Evo jedan zanimljiv link o Rolexu. Nadam se da ce se Haifisch obradovati kad vidi
https://perezcope.com/2021/10/21/dr-...d-sea-dweller/
Sent from my iPhone using Tapatalk
Evo jedan zanimljiv link o Rolexu. Nadam se da ce se Haifisch obradovati kad vidi
https://perezcope.com/2021/10/21/dr-...d-sea-dweller/
Sent from my iPhone using Tapatalk
I Englezi konja za trku imaju
Up Close And Personal With The Bremont ENG300 https://www.hodinkee.com/articles/up...bremont-eng300
Sent from my iPhone using Tapatalk
Ovo je još jedan dokaz, zašto bi bilo dobrodošlo uvesti zvaničnu kategoriju ekskluzivnih mehanizama. Nekada je Švajcarska bila prepuna malih pogona, koji su kao privat lebel firme pravile satove za prilično zvučna imena industrije a danas je sve više specijalizovanih studija, koji prave vrhunske mehanizme, koji se pod ekskluzivnim pravima prodaju naručiocima.
Čak i najbolja firma na tom području, nudi svoje usluge javno. Ako nekome zatreba ulaznica za Haute Horlogerie razred - https://vauchermanufacture.ch/private-label/en/
I onda ALS sklopi ovakvu lepotu
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
Koliko vidim ovo je ocena Stanley Morgana - realizacija za 2020 godinu.
Zvanični podaci su ionako nedostupni javnosti ali Stanley Morgan je potpuno merodavan i na njihove podatke se može osloniti. Pošto pratim količine proizvodnje putem izjava, koji daju predsednici uprava pojedinih proizvođača, uglavnom je sve u okvirima ovih procena osim Omege (Omega je još 2016 godine dobila 700.000 COSC certifikata a i po izjavama odgovornih u Swatch grupi njen godišnji obim proizvodnje je oko 650 do 700 hiljada satova. Prošla godina je bila zbog Covida problematična, pa možda ovih, bar za mene iznenađujućih 500.000 deluje malo nerealno. Čudno mi deluje i podatak za Zenith - ne verujem, da im je prodaja iz 25.000 pala na 11.000, kao ni A. Lange & Sohne, da su iz 5.000 do 6.000 pali na 3.800. Ali ok, vidim, da je većina za oko 10 % manja u odnosu na 2019 godinu, osim Rolexa koji je već i u kvarčnoj krizi '70 godina imao rekordno nizak pad prodaje (do 10 %, dok je cela Swiss industrija pala za 80 %), pa i ovaj broj od 810.000 je koliko-toliko logičan, mada su prošle godine i oni smanjili proizvodnju za 20 % zbog lockdowna. Ipak, možda je i ovaj broj malo previše jak.
U tabeli se lepo vidi, kako brendovi, koji prodaju kvarc satove imaju velike količine i niske prosečne prodajne cene. Švajcarci se zaista sve više vraćaju tradiciji odnosno mehaničkom časovničarstvu.
Poslednja ispravka: Haifisch23 (22.10.2021. u 11:59)
Rolex i Cartier ocekivano visoko kotirani. Ipak su najtrazeniji medju bogatijim stalezom. Omega iznenadjujuce na drugom mestu. Jedino mogu da opravdam jacim marketingom u poslednje 2-3 godine. Al deluje mi ocigledno da su se satovi kupovali i kao tool, nakit, a i kao investicija u vremenima krize koja ce se tek pokazati
Sent from my iPhone using Tapatalk
Ne razumem, zašto je Omega iznenađujuće na drugom mestu. Omega je decenijama na drugom mestu. Cartier je visoko, jer 80 % prodaje predstavljaju satovi za dame. Cartierov odnos ponude je 1:2 u korist ženskih satova. Od 490.000 satova koliko prodaju na godišnjem nivou, 70.000 je mehaničkih, ostalo je kvarc. Ali pošto cene osnovnog kvarčnog modela počinju sa 2.500 €, zbog toga održavaju visoku prosečnu cenu. Dodatnu inerciju im je omogućio vlasnik, Richemont Group, svrštavanjem u nosioca Ženevskog pečata.
Pogled na Rolexovu prosečnu implemetiranu cenu daje jasan zaključak, da je i u prošloj godini većina prodanih modela bila na čeliku i da se radi o njihovom entry i srednjem rangu ponude, što govori u prilog, da je najviše tražen među srednjim i višim srednjim razredom potrošačke populacije i ne baš među najbogatijima, kao što je široko prihvaćeno razmišljanje.
Evo pregleda za poslednjih nekoliko godina, gde je Redosled na prva tri mesta isti.
Izvor: Chrono24 Stats
Koliko uspevam da vidim Rolex, Omega i Cartier standardno u vrhu, Tag i Breitling imali nagle uspone i padove
Sent from my iPhone using Tapatalk
Tag Heuer i Breitling su uglavnom uvek oko Top 10 - Top 15, ne bih baš rekao, da se radi o većim usponima i padovima. To su dva najveća proizvođača mehaničkih hronografa i uspelo im je sačuvati taj važan činilac vlastite delatnosti. Tag Heuer u ponudu sve više unosi i 3-handere i time značajno jačaju položaj, koji su učvrstili dolaskom prekaljenog mačka Jean Claude Bivera u periodu od 2014 do 2018, koji je brendu ponovo udahnuo potpunu sportsku dušu, to je uspešno nastavio Stephane Bianchi (2018 - 2021) a velika je zagonetka, šta će uraditi tek 26-godišnji Frederic Arnault, koji je stupio na čelo ovog legendarnog brenda marta ove godine. Iako dolazi iz najbogatije, multimilijarderske francuske porodice, sa dugom tradicijom biznisa, pitanje je da li ovo nije prevelik zalogaj za njega. Sa druge strane, današnji brendovi su ionako marionete u rukama vlasničkih grupacija, pa je sudbina Taga potpuno u rukama LVMH grupacije.
Kada smo već kod LVMH grupacije, siguran sam da ćemo u sledećih 10 godina među najjačim horološkim imenima naći i jedno modno ime - Louis Vuitton, koji je glavni u grupaciji. On je 2011 godine sa najvišim namerama stupio u svet časovničarstva, kupovinom jednog od najkvalitetnijih proizvođača mehanizama, švajcarskog La Fabrique de Temps. 2012 godine u potpuno vlasništvo priključuje jedno od najvećih i najslavnijih imena u proizvodnji brojčanika Le'man Cadran, da bi 2013 godine otvorio i vlastitu fabriku satova u Meyrinu (Ženeva). Tamo nastaju najviše komplikacije, kao što su minutni repetitori i kolekcije kao što su Voyager i Tambour sve više osvajaju najzahtevniji segment tržišta. Brend je već zvanično uvršten u HH razred.
Breitling je dve godina nakon smrti Ernesta Schneidera izgubio jednu od svojih najdopadljivijh osobina - nezavisnost, jer postaje član CVC Partners Groupa ali je u društvu automobilizma, železnica, lutrijskih organizaciji, najvećih svetskih providera kućnih ljubimaca, IT sigurnostnih mogula i guruja managerskog konsultinga, jedini časovničarski brend, pa zato imaju otvorene ruke magnovanja, što je rezultiralo da već u istoj, 2017 godini, dovedu Georgesa Kerna, koji je do tada 15 godina veoma uspešno predvodio IWC. On se drži proverene formule, prvo je Navitimeru vratio slide rule bezel a onda je brend usmerio, tamo gde niko pre njega to nije uradio, na tržište Kine. Sada je Breitling ponovo potpuno stabilan brend i izgleda, da imaju čistu viziju pred sobom.
Poslednja ispravka: Haifisch23 (23.10.2021. u 17:00)
Bookmarks sajtovi