Hamilton Khaki Field Auto-Chrono
Ovom prilikom ću vam predstaviti Hamilton Khaki Field ref. H715560.
Kada pišem o ovom satu ne mogu da ne pomenem malo Hamiltnove duge istorije. ’’Hamilton Watch Company’’ osnovana je 1892. godine, kada je ’’Keystone Standard Watch Company’’ proglasila bankrot, i bila prodata grupi preduzetnika izPensilvanije (USA). Iste godine dolazi do ujedinjenja sa ’’Aurora Watch Company’’ iz Ilinoisa (USA). Ubrzo nakon toga donose odluku da će kompanija nositi ime ’’Hamilton Watch Company’’. Kompanija je tada bila smeštena na 13 hektara zemlje u Lancasteru, a ubrzo je preuzela mašine od kompanije ’’Aurora Watch Company’’. Ona se u početku bazirala na proizvodnju jako kvalitetnih džepnih satova. 1962. Godine ’’Hamilton’’ počinje saradnju sa japanskom časovničarskom kompanijom ’’Ricoh’’. Njihova saradnja se pre svega zasnivala na proizvodnji elektronskih satova i to za japansko tržište. Elektronske komponente su se proizvodile u Hamiltonovim fabrikama u Lancasteru, dok se finalno sklapanje satova obavljalo u Japanu. Mada su imali veliku produktivnost, nisu mogli nikako da na tržištu pobede brend kao što je Seiko, i njihovo partnerstvo se završilo 1965. godine. Kasnih sedamdesetih godina dvadesetog veka, Hamilton imperija je počela da propada. Kompanija se raspala na nekoliko delova, a deo za elektronske satove je prodat japanskoj kompaniji Seiko. U međuvremenu je drugi deo kompanije sklopio saradnju sa Buren Watch Company iz Švajcarske, nakon čega počinju da se izrađuju Hamilton mehanizmi u Švajcarskoj. Kompanija je počela da napreduje i ubrzo je kupljena od strane švajcarske kompanije SSIH. Danas se Hamilton nalazi u sastavu Swatch Grupe, sa sedištem u Bienne, Švajcarska.
Kada govorimo konkretno o ovom modelu, moj prvi utisak je da se mnogo vodilo računa o završnoj obradi i da je svaki detalj koji se može videti golim okom besprekorno urađen. Sat stiže u dve kutije. Prva kutija je crna kartonska , jako dobrog kvaliteta , a unutar nje se nalazi metalik siva kutija od tvrdog materijala (ne znam da li je metal ili aluminijum, plastika nije sigurno). Unutar nje se nalazi standardan jastučić za sat koji je vrhunskog kvaliteta. Do sad sam imao iskustva sa Seikom i Orentom, mada jako dobre kutije , Hamiltonova je daleko bolja.
Kućište je prečnika 42 mm, a visine po mom merenju 14.5 mm, ipak visinu uzmite sa rezervom, moguće je da sam loše izmerio , nisam mogao da nađem šubler ( o visini sata još koju reč kasnije). Kućište je od čelika , brušeno sa strane i po ivicama ( različito brušeno u zavisnosti od dela kućišta, teško to možete videti na fotkama.). Brušeni delovi kućišta su odlično uklopljeni sa poliranim bazelom. Kada govorimo o visini, mada poprilično visok, to se uopšte ne primećuje , zato što su lugovi dosta izduženi (više nego npr. na Seiku SNZH55K1) tako da nemam osećaj da je kućište visoko.
Staklo je od safira, a pozadina kućišta je otvorena (safir) pa možemo da vidimo mehanizam ETA 7750.
ETA 7750 je legendarni mehanizam pa ga posebno ovom prilikom neću predstavljati. ETA (Valjoux) 7750 je prvi put predstavljena 1974 godine. Tada je ovaj mehanizam imao 17 rubina a danas ima 25 rubina. Prečnika je 30 mm , visina je 7.9 mm. Radi na frekvenciji 28.800 vns. 7750 ima hack funkciju , brzu promenu dana i datuma, može se navijati ručno ( naravno i automatski).... Po specifikaciji rezerva snage je 42 sata, ali još nisam testirao. Dnevno odstupanje po mom merenju je -1 sekund dnevno.
Cifer je tamno braon boje, sa arpskim brojevima. Na poziciji "3" sata se nalazi prozor za dan i datum.Na poziciji "12" sati se nalazi minutni podbrojčanik, na poziciji "9" sati se nalazi sekundni podbrojčanik i na poziciji "6" sati se nalazi podbrojčanik za minute. Na ciferu se nalazi skala za Telemetar. Telemetar ustvari predstavlja , sistem koji nam omogućava da vidimo koliko je eksplozija udaljena od nas . Kada vidimo bljesak ili eksploziju tad pustimo da ide centralna sekundara. Centralnu sekundaru zaustavljamo onda kada čujemo zvuk eksplozije i pomoću ove skale možemo da utvrdimo koliko je daleko bila ova eksplozija. Ovaj sat je "vojni" sat , pa otuda ova funkcija.
Krunica je obogaćena sa logom firme, a društvo joj prave dva drukera na pozicijama "2" sata i "4" sata.
Narukvica je odlična , super prijanja na ruku i sadrži preklopnu leptir šnalu, koju ja baš preferiram.
Vodootpornost je 100 metara.
Luminacija je odlična što možete da vidite iz sledeće fotografije.
Moje lične impresije - ovim satom dobijam sat atraktivnog dizajna, sa legendarnim mehanizmom , sa jako malim odstupanjem. Prilikom izrade vodilo se računa o svakom detalju, završna obrada je fantastična, kaiš je jako udoban i deluje mi veoma izdržljiv- meni od sata više ne treba!
I za kraj par informacija uopšteno o referentnim brojevima Hamilton satova.
Ovaj sat ima ref. 715560.
Prvi broj u ovom slučaju 7 predstavlja naziv modela (Field).
Drugi broj predstavlja verziju sata:
Ako je drugi broj 0 znači da je bez hrono verzije, ako je drugi broj 1 znači da je hrono verzija itd...
Treći broj predstavlja veličinu kućišta:
4- od 38-40 mm.
5- od 40-42 mm.
6- 44 mm.
Ostalim brojevima možemo odrediti boju cifera , vrstu narukvice itd.
Ovom prilikom se zahvaljujem mom drugu vladasu
Bookmarks sajtovi