unutra ili spolja, okrenuto ovako, ili onako?
Zavisi od toga da li ste levak ili egziTbicionista, ej.. pazi ti malo! Izvinjotka, Levoruk ili ne.
U neko, doduse ne tako davno vreme, kada se uvidelo da nije sramota da se sat nosi i na rucnom zglobu, umesto u dzepu prsluka odela, malom dzepu na pantlonama, oko vrata…Jer nase dame, njihove, necije dame su to prvo pocele da rade, pa to, da nose sat na ruci. I tako, sat se srecno i zadovoljno preselio, tako reci aterirao na zglob sake svojih nazovi, u to vreme muskobanjastih vlasnika.
Ali sto se Levorukosti tice, sinister*- southpaw (sleng eng.), ili ti Lefty.. to je i dalje smatrano đavolskom rabotom, " Sinister : od latinskog “sinistra” sto znači leva ruka, u srednjem veku se verovalo da je čovek koji pise levom rukom opsednut đavolom .
Mada tada pismenih bas i nije bilo da se nadje na svakom cosku, pa su zato na takve koje su to bili ( pismeni), vise obracalo paznje, jerBo su bili znacajnijii i vidjeniji. Te su se tako Levoruke osobe smatrale zlim.
A one nepismene su i onako spaljivali po zelji, volji i slobodnoj proceni. Zato ga i zovu mracni srednji vek.
Ali sto se satova tice, kasnije se odomaćilo mišljenje da je sasvim prirodno i da satove treba ipak nositi iskljucivo na levoj, a ne na desnoj ruci. Da li je bas to tako, ili je zbog toga sto su se ti satovi mahom navijali i s’obzirom da su ljudi u vecini desnjaci, time je i navijanje desnom rukom bilo prirodnije. Ajde to ima nekog smisla, međutim, satovi su sada vecinom ili automatici ili quartz, pa je samim tim proizvoljno i sasvim ispravno nositi i na levom i na desnom ručnom zglobu, bez obzira na opredeljenost -stranu mozga.
Ali dokle god je kućište sata okrenuto na gore. Kazu da ne postoje neki valjani razlozi da se sat nosi okrenut ka unutra, prema dlanu. Osim što izgleda prilicno smešno, takav način nošenja sata opasno ugrožava kućište i staklo, pogotovo ako ste desk diver. Ahaaa, eeee, sad tu vec ima materijala, za jednu diskutaciju koja sledi koji stepenik dva nize.
U istoriji Panerai satova, prvi put se pominju satovi za levoruke 1940 godine, i pravljen je kao sto znamo za italijanske mornaricke komandose. Smatralo se da ce biti lakse ako se nosi na desnoj ruci, sobzirom da se na levoj ruci nosio ostali deo opreme, kompas, dubinomer..
Ovi satovi za Lefty-je nije samo nasleđe duge istorije ovog brenda, koji se potrudio da i ovakvim satom u ono vreme obezbedi bolju funkcionalnost i udobnost, cak i prednost ako nosi na desnoj ruci. Danas su ovi satovi postali izuzetno retki, kolekcionari se nadmecu da bi dosli do ovog blaga.
“The Panerai PAM219 is a so called Destro watch.
Destro watches are designed for left-handed people and intended to be worn on the right-hand wrist. I’m not sure but I think that Panerai was first to use the term Destro as Panerai are an Italian company and Destro is Italian for Right. The only real difference between regular watches and destro watches, is that the winding crown is on the left side of the case (at the 9 o’ clock position) which allows a left-handed person to wind it while holding the watch in the right hand. The PAM219 is a hand-wound mechanical base watch – just hours and minutes. The case is 44mm, it has a sandwich dial and it has a display back. Its depth rating is 30 bar or 300 metres – despite its case back crystal. The movement is Panerai’s OP X calibre – which is a modified ETA 6497 movement with a swan’s neck regulator. Panerai introduced this movement in its watches in 2002. It is a reliable movement that can be maintained by many watch makers.”
Panerai Luminor Marina, a Left Handed Limited Edition PVD version.
This is the Panerai Luminor Marina, a Left Handed Limited Edition PVD version. The 44mm case is PVD treated stainless steel and features the manual hand winding crown on the left side of the case. Panerai used a 3.2 mm curved anti-reflective sapphire crystal. The dial features a small seconds subdial at 3 o'clock and large stick and Arabic luminous hour markers. The strap is in leather, and fitted with a brushed stainless PVD treated buckle personalized with the Panerai signature. The crown is sealed via the patented Panerai locking device; this feature in combination with the thick screw-locked steel caseback enables the watch to achieve a 300 meter water resistance level. There are 1000 numbered watches available worldwide.
Luminor 1950 Chrono Monopulsante Left-handed 8 Days Titanio PAM00345
“Luminor Panerai ” printed on the dial and movement long-lasting power reserve “8 DAYS (8)”. Luminor 1950 the Chrono Monopulsante Left-handed 8 days Titanio – 44 mm 8-day power reserve left-handed single chronograph titanium watch (PAM00345) waterproof depth of 10 atmospheres (100 meters), this special edition watch limited edition of only 150 .
New PAM00345 – Luminor 1950 the Chrono Monopulsante Left-handed 8 days Titanio – 44 mm 8-day power storage southpaw click the chronograph titanium watch unique, it is its special historical origins. This special edition watch equipped with Panerai P.2004 / 9 the homemade movement, this single made chronograph movement entirely by Panerai watch factory in Switzerland Bendict Tell independently designed. Made in brushed titanium Luminor 1950 case diameter of 44 mm, with polished bezel and sapphire crystal case-back, the panoramic view of the fine details of movement through the bridge board indicator can clear read the watch’s power reserve display. The cylindrical button located at the 2 o’clock position on the opposite side of the winding crown protecting bridge, it can control all timing functions: start, stop, zero. Protecting the crown with brown vintage leather strap clasp same are made of brushed titanium.
winding movement with three barrel, 8-day power reserve. In addition, it has a second hand zero device, so watch with precise reference time signal school. Mechanical structure, this movement more with the superior chronograph essential guide column wheel and vertical clutch device. Brown sandwich dial with the classic Panerai watch unique large digital hour mark, also equipped with small seconds and minutes lap. In history, to make the dial even in the faint light still has the best read performance, sandwiches sandwich structure will thus came into being. It consists of two overlapping discs, luminous material in the sandwich into the hour mark and clear digital display.
Ali ima i drugih sa istom namenom.
Ali vratimo se i drugom fenomenu.
Uvek, uvek, ama bas uvek, bar u u filmovima, Bruce Willis nosi svoj sat sa unutrasnje strane zgloba sake, desne ruke.
Cudno rekli bi, u javnom zivotu to i nije bas slucaj, ali….Holivud je i sam za sebe jedno cudo.
Da li je to cudan nacin za nosenje necega vaznog (za neke manje, a za neke vise), ili je to nacin da se upravo sat zastiti od pogleda, ma ne, ali mozda nepozeljnog dodira sa onom od gore povrsine, koja mu moze naneti neko zlo- stetu?
Recimo kod pilota je to bio uobicajen nacin da ga nose, kao i kod vozaca. Kod vojnih formacija, narocito snajperista, to je bilo resenje da smanje rizik od refleksije. Mada znamo da sada ima mnogo namenskih satova koji upravo svojim tehnickim resenjima to sprecavaju. Mozda je bas ta vojna fora nesto odakle je Bruce dobio ideju, i da sve njegove filmske akcije iz opusa “Die hard” izgledaju verodostojnije, autenticno… Dok je kod vozaca to bio brz (manje pokreta), i bezbedan nacin za ocitavanje vremena.
Ovaj sat je tendeciozno napravljen bas za takav nacin nosenja, ili se ja mozda varam.
Ovakva konfiguracija olaksava gledanje na sat kada se vozi ili…leti.
U jednom clanku o Robert Downey Jr. (Entertainment Weekly), novinar koji ga je intervjuisao, primetio je da RDJ nosi svoj crni moderan sat (inace jos jedan skup komad koji je uvek prisutan u “zavezljaju”poznatih licnosti), sa unutrasnje strane zgloba.
Downey je to objasnio time, sto je rekao da je on neko ko se bas ne oseca tako ugodno, da nosi nesto sto je dobio. Takodje je rekao da on nije poznat i da je to vazno , jer on jos nema ugovor sa proizvodjacem satova ! !
Ili je pak samo hteo da se ipak diskretno pokaze da je sada toliko poznat i važan i da prima skupe satove i ostalo zadjabe. Ali ako je to poklon, zasto ih prihvataju i nose. Eeee, zasto?
Možda stvarno okretanjem na unutra je neka stvar da se glumci osecaju manje razmetljivi svojim lepim satovima, ili ne zele da besplatno reklamiraju odredjenu marku sata, ako za to nisu vezani ugovorom.
Protagonista u filmu “Le Samourai”, francuskog rezisera Jean-Pierre Melville-a, nosi sat na isti nacin.
Ipak ne mogu da kazem, da potpuno razumem logiku nosenja sata na taj nacin, jesam vidjao ponekad u zivotu, da neki to rade na taj nacin. Mada mi se nesto cini, da su ti isti uvek imali produzen i zasiljen nokat na malom prstu.
E sad, ima tu i neka treca sorta sa svojim fetisima, mozda je to pogresno izabrana rec.
Ili bi se pre moglo reci da je to mozda visoki stil, nekima nerazumljiv.
Sta tek treba reci za ove “otmene macore” , koji nosenje sata potenciraju na jedan drugi nacin, do cak ovakvih razmera., hmmm…
Jedan i jedini
Style Icon: Gianni Agnelli
Covek sa stilom i poznavaoc prilika i stanja u drustvu uopceno, kao sto rekoh ne mora da potrosi puno para na sat i uglavnom nece uzeti najizvikanije moguce marke kao sto su one, ma znas one…tamo neke…
Novac nije uvek povezan sa covekom od stila...zapravo u poslednje vreme sve manje. Mada.. pravi muskarac nista ne sme da prepusti slucaju, neki bi rekli…Ali uhvati mi nekog takvog.
Kupovina skupih satova je mozda i neka vrsta egzibicionizma, isto kao i da pazaris tamo nekog Pikasa - slika ko slika, vecini se nece ni svideti, ali je Pikaso, hyeee. Toliko ima besmislenijih primera upucavanja para da su satovi jos i majka Mara. To se dešava i u svakom ozbiljnijem skupom hobju, statusnim simoblima, i ”show-off” fazon.
Perfektan Gentlmen ili...
Alta Moda
Mozda i ovo stvarno treba probati.
Da li zato što je populizam moderan u medijima, skupe satove nose i ljudi sa stilom i ljudi bez stila, i oni koji nesto znace , i oni koji bi to voleli.
Vec znamo da uz skup sat ide i odelo sa “palacinkom” obavezno crvene boje. To u sivim masama ostavlja utisak, da je ta osoba energicna i da ima ozbiljne namere kada se necega prihvati, dovede stvar do kraja, bla, bla, bla…
Ma brale, brale, kupi mi sandale, da idemo da se slikujemo, i na sliki da se rukujemo, sa Marvinom i tvojim Darvilom…
Mada onu gore pesmu, licno nesto i volim.
Ali zasto se preteruje u svemu, zbog cega ljudi vole prenaglašene stvari...satovi mere puls, krvni i atmosferski pritisak, naravno svih boja velicina i oblika, stanja..… Telefoni koji proveravaju krvnu sliku i nivo mokracne kiseline u istoj, mislim krvi, a i uredno obavestavaju o vodostanju na nasim rekama. Zlatni laci oko vrata, mo’z privezati ladno sleper, dva, i mirno spavas, dijamant u uhu i u prednjem njupavcu (jedinica gore levo). Ajde besna kola, ali kola sa felnama na kojima samo sigurnosni sraf kosta kao penzije pola dorcolskih penzosa, koje to uzgred upste ne dotice, oni i dalje kibicuju i opusteno igraju sah sa svojim klasicima na Kalisu.....
Mozda je to zato sto se samo jednom zivi, ali bas zato ….i uprkos tome, treba ostati dosledan sebi…ako si svoj naravno, mislim u glavi. Pa makar time “ugrozili” svoj nazovi image - izgled i popularnost. Rejting mi nesto o-pada, ovih dana oko Djurdjevdana. Ali to samo ja tako mislim, Jopet izvinjotka ako gresim.
Biti "faca","smeker",”baja”, “neko”ili neki macho, macho, man… ili kako god sebe nazivali, nije stvar dubine dzepa kao rimskog bunara, vec “dubine” karaktera.
Kao sto je jedan majstor sajdzija lepo napisao: “Ovaj majstor popravlja sve sem karaktera, za to jos uvek nema rezervnih delova”.
Ja volim svoje satove i mozda ih zato rado pokazujem drugima, Nosim ih uvek okrenute prema Suncu (Eco-Drive), i to na desnoj ruci, samo da se zna.
Ovaj majstor je svirao levom, na gitari za desnjake, nije cak ni redosled zica menjao.
JIMI HENDRIX 12 STRING BLUES - YouTube
Pozz
Poslednja ispravka: SHIBUMI (21.7.2013. u 3:59)
"The future is something which everyone reaches at the rate of 60 minutes an hour, whatever he does, whoever he is".
Damn!
Nisam znao da postoje košulje sa izrezom za sat!!!
Svijet je totalno poludio!
Da bas, dobro ti to zboris Dalibore.
Ali mozda nekom krojacu, ipak zatrebaju mere, musterije mogu da traze, pa nek' se nadje.
Neko ko zeli posto-poto da bude zapazen, sa ovakvim satom bi se stvarno nasao u problemu, a resenje je kao sto se vidi gore vrlo jednostavno.
Posle vise godina dizajniranja i izrade, Mr. Vianney Halter je izbacio novi Retro-Futuristic sat, nazvan: "Deep Space Tourbillon".
Krajnje futuristicki dizajn, ideja verovatno potice iz SF filmova. Svemirske stanice iz the Star Trek serije "Deep Space Nine"
U centru sata je kao sto se vidi tourbillon- i to veliki komaT.
Skazaljke se krecu preko spoljasnjeg oboda, a ne centralno.
A tu su i safiri, titanijum, mozda nesto malo zlata...i Voilà!
Ocito je, da kada se posmastra sa strane, kristalna kupola izgleda prilicno uzdignuta, sta izgleda, ovo je prevazislo...
Novog Rolex Deepsea Challenger-a ai starog, skoro.
1960 Rolex Deep Sea Special watch
Vianney Halter "Deep Space Tourbillon"
The watch’s most striking feature is a spinning triple axis tourbillon that almost appears to float beneath a bulbous crystal dome as if it was set adrift in space. But it’s securely tied into the Deep Space Tourbillon, powering the arching hour and minute hands that curve up from the side of its face.
•Type: Axe Triple Central Tourbillon watch
•Total weight: 90 grams
•Dimensions of the titanium case: 46 mm diameter – 10 mm thickness
•Home-made manual-winding caliber: VH 113, 21’600 alternations per hour
•Tourbillon frame revolution time: 40 seconds
•Number of jewels: 41
• Special hands of curved form, peripheral.
• Power reserve of 55 hours
• Deployment buckle wristlet in titanium. Hand sewn, goat leather special strap with crocodile leather inserts.
LE 100 kom.
Jedan je vec otisao kolekcionaru iz Kine, za samo $192.000.
Znaci jos samo 99 da ode.
Za poznavaoce satova , ovaj Vianney Halter "Deep Space Tourbillon" komad je ipak cudo. Medjutim, sa prakticne tacke gledista, nositi ovaj sat na ruci bice tesko .
Osim ako se cvrsto ne stegne na ruci, mislim manzetni. Sa kosuljom ili bez nje, sa ovakvim satom nema sanse da ostanete neprimeceni, garant. Zbog visokog centra gravitacije (i cene) ovaj komad ima cak i tendenciju da se prevrce, zajedno sa svojim gazdom.
Ali zato ovaj sat,uvek moze stajati cvrsto na trpezarijskom stolu, da pravi drustvo...
Zlatnoj ribici.
Vise joj dosadilo da gleda samo...
"Beograd je svet"
Ali...Svemir je svemir.
Uglavnom da znate, sta god kupili, moze da se nosi, na ovaj ili na onaj nacin.
Pozz
Poslednja ispravka: SHIBUMI (21.7.2013. u 17:41)
"The future is something which everyone reaches at the rate of 60 minutes an hour, whatever he does, whoever he is".
Gdje iskopaš sve ovo?
Gdje iskopa "ono" od Rolija?
Leleee...
“CASOVNICARSKI SEGRT”
Posvecenost, strpljenje i umece.
Dr. George DanielsCBE (Komandir nosilac reda najvece vrline Britanske imperije)
Dokumentaran film reditelja Dave Armstrong-a, “The Watchmaker’s Apprentice” je ubedljiv i dirljiv film o dvojici mozda najvecih svetskih casovnicara, ali svakako o Master Horologist George Daniels-u (1926 – 2011), i njegovom jedinom segrtu Roger W. Smith-tu. Dokumentarni prikaz njihovog izuzetnog zanatskog umeca, dirljiv odnos i obostrano postovanje , prijateljstvo i na kraju jedinstvenost njihovih licnosti.
Ovaj film je i prica o zivotu, prolaznosti vremena, o svakom trenutku u zivotu koji se racuna, na kraju o okoncanju istog nam tog podarenog zivota. O tome da je zivot prolazna pojava i mogucnosti koje nama se pruzaju tokom njega, ne bi li ostavili neki trag za sobom kao svedocanstvo naseg postojanja. Naravno svako prema svojim mogucnostima, talentom, spretnoscu, trudom i vremenom ulozenim u procesu stvaranja jedinstvenosti.
U zavrsnoj fazi postprodukcije, ovaj dokumentarni film ce prvo imati nekoliko ekskluzivnih privatnih projekcija , radi eventualnih izmena . Jedno ot tih prikazivanja ce biti u Salonu QP 2012 in Gallery 14 of Saatchi London, Novembar 2013. Prvo ce ga videti novinari, entuzijasti opsednuti satovima , kao i obicno gradjanstvo koje nije u vezi sa industrijom satova. Tokom 2013 godine obici ce i nekoliko festivala, pre nego sto bude pusten u javno prikazivanje 2014-te godine?
Prvo predstavljanje ovog sata kao model je bilo na izlozbi u Bazelu 1986 godine.
42mm wide 18K yellow gold case housing a four minute tourbillon with Daniels slim Co-Axial escapement and a compact chronograph mechanism.
Svaki sat koji je napravio, bio je eksperiment, sadrzajnost tacnosti i inovacije.
Jedan od jedanestoro dece, Daniels je imao tesko detinjstvo u porodici koja se borila da prezivi, otac mu je bio stolar, jedna pijanica i nasilnik.
Jos kao decak je bio fasciniran satovima, od momenta kada je pronasao jedan jeftin stari sat na ulici. Tada je imao 5 godina, otkrio je da u svakom mehanizmu sata koji gleda, vidi centar univerzuma.
Od tada je pozeleo da provede ostatak zivota sa satovima. Sa 14, Daniels pocinje da radi u fabrici duseka, citajuci o satovima u svakom momentu slobodnog vremena. Svoje znanje je uprzo pretvorio u novac, nudio je svoje usluge iduci od vrata do vrata.
Dr. George Daniels je direktno odgovoran za ozivljavanje i znacajan doprinos, jednu nadmocnost u pravljenju mehanickih satova u modernom svetu.
Casovnicar najveceg kalibra
Daniels London Co-Axial Anniversary Edition prototype
Daniels London, a gold co-axial minute tourbillon with chronograph
Njegove knjige ce uvek biti obavezno stivo, za obrazovanje svakog casovnicara, koji zeli da se okusa u izazovu pravljenja satova.
Niko ne porice uticaj George Daniels-a, on je jedan od retkih ljudi u svetu koji su uspeli da naprave citav sat svojom rukom, od pocetne faze -praznog lista papira, pa do same finalizacije - sata koji otkucava.
1969 Daniels napravio svoj prvi mehanički sat. On je taj “komad” prodao Sam Clutton-u , koji je zatim to pokazao drugim kolekcionarima , i od tada je Denijels zapoceo svoju karijeru kao specijalista casovnicar .
Ovaj sat George Daniels-a je postigao svetski aukcijski rekord $2.8 Mllion (Bonhams Sale).
The final sale of the Bonhams 2012 UK auction season was a resounding success, with several records broken on the way to a $2.8 million total. The Fine Watches and Wristwatches auction in New Bond Street, London, on Tuesday 18th December recorded the most registered bidders for a Bonhams watch auction, and one of the highest numbers of live internet bidder registrations of any Bonhams sale.
Some 237 lots sold for a combined total of $2,827,157. Leading the way was a very fine and rare 18ct automatic calendar centre seconds wristwatch made by celebrated watchmaker George Daniels that was one of only seven made in white gold. Made in 2000, its sale for $254,461 at Bonhams on Tuesday set a new world auction record for a Millennium watch.
Birkin Blower Bentley (1929)
Kao sto je bio vrhunski casovnicar nije mnogo zaostajao ni kao mehanicar.
"Bonhams" je u junu 2012-te prodao njegovu kolekciju od 8 automobila i 2 motora za £11 miliona.
Omega Speedmaster koju je Daniels licno opremio ugradivsi svoju ranu verziju Co-Axial escapement. Daniels je sam izabrao ovaj sat, bez uticaja odgovornih ljudi iz same “Omege”. Iskoristivsi potom taj sat da ubedi industriju satova o prednosti svoje inovacije.
OMEGA De Ville Co-Axial 1999, no. “0”, od OMEGE “nasem prijatelju George Daniels-u”. Taj sat predstavlja svojevrsno priznanje industrilalizacije Co-Axial escapement-a, vazan deo “Omegine price”.
Invented by the late master watchmaker, Dr. George Daniels, in the 1970s and industrialized by OMEGA’s engineers and technicians in the 1990s, the Co-Axial escapement was a vast improvement on the Swiss lever escapement and addressed the problems of lubrication that had perplexed watchmakers for centuries.
It was the first practical new watch escapement in some 250 years – featuring an intermediary wheel, a double coaxial wheel, an escapement wheel and its components- and signaled a revolution in mechanical watchmaking. OMEGA enthusiasts along with watch connoisseurs will be able to enjoy an informational guided audio tour through the evolution of the escapement from its revolutionizing debut in 1990s, to its integration into present-day OMEGA Co-Axial calibers.
George je voleo klasicne Omege; za njega je dan kada je omega prestala da koristi svoje ‘in house' mehanizme, i pocela sa prilagodjenim ETA, bio crni dan.
21. veka Leonardo da Vinci u mehanickom svetu, "Nacionalno blago", rekao je Mr.Collings . Bio je entuzijasta za satove, automobile i samog života, on je bio i ostao inspiracija za mnoge " .
Broj 1 i u svetu nezavisnih casovnicara.
Dr.George Daniels je napustio svet casovnicarstva, ali njegovo nasledje, elegancija, jednostavnost i vrhunska izrada jos uvek zivi.
“Svaki dan jedna linija”
-Leonardo Da Vinci
Zeljezo hrdja ukoliko se ne koristi. Voda gubi svoju cistocu ukoliko miruje. Na isti nacin se neaktivnost ispoljava na ljudskom umu.
-Leonado Da Vinci
BBC - Isle of Man watchmaker Dr George Daniels is awarded CBE
'The Watchmaker's Apprentice' - Manx Radio interview with stills - YouTube
P.S.
O Dr.George Daniels-u se na portalu vec pisalo, moj povod je ovaj film i saznanje da je vrhunsko umece starog majstora preneseno na novog. Trudio sam se da bude razlicito i da se tekst obogati nekim novim detaljima.
Pozz
Poslednja ispravka: RUS (1.8.2013. u 17:13) Razlog: Na zahtev
"The future is something which everyone reaches at the rate of 60 minutes an hour, whatever he does, whoever he is".
"Nije blago ni srebro ni zlato, vec je blago sto je srcu drago"
A young woman in kimono and traditional Japanese hairstyle looks at a white rose she holds. This postcard was published sometime between 1907 and 1918. During the early 20th century, picture postcards of bijin (beautiful women) were extremely popular in Japan.
Seiko je pokrenuo jos jedan svoj nezavisan stil, prave japanske kulture.
Ovo je Seiko „ GALANTEeee..”
U tajnosti zapocet projekat, cineci napor da kreira izazov, sa jednim novim AHCI razmisljanjem, sa nekim cudnim stvarima, oblicima i dizajnom. U spring drive pogonu, cak i mehanickom, samo ne u quartz.
GALANTE- LE/ Opus divisionSEIKO. Godisnje produkcije 30 – 60 komada. Trebalo bi da budu sa malim varijacijama ali na istom kucistu,i dostupno kupcima bar narednih 5 godina. Svi ostali modeli ce biti ograniceni na 30-170 max.
Osnovna cena ovim modelima je $7,000 usd.
Svi ovi, pa nazovimo ih AHCI eksperimenti, rasprodani u Japanu za samo mesec dana.
U planu je da se prave i malo pristupacniji modeli, ali u seriji manjoj od 500 komada.
Dizajn je u jos uvek fazonu “savladjivanja krivina”. Estetika je Ili je volis ili ocima ne mozes da ga vidis. U fazi su koje smo videli kod prvih MBF1 ili URWERKS. Ili se to varam?
Ali jedno je sigurno, nema lazi nema prevare. Sve je rucno satavljeno, cak i narukvica. A svi delovi, kuciste, narukvica… rucno su polirani do savrsenstva , do sjaja belog zlata.
Zavrsna obrada cifera je interesantna kao i nacin na koji menja boju. Igra se toplo-hladno, crveno-crno. Kao seciva katana maceva, su skazaljke za sate i minute, a sekundara ima neku hm..formu, nazvanu “meseceva sablja”.
Da li ovaj sat na prvi pogled izgleda bas tako uzasno, mozda je veoma tesko da vam se svidi, inisijalna reakcija je „veoma ruzan“, bas kao sto su Antiqua i Opus V.
Rekao bih ipak, da u ovom trenutku, nedelim bas puno strasti sa ovim modelim-a. Previse pretenciozan dizajn, inspracija koja ne tece bas kao voda, vec je neka cudna mesavina detalja, ima tu zaista svega. Meni deluje malo nepovezano. Za jedan odlican dizajn, koji se stvara hiljadama sati, trazi se da na kraju izgleda „prirodno“, sta god to nekome od nas znacilo.
Mozda ovaj cifer, kao latice japanske bele ruze.
A sada drz'se!
Znamo da Seiko ima mnogo boljih komada da ponudi, jedino je steta sto se takvi prave samo za Japan, ili se kratko vreme proizvode.
Daleko je ovo od Grand Seiko ili nekog Credor sata. Ali Seiko nije uopste lako razumeti, mada se mora priznati da je ovo neka skroz druga prica.
Saban Bajramovic - Bele Ruze - YouTube
Pozz
Poslednja ispravka: SHIBUMI (23.11.2013. u 4:31)
"The future is something which everyone reaches at the rate of 60 minutes an hour, whatever he does, whoever he is".
^ Kakvi satovi!!!
Satovi iz te druge priče i nisu baš po mom ukusu, da ne kažem nisu uopšte, ili još bolje "ne mogu očima da ih vidim". Ako se oni dopada ju nekome iz zemlje izlazećeg sunca, super, ali meni ne.
Pozz!
ZBOG VAS POSTOJIMO - ONE OF A KIND
Casovnicarska Akademija nezavisnih stvaralaca.
Godina 1984-85. U jeku „Quartz-ne krize“, nekoliko entuzijasta se udruzilo na celu sa Vincent Calabrese i Svend Anderson-om, prvo kao forum koji bi pomogao pri promociji i odrzavanju zivotnosti, jednog dubokog poznavanja manje znanih majstora iz sveta casovnicarskog umeca. Ideja da se sacuva, brane i odbrane odredjene vrednosti, tih rucno izradjenih inventivnih mehanickih merioca vremena.
I tako je osnovana“ AHCI“-Académie Horlogère des Créateurs Indépendants -Casovnicarska Akademija nezavisnih stvaralaca.
Svend Andersen, jedan od AHCI (Académie Horlogère des Créateurs Indépendants) osnivaca.
Sada, 28 godina kasnije AHCI je upravo orjentir, a svako ko ima „oko“ za izuzetne satove zna zasto se AHCI zalaze, da stoji i postoji kao referenca ostalima.
Clanovi ove akademije su za zivota bili, a neki su jos uvek, visoko postovane velicine u ovoj oblasti-umetnici svog zanata. Da napomenemo samo neke od njih: Félix Baumgartner, Dr. George Daniels (a sada je tu i njegov jedini ucenik i naslednik izuzetan Roger W. Smith), zatim Philippe Dufour, Paul Gerber, Beat Haldimann, Vianney Halter, François-Paul Journe, Peter Speake-Marin, Thomas Prescher, Andreas Strehler i Kari Voutilainen.
Hand-finished bridge on Philippe Dufour’s Simplicity
Kari Voutilainen – rodjen i odrastao u Finskoj, sada zivi i stvara u Shwici.
Masahiro Kikuno sets time in motion
Masahiro Kikuno (30) sada punopravan clan AHCI.
"The Japanese don't just copy others. They also invent and Masahiro Kikuno is a fine example of this creativity. An alumnus of Hiko-Mizuno College, one of Japan's top watchmaking schools, he shares the same fibre, the same passion as everyone at the AHCI, which is why we invited him to join our stand in Basel."
Iz godine u godinu, javnost i strucnjaci iz oblasti Horologije opsedaju AHCI stand na Baselworld-u, zaintrigirani da vide kakve nove primerke ova jedinstvena “labaratorija” ima da ponudi. Kreacije koje su vec odavno postale “izdajnicki znak” ove ustanove sa visokom reputacijom i postovanjem.
A Russian watchmaker based in Saint Petersburg, Konstantin Chaykin
Konstantin Chaykin’s unique view on time
Porodican duh
"This year I'm playing the AHCI card," Antoine Preziuso, jedan od prvih koji se pridruzio objasnio je: Za nekoga kao sto sam ja, nezavisni casovnicar vec trideset godina, doci ovde je kao da dolazim svojoj kuci. Zaista je zadovoljstvo sto AHCI pokazuje izuzetnu inovaciju, od prvog dana velika imena –brendovi se motaju oko nas, mozda za neku ideju, inspiraciju za cifer, mozda kuciste…Ili da probaju da sklope partnersto. Svake godine je isto, zbog jednog jedinog razloga: Nista u Basel-u ne moze da se meri sa AHCI po svojoj kreativnosti. Mi dolazimo ovde kao jedna velika familija, pomazemo se uzajamno da bi pokazali sta smo kadri da napravimo.
Poruka nade
Ovaj familijaran duh je dobio svoj “definitivan zig” kada je AHCI od cpecijanog zirija dobila nagradu Grand Prix d'Horlogerie de Genève u novembru 2010. Iste godine kada je AHCI Akademija slavila 25 godina postojanja. Aurel Bacs, Internacionalni zajednicki sef satova za Christie's, dosao je na podijum da predstavi nagradu sa recima: Dragi prijatelji, hajde da se stavimo u kontekst. Rana 1980. Swatch satovi su tek bili “lansirani”, François-Paul Journe je napravio svoj atelje, Maximilian Büsser jos uvek ne moze da preboli Grendizer i veliku secu knezova, a ogromnu vecinu satova pokrece quartz movements. Ali . Yet Svend Andersen i Vincent Calabrese nisu ni za trenutak izgubili veru u doba mehanicarskih satova, a kada su postavili i osnovali AHCI stvorili su jedan lep san, udahnuli su ponovo zivot jednoj viziji.
Marco Lang from Lang & Heyne
AHCI trenutno ima 36 clanova i 5 novih kandidata za clanstvo, a taj se broj iz godine u godinu menja. Svako stoji iza toga da pored industrijske proizvodnje satova koja treba da postoji, AHCI je tu kao nepokolebljivo uverenje, da zanatski satovi moraju da imaju svoje znacajno mesto. Vincent Calabrese jos kaze: Sada zenjemo sto smo posejali, prvobitan cilj je bio da se ostavi konstruktivan trag, da se prenese poruka nade za one kao i ja, koji zele da proizvedu izizetne klasicne merioce vremena. Dok ce za sve nove inovacije tehnicke i estetske, vreme koje dolazi pokazati da smo bili u pravu.
Andreas Strehler Papillon
Antoine Preziuso, Antoine Preziuso Genève Power Inside Unlimited
Kari Voutilainen, Voutilainen Minute repeater 10
Svend Andersen, Andersen Genève Rodinia
Thomas Prescher Triple Axis Tourbillon Regulator
Peter Speake-Marin, Speake-Marin Marine 2 Thalassa
Idealizovana slika mehanickog merenja vremena, personifikovanje casovnicara u oblikovanju, pravljenju i sklapanju slozenih komponenti, i sa velikom ljubavlju u ukrasavanju tih izuzetnih ostvarenja.
Ne tako davno, biti nezavisan casovnicar, stvarati na radnom stolu se videlo kao rizican izbor.
Beat Haldimann, Haldimann Horology H8 Sculptura
Sada su to visoko trazeni primerci ljutih kolekcionara, a u potrazi za zadnjom recju tehnologije i zastitnim znakom rucno pravljenih, tih posebnih primeraka svoje vrste.
Koji su takvi da ce se zbog svoje atraktivnosti izlizati od preterane upotrebe rukovanja i izlozenosti tudjim pogledima.
Jednom recju, AHCI je postao sastavni deo casovnicarskog pejsaza, svojevrsna garancija da je buducnost ove profesije u dobrim rukama.
Pozz
Poslednja ispravka: SHIBUMI (23.11.2013. u 14:59)
"The future is something which everyone reaches at the rate of 60 minutes an hour, whatever he does, whoever he is".
Bookmarks sajtovi