dakle doslovno: kako nositi vintage sat..a imate šapu ko sjekač drva u Spačvi?
ergo: često se u must have kolekcijama pojavljuje podjela: diver-beater-dress-vintage. dvije zadnje kategorije se najčešće preklapaju i tu je problem: većina vintage satova koji bi spadali u dress kategoriju su prekrasni dizajnom (imao sam ih podosta i svi su bili stvarno krasni satovi) ali su maleni (od 33 do 38 mm max...s tim da su veći stvarno rijetki) i kao mala djeca su: osjetljivi su, najčešće trebaju temeljite servise i često su iznošeni, pogotovo kod nas, gdje su ljudi kupovali satove da ih nose a ne drže za nedjeljnu misu, pa ima slučajeva gdje su na tržištu vintage Omege koje su gazde nosile na ribičiju, cijepale drva s njima, išle na svinjokolje..naravno da se to vidi na satovima.
e sad: kupiti moderni sat koji je reinterpretacija vintage klasika je često poprilično zaheban i skup sport. ima ih ali proizvođači i naplaćuju nostalgiju. najčešće se pominju Tissot Visodate, Hamilton IntraMatic, Longines Flagship serija - sve redom prekrasni satovi sa modernim strojevima, modernim materijalima i modernim karakteristikama , uz ostalo i normalnim promjerima za današnje pojmove sata općenito - od 38 do 42 mm.
Orient sa Bambino linijom je tu napravio pun pogodak: sat je vintage dizajnom, dobro je odmjeren veličinom i nije skup, a može se birati i više kombinacija boja, od bijelog, preko crnog, sa zlatnim kućištem a nedavno je izbačena i druga generacija koji je totalno drugačiji dizajnom.
ja sam već par godina gledao krajičkom oka Bambino, pošto sam sucker za dizajn vintage satova i obdaren popriličnom šapom i najzad nedavno uganjao bijeli Bambino - koji je danas na recenziji.
dakle: ref: ER24005W
kućište: čelik, 40,5 mm promjera, poklopac na navoj, deklariranih 30 m WR, 21 mm lugovi.
kućište je poprilično zanimljivo. naime , rađeno je po uzoru na vintage satove iz 50-ih, koji su bili rađeni iz 3 dijela: centralni dio, koji je nosio lugove i u koji je bio pričvršćen mehanizam, bezel koji je ujedno nosio staklo i backcase. naravno da je ovdje kućište ustvari dvodijelno ali zbog konstrukcije izgleda ka da je sastavljeno od 3 dijela:
na satu je napravljen zanimljiv twist zbog kojeg izgleda daleko tanje od inače popriličnih 12 mm. centralni dio je debeo 4 mm i na njega su produženi lugovi koji su stanjeni i povijeni prema dolje. backcase daje još 4 mm, zbog smještaja mehanizma, dok je povrh sve ga toga bezel koji nosi ispupčeno mineralno satklo i koji dodaje još 4 mm. rezultat je sat koji izgleda poprilično tanko i elegantno:
krunica je nazubljena, nije na navoj (što ne bi imalo smisla..) i ima logo firme na njoj. lijep detalj, koji ne košta puno u proizvodnji a daje dojam daleko skupljeg sata. inače je cijelo kućište jako dobro napravljeno, polirano je i brušeno taman gdje treba i kako treba - stranice su matirane dok je bezel i gornji dio lugova poliran. točno kako bi trebalo biti.
ono što je posebno kod sata je staklo. staklo je inače mineralno ali izgleda kao pleksi. dobrano je ispupčeno i zaobljeno na rubovima i leži na tankom bezelu , tako da je cijeli sat doslovno u staklu. za neke satove se kaže da su "all dial", Bambino je "all crystal"
ono što dalje izdvaja Bambino (uz ostalo i iz ponude low end Orienta) je dial i cijeli dizajn cifera.
dial je odlična reinterpretacija vintage satova iz 50-ih. Dauphine kazaljke, koje su rezane ukoso od centralne linije, trapezoidni markeri koji odgovaraju kazaljkama, tanka milimetarska sekundara - sat izgleda kao da je ove sekunde izašao iz neke zaboravljene manufakture u Švicarskoj.
inače dial je bijel ali nije lakiran već boja ima lagani fini sunburst i još je u pie - pan konfiguraciji - rubovi se spuštaju od izdignutog centralnog dijela. sve je to jako teško uslikati, sat treba vidjeti uživo, jer stvarno izgleda spektaklularno
na ciferu je u gornjem dijelu Orientov ozloglašeni TDR logo, koji ovdje u smanjenoj inačici izgleda savršeno na cijelu vintage priču, natpis "automatic" u krasopis fontu, datum je na 3,i prozorčić je ukrašen obrubom dok je u donjem dijelu "water resist" natpis, opet u krasopis fontu. inače taj font Orient koristi i na masi drugih modela, dok na Makou izgleda malo čudno, ovdje je savršen.
lugovi su 21 mm i tu je problem. iako je originalna kožna narukvica jako dobra, ako treba staviti zamjensku, nastupaju problemi. može se naravno ugurati 22 mm koža bez problema ali opet...čemu Orient inzistira na tim čudnim dimenzijama lugova (a imao sam ih par i svi su vanka regula, tipa 23 mm, 21,5, 23,5, 19 mm) valjda je jasno samo njima. 1 mm više ne bi poremetio proporcije.
inače osim na koži, gdje je baš dress sat , meni dobro izgleda i na natou (na sveopći užas cijelog PS-a )
mehanizam je Orientov inhouse cal. 48743 - automatik, 21 rubin, datum. nema hack i ručno navijanje, u bit je Orientov workshorse koji se trpa i u masu drugih modela. nemam zamjerke na mehanizam, radi odmah iz kutije, ovih par dana je unutar 10-ak sekundi. inače se ljudi žale na glasan rotor (što je istina, čuje se rotacija kad je na ruci i rotor najverojatnije ima popriličnu masu jer se osjeti) ali to su stvarno sitnice.
kao se sat nosi?
odlično. nije prevelik, nema dugačak L2L (oko 45 mm), fino legne na ruku i izgleda...ko milijun dolara
zaključak?
preporuka na kvadrat.
jeftin je , ima pun klinac komboa, uključujući i rosegold kućišta i drugu verziju sa rimskim brojevima koja meni osobno se baš i ne sviđa, pouzdan i izgleda stvarno odlično.
vintage za moderno doba i moderne velike ruke.
p.s. nema lumea. Ništa. Ni točkicu.
kad meni lume manijaku to ne smeta, ne bi trebalo nikome.
Bookmarks sajtovi