16Likes
-
11
Post By Haifisch23
-
2
Post By Bojan Savic
-
3
Post By Haifisch23
-
Mlađi član
- Reputacioni uticaj
- 6
Gde se proizvode Longines satovi?
Pozdrav,
Da li neko zna gde se proizvode Longines satovi?
Mozemo zanemariti kaiseve i narukvice, ali sami satovi, gde se proizvode. Ako sam dobro shvatio mehanizme proizvodi ETA, ali se sklapaju i dekorisu u Longines pogonu u Saint-Imieru.
Gde se proizvode kucista, stakla, ciferi...
-
Re: Gde se proizvode Longines satovi?
Proizvodnja satova je sastavljena iz 5 faza:
T0 - Proizvodnja komponenata za mehanizam
T1 - Sastavljanje komponenta u mehanizam
T2 - Ugradnja mehanizma u kućište, zajedno sa kazaljkama i brojčanikom
T3 - montiranje narukvice ili kaiša
T4 - Graviranje sata, dokumenitranje i konačna kontrola
Longines je po obimu prozvodnje na godišnjem nivou drugi najveći subjekat Swatch grupacije. Podaci za 2019 godinu: 1. Tissot 4 miliona satova, 2. Longines 1,5 miliona satova 3. Omega 720.000 satova.
80 % produkcije Longinesa predstavljaju mehanički satovi. Od tih 80 % je samo 8 % hronografa, ostalo su takozvani Threhanderi (satovi sa tri kazaljke).
Mesto sastavljanja Longines satova zavisi od cenvovnog razreda pojedine linije. Većina mehaničkih satova, kao i kvarčni hronografi najvišeg cenovnog razreda se sastavljaju u Longines pogonu u St. Imieru. Ostali satovi se sklapaju takođe u St. Imieru, nedaleko od Longinesa, u pogonu Swatch grupacije, koji se naziva Swatch Group Assembly.
U originalnoj Longines fabriki u St. Imieru se izvode faze od T2 do T4.Jednako važi i za sastavljanje satova nižeg cenovnog ranga u Swatch Group Assembly St. Imier. To znači, da ETA u Grenchenu izvede faze T0 i T1, te tako sastavljene mehanizme šalje u St. Imier, gde se započinje ugradnja u kućišta (faza T2).
Izuzetak su samo kalibri Longines L588 i L592, koji su najbrojniji u prodkciji Linginesa. Zbog toga je ETA u originalnoj Longines fabrici u St. Imieru uvela fazu T1, gde teče sastavljane komponenata u mehanizam, nakon prijema iz Grenchena. To predstavlja i razlog za ralativno visoki broj zaposlenih u Longinesu (1.300 radnika).
Faze T1 i faze T2 se odivjaju jednako kao i u najvećem delu sveukupne proizvodnje satove. Na bazi takozvanih stanica. To znači, da jedan časovničar na svom radnom mestu na određenom delu izvrši nekoliko operacija a potom taj deo preda narednom časovničaru, koji napravi naredni deo operacija i tako dalje. Izuzetak u proizvodnji predstavljaju samo Haute Horlogerie satovi, odnosno oni iz najkvalitetnijeg časovničarskog razreda a to su minutni repetitori, večiti kalendari, svemirske komplikacije i tourbilloni, gde pojedini časovničar izvršuje najveći i najteži deo operacija za koje je potrebno dvadeetgodišnje iskustvo, ali to je daleko iznad ranga Longinesa, pa se ovde ne bih zadržavao.
Što se tiče ostalih delova Longines satova - sve opet zavisi od cenovnog razreda pojedine linije.
Kada govorimo o Swatch grupaciji, uvek nam na pamet dolaze imena: Tissot, Certina, Hamilton, Mido, Union Glashutte, Rado, Longines, Omega, Glashutte Original, Harry Winston, Jaquet Droz, Blancpain, Breguet i ETA s.a. Oni, koji malo pomnije prate horološka zbivanja ne zaboravljaju ni jednog od najvažnijih subjekta grupacije - Nivarox s.a, vrsnog proizvođača zaskočnih mehanizama, spirala, rubina za pallet forks, oscilirka i najmanjih šarafa.
Ali Swatch grupu čine i gore pomenuti Swatch Group Assembly, koji je podeljen na pogon u St. Imieru i Genestrariu (gde se odvija proizvodnja entry level kvarc razreda grupe); Diantus Watch, Mandrisio Ticino (specijalizovan za sastavljanje entry level mehaničkih i kvarčnih kalibara); Assemti, Riazzino, Ticino, podizvođač ETA za fazu T1 (entry level kvarčnih i mehaničkih kalibara), Termiboites, Courtemaiche (specijalizant za poliranje kućišta), Novi, Genevez (specijalizant sa fazu T1 ETA i Omega mehanizama), Meco Grenchen (specijalizant za proizvodnju krunica i pushera), Comadur Le Locle (specijalizant za proizvodnju umetnh rubina, keramičkih komponenti i safrinih stakala), Universo, La Chaux De Fonds (specijalizant za proizvodnju kazaljki); Ruedin, Basceourt (specijalizant za proizvodnju kućišta iz čelika, titanijuma, keramike, kao i plementih metala); Lascor, Sesto Calende, Italija (specijalizant za proizvodnju narukvica); Rubbatel et Weyermann, La Chaux De Fonds (specijalizant za proizvodnju brojčanika za viši razred Swatch grupe, slavan po tehiki Guilloche); jednako važi i za Mom Le Prelet, takođe iz La Chaux De Fondsa; Simon et Membrez, Delemont (specijalizant za proizvodnju kućišta iz najplemenitijih metala za Blancpain, Breguet i Jaquet Droz) i na kraju CHH Miqrotehnikue, Le Brausus, koji sa svojih 400 zaposlenih rešava nejteže zadatke na področju mehanizama u Haute Horlogerie razredu za Blancpain, Harry Winston, Jaquet Droz i Breguet.
Kućišta za Longines uglavnom dolaze iz Ruedina a onda se šalju na poliranje u Tajland, kazalke uglavnom dolaze iz Universa, safirna stakla iz Comadura, brojčanici iz Mom Le Preleta, dok narukvice iz Lascora. Ovde imam u mislima pre svega viši cenovni razred Longinesa, jer u entry razredu se narukvice i kazaljke dobavljaju iz Kine, dok se safirna stakla i brojčanci uglavnom kupuju od švajcarskih proizvođača izvan grupacije.
Poslednja ispravka: Haifisch23 (15.4.2021. u 10:23)
-
Mlađi član
- Reputacioni uticaj
- 6
Re: Gde se proizvode Longines satovi?
@Haifisch23 Hvala puno na ovako detaljnom odgovoru! Iz Vasih postova se uvek da puno nauciti!
-
Re: Gde se proizvode Longines satovi?
Zanimljive informacije, @Haifisch23. Ne bih mogao da pogodim nikad da bi se nekome isplatilo da salje na poliranje preko sveta
Juce sam bas bio da probam Conquest 39 modele i prilicno se razocarao. Na crnom modelu su napravili brojcanik tako lose, da imam utisak da je sisao sa sata od 100e ili sa wish kopije, a ne sa sata od >1000e. 'ladno su nekom sugavom sivom mat bojom odstampali ono sto bi trebalo da budu aplicirani metalni indeksi u visokom sjaju. Rezultat je brojcanik koji izgleda ravno 2D, jeftino i nikako ne reaguje na svetlo. Sve ovo sivo na slici je farba, ne metal.
Zanimljivo, na plavom modelu su odradili metalne, ali su ispustili da stave luminaciju na i na kazaljkama i na brojkama. Izgledaju nekako isprazno, mozda vise za dress sat, a ne za conquest koji se predstavlja kao avanturisticki sat a sve namene. Ne razumem zasto nisu iskoristili iste brojke kao na hydroconquest koje su kao na exploreru, metalne i punjene luminacijom. Savrsene za takav tip sata.
Kuciste i narukvica su mi se dopali, kazaljke isto (osim na plavom), super stoji sat na ruci sto se tice dimenzije i oblika, obrada je dobra. Ali ova glupost sa farbanim indeksima mi je nedopustiva u tom cenovnom rangu. Plavi je donekle bolji, ali i on mi je isprazan.
A bas sam zeleo da mi se dopadnu, na papiru ima toliko smisla uzeti tako nesto i ustedeti silne hiljade
-
Re: Gde se proizvode Longines satovi?
Mislim, da su vrlo retki satovi, gde se može kupiti entry level i uštedeti silne hiljade. Sve zavisi od percepcije pojedinog kupca. Npr. ovo što si naveo, bi meni prilikom odluke za kupovinu došlo tek na zadnje mesto. Ono što mi daje Longines u entry levelu je L888 kalibar, gde za 1000 € dobijam ekskluzivan ETA 2892-A2 sa 64 sati rezerve rada u svom osnovnom, elabore razredu. Tu dobijam kvalitet mašine, koji je ekvivalentan i dva puta skupljim satovima. Oduzimanjem pola Hz brzine su potpuno anulirali jedinu, iole osetljiviju tačku osnovnog kalibra - rotor i time iz njega stvorili još jedan traktor.
Luminaciju, vrlo dobro odrađene indekse, reagovanje na svetlost - to mogu dobiti i u duplo jeftinijem satu. Conquest linija već od početka traži simbiozu dress i sportskog sata. Nekada su pri tome sretnije ruke, a nekada ne. Zato i postoji puno variacija i kupac može birati. A sada, da li će se sve poklopiti, više zavisi od želja pojedinog kupca, nego od same ponude.
Inače, entry razred je vrlo nezahvalna granica. Kod Longines mehaničke linje je to 1.000 €. U Swatch grupi za tu sumu možeš dobiti puno više od Hamiltona ili da ne pominjem Mido. COSC hronometar, 80 sati rezerve rada u klasičnom, metalnom mehanizmu itd. Ali ime Hamilton ili Mido nema snagu naziva Longines. Tako se možemo spustati ili dizati u celoj grupaciji i u čitavoj časovničarskoj industriji. Tamo gde zvučniji brend počinje, manje zvučniji brend obično nudi više.
Cenovno pozicioniranje samo na prvu loptu izgleda, kao subjektivna odluka proizvođača. Ali nije. Tržište te nagradi ili te jednostavno izbaci ako preteruješ. Kroz nekoliko godina, Conquest će bolje držati cenu od Commandera ili Khakija. I ta jednostavna, sasvim prirodna želja kupca, da prisvoji nešto, što će vremenom držati ili što manje gubiti na početnoj vrednosti je stara, bar koliko i časovničarska industrija.
Poslednja ispravka: Haifisch23 (18.4.2021. u 15:20)
Vaš status
- Ne možete postavljati teme
- Ne možete odgovarati na poruke
- Ne možete slati priloge uz poruke
- Ne možete prepravljati svoje poruke
-
Pravila foruma
Bookmarks sajtovi